Toon posts:

Limited IP adress

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een nieuwe pc gebouwd en windows 10 erop gezet, nu kan ik er echter vrij weinig mee omdat ik geen verbinding kan maken met het internet. Ik heb mijn pc met een cat 5e kabel aangesloten op mijn werkende router (dat is de router waarmee ik via draadloze verbinding deze post schrijf), echter krijg ik een error "unidentified network" in mijn taakbalk.

In mijn het tabje "network & internet" in mijn settings staat "Ethernet Limited". Als ik daar op klik krijg ik de properties te zien. Er is hier iets wat mij niet lijkt te kloppen:

IPv6 DNS Servers: fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1

Na een beetje research waar ik niet veel wijzer van ben geworden lijkt dit te duiden dat ik IPv6 aan heb staan waar ik normaal IPv4 wil gebruiken (???)

Ik heb verder geen IPv4 DNS server adressen, wel een IPv4 adres dat begint met 169.

Help.
Ik weet niet wat ik moet.

Als je meer informatie nodig hebt om erachter te komen wat er mis is, laat me weten, dan zal ik proberen dat te vinden.

EDIT:
Ik heb de volgende zaken geprobeerd:

- pc herstarten
- router herstarten
- drivers verwijderen en pc herstarten
- alle apparaten van het netwerk af halen en pc herstarten
- router instellingen bekijken (DHCP staat aan)
- In command prompt: ipconfig /release, netsh winsock reset, netsh int ip reset, daarna pc herstarten

Het probleem ligt wel ergens bij de DHCP, want die wordt blijkbaar niet herkend door mijn pc. Het autoconfiguratie IPv4 adres van mijn pc begint met 169.254. Het subnet mask komt niet overeen met wat er in de routerinstellingen staat (geen idee of dat van belang is).

EDIT 2:
Ik zal dit weekend een wifi adapter kopen en kijken of dat wel werkt. Ook als dat werkt zal ik nog steeds op zoek gaan naar een oplossing hier voor want ik vind niet dat ik afhankelijk moet zijn van draadloos internet.

EDIT 3:
Het probleem is opgelost. Bedankt allemaal voor de reacties en hulp. De post die in het beste antwoord gelinkt staat (eerste link)heeft mij uiteindelijk uit de brand geholpen. Verder heb ik ook een stuk meer geleerd over routers en internetverbindingen. _/-\o_

TL;DR
Zie de bovenste link in het beste antwoord.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2018 02:12 . Reden: wat ik heb geprobeerd ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-01-2018 02:06)

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 10:57
Bekijk dit eens even ? Lijkt met hetzelfde:

http://www.sysprobs.com/f...-not-getting-ip-from-dhcp

Edit: of dit https://support.microsoft...network-connection-issues

[ Voor 28% gewijzigd door SmokingSig op 12-01-2018 17:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
Eerste wat me te binnenschiet.
Heb je de drivers al geïnstalleerd?

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

lier

MikroTik nerd

Kan je hier een ipconfig /all posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ocwil schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:26:
Eerste wat me te binnenschiet.
Heb je de drivers al geïnstalleerd?
Dat denk ik niet... Hoe kom ik er achter welke drivers ik moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:29:
[...]

Gewoon de drivers van de netwerkkaart die je gekocht hebt 8)7 :P Als ie on-board zit, vind je die op de website van de fabrikant.

Maar ik twijfel ook of dit het probleem is. Wil je inderdaad even de output van ipconfig /all posten? Dit is overigens gewoon tekst, dus je hoeft er geen screenshot van te maken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 11-01-2018 16:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:39

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:29:
[...]

Drivers is tegenwoordig nauwelijks een probleem. Welke netwerkkaart heb je? Zeker als het een Intel is, zou dat geen problemen moeten geven. Bij Killer is het wat meer twijfelachtig. Realtek's zijn ook zelden een probleem onder Windows. Je kan wel drivers van de website van je moederbord af plukken, maar ik verwacht niet dat dit direct je probleem is.

Daarnaast lijkt je kaart wel gewoon een link op te kunnen bouwen. Alleen krijg je geen IP adres. Heb je al eens een andere computer aan diezelfde kabel op datzelfde poortje geprikt? Werkt dat wel?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:31:
[...]

Drivers is tegenwoordig nauwelijks een probleem. Welke netwerkkaart heb je? Zeker als het een Intel is, zou dat geen problemen moeten geven. Bij Killer is het wat meer twijfelachtig. Realtek's zijn ook zelden een probleem onder Windows. Je kan wel drivers van de website van je moederbord af plukken, maar ik verwacht niet dat dit direct je probleem is.

