Eergisteravond was ik wat series aan het kijken (op de koptelefoon), toen ik klaar was sloot ik de videospeler af, en uit het niets kwam er ineens een extreem harde piep. Ik heb het niet getest op de speakers, maar iedere keer als ik de koptelefoon opnieuw inplugde ging het geluid gewoon weer door. Ik heb direct de PC uitgezet, en gisterochtend weer aangezet, en nu doet alles het weer zoals voorheen. Alleen, ik ben nu erg bang dat het weer terugkomt, dus ik wil proberen het te fixen zodat het niet weer kan gebeuren. Wat kan ik doen om het op te lossen? Ik heb al geprobeerd de drivers te updaten, maar via apparaatbeheer zegt Windows dat de beste stuurprogrammas al geïnstalleerd zijn, en op de site van Asus kan ik alleen drivers vinden voor de STX II. Ik hoop dat ik het snel kan fixen, ik durf namelijk niet eens meer op koptelefoon achter mijn PC te zitten.
Kwam dit topic toevallig tegen. 2 jaar later
Wellicht heb je er nog wat aan.
Dit probleem (piep) is een bekend ASUS probleem. Er is een Uni Driver beschikbaar (gemaakt door enthousiasts) die dit probleem hebben verholpen. Google maar even op Xonar uni driver.
Ps: top geluidskaart, nogsteeds!
Hopelijk heb je hem nog en heb ik je nog kunnen helpen
Wellicht heb je er nog wat aan.
Dit probleem (piep) is een bekend ASUS probleem. Er is een Uni Driver beschikbaar (gemaakt door enthousiasts) die dit probleem hebben verholpen. Google maar even op Xonar uni driver.
Ps: top geluidskaart, nogsteeds!
Hopelijk heb je hem nog en heb ik je nog kunnen helpen
AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5