Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Bottleneck voor intel xeon E3 1230 v5

Pagina: 1
Acties:

• robbesegers
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 15-01-2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming: Pubg, CSGO, ... + Photoshop

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
CPU: Intel Xeon E3 1230 v5
MOBO: MSI Krait Gaming 5
Case:

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU - Voeding - RAM -

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik vroeg me af welke GPU (voor max 250 euro) ik het beste koop om geen bottleneck te vormen t.o.v. de huidige cpu die ik heb. Ook vroeg ik me af of 8gb DDR4 genoeg zal zijn om te gamen.

• Nareman
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 03-06-2019
Ik weet niet hoe het met de Xeon bottleneck zit, maar 8gb DDR4 is genoeg voor alle games momenteel.

• Sweatleek
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 30-03 23:13

Sweatleek

404: Member Not Found

quote:
robbesegers schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:39:
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
CPU: Intel Xeon E3 1230 v5
MOBO: MSI Krait Gaming 5
Case:

Wat verwacht je van ons?
Ik vroeg me af welke GPU (voor max 250 euro) ik het beste koop om geen bottleneck te vormen t.o.v. de huidige cpu die ik heb. Ook vroeg ik me af of 8gb DDR4 genoeg zal zijn om te gamen.
Die Xeon is gewoon een blinden I7 6700 :X , De nek van je bottel is te groot :D any wee een 980 op de V&A voor 235 doet je goed

stop reading someone else's book, and start write your own ||| I think I might've chosen darkness over light

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23-03 12:29

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

quote:
Nareman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:52:
Ik weet niet hoe het met de Xeon bottleneck zit, maar 8gb DDR4 is genoeg voor alle games momenteel.
afhankelijk van de game is 16GB tegenwoordig geen hele rare eis meer, zeker als je hier en daar nog eens een tabblaadje open hebt staan. Echter; je kunt natuurlijk met 8gb beginnen en kijken of je tegen limieten aanloopt; als dat zo is is 8gb er bij snel gehaald. Als je uitgebreid gaat fotosoepen is 16gb ook wel fijn lijkt mij

Die Xeon is inderdaad geen bottleneck voor eigenlijk elke GPU, een GTX1060 6GB vind ik persoonlijk aantrekkelijker dan een GTX980; maar goed, dat zijn eigen keuzes.

Is het budget trouwens inclusief voeding?

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True