Ik heb ervaring met SSD's op oudere moederborden.
Het eerste wat ik constateer is dat je wel degelijk AHCI aan hebt staan, maar dat de cijfers bij jou inderdaad wat laag zijn.
Ik weet niet hoe oud je SSD is, hoeveel hij al is gebruikt en welke invloed dat heeft op de te realiseren snelheden.
Ik kan er nog het volgende aan toevoegen:
- je kunt eens kijken of er een BIOS-update is (dus niet upgraden, maar nalezen!) die iets verandert m.b.t. SATA en/of AHCI. Als dat zo is, kan je die overwegen om die bios te gaan gebruiken. Overweeg dat goed, het is een risico om te upgraden!
- je kan het bovenstaande voorstel om de AMD-AHCI driver te gebruiken, uitproberen
- is de huidige windows installatie vers geïnstalleerd op deze SSD of is dat een installatie op een harddisk die is overgecloned? In het laatste geval kan je met behoud van licentie gewoon dezelfde Windows over-installeren op je SSD (bij het licentiescherm dat scherm skippen, dat gaat goed zodra je internetconnectie maakt). Dan optimaliseert Windows zich voor de SSD.
Controleer je SATA-kabel ook eens, ik zie de Smart-CRC waarde niet op nul staan.
[
Voor 4% gewijzigd door
Renault op 11-01-2018 20:34
]