Daarnaast lijkt je kaart wel gewoon een link op te kunnen bouwen. Alleen krijg je geen IP adres. Heb je al eens een andere computer aan diezelfde kabel op datzelfde poortje geprikt? Werkt dat wel?
Ik heb realtek Gigabit LAN op mijn asrock moederbord. Ik heb verder nog nooit een pc hier op bedraad netwerk aangesloten en ik heb zo ook geen bij de hand waarmee ik het kan testen. De kabel heb ik vandaag nieuw gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn ipconfig /all:

Windows IP Configuration

Host Name: DESKTOP-83HIQTM
Primary Dns Suffix:
Node Type: Hybrid
IP Routing Enabled: No
WINS Proxy Enabled: No

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix:
Description: Realtek PCIe GBE Family Controller
Physical Address: 70-85-C2-5C-58-52
DHCP ENabled: Yes
Autoconfiguration Enabled: Yes
Link-local IPv6 Address: fe80::df6:9ebd:da23:d0e7%3(Preferred)
Autoconfiguration IPv6 Address: 169.254.208.231(Preferred)
Subnet Mask: 255.255.0.0
Default Gateway:
DHCPv6 IAID: 577050922
DHCPv6 Client DUID: 00-01-00-01-21-79-45-F8-70-85-C2-5C-58-52
DNS Servers: fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
NetBIOS over Tcpip: Enabled

Tunnel adapter isatap.{44177A82-D2BB-48BB-97A8-97847E67615B}

Media State: Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix:
Description: Microsoft ISATAP Adapter
Physical Address: 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ENabled: No
Autoconfiguration ENabled: Yes

Mijn moederbord is de AsRock B350M-Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
Zou je naast de ipconfig ook nog de volledige omschrijving van je moederbord kunnen aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-10 08:28

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:42:
Dit is mijn ipconfig /all:

Autoconfiguration IPv6 Address: 169.254.208.231(Preferred)
Subnet Mask: 255.255.0.0
Default Gateway:
Zo te zien krijg je geen IP adres van je router, heb je daar DHCP aan staan?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

Blokker_1999

Full steam ahead

Indien mogelijk even de netwerkkabel uittrekken en in een ander systeem proberen (toevallig een laptop bij de hand?). Zo weet je zeker of het de PC is danwel een ander probleem.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Zo te zien krijg je geen IP adres van je router, heb je daar DHCP aan staan?
Weet ik eerlijk gezegd niet. Ik woon op kamers (in een studentenflat) en ik heb in mijn kamer een enkele internetpoort waar aan ik een routertje heb aangesloten. Hier heb ik mijn pc op aangesloten. Hoe kan ik controleren of ik DHCP aan heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blokker_1999 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:45:
Indien mogelijk even de netwerkkabel uittrekken en in een ander systeem proberen (toevallig een laptop bij de hand?). Zo weet je zeker of het de PC is danwel een ander probleem.
Ik ben nu op mijn laptop bezig, hier heb ik alleen geen ethernetpoort op en ik heb ook geen usb-adapter. Verder zit ik nu wel (draadloos) op hetzelfde netwerk, ook met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Weet ik eerlijk gezegd niet. Ik woon op kamers (in een studentenflat) en ik heb in mijn kamer een enkele internetpoort waar aan ik een routertje heb aangesloten. Hier heb ik mijn pc op aangesloten. Hoe kan ik controleren of ik DHCP aan heb staan?
Door in te loggen op je router en de instellingen te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:51:
[...]

Door in te loggen op je router en de instellingen te controleren.
DHCP staat enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
Op welke poorten van je router heb je alles aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Dat is vreemd, volgens je ipconfig heb je een APIPA adres gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ocwil schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:59:
Op welke poorten van je router heb je alles aangesloten?
De router staat aangesloten op de WAN poort en mijn pc staat aangesloten op LAN 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 16:19
Welke provider? Welke modem/router hangt aan de binnenkomende verbinding? Staat IPv4 aan op dat ding? Kortom, geef meer info over hoe het netwerk is opgebouwd, beginnend bij de "oorsprong". Hoe is het verdeeld naar de andere appartementen, of heb je een eigen verbinding?
.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:01:
[...]

De router staat aangesloten op de WAN poort en mijn pc staat aangesloten op LAN 1
een 169 zegt inderdaad dat er geen DHCP server gevonden kan worden.

Mogelijke oorzaken:
- netwerk kabel kaduk
- dhcp client staat uit op de pc
- poort op router stuk
- drivers van netwerk kaart niet goed
- dhcp niet goed ingereld op je router
- ipconflicten

na elke tip kijken of er iets gaat werken of niet.

Tips:
1. Installeer de drivers van je nieuwe pc (ik ga uit van onboard lan op je moederbord), dus download de laatste drivers en installeer die.

start dan cmd als administrator en voer onderstaande uit op volgorde
code:
1
2
3
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

2. Check eens of je DHCP client wel draait
Start > services en kijk dan eens of DHCP client wel draait. Nee? > starten

3. schakel je netwerkkaart eens uit en in
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen > (rechtermuis op je adapter > uitschakelen) even wachten en dan weer inschakelen.

4. sluit je pc eens aan op LAN2 van je router. Het kan zijn dat je kabel stuk is, het kan ook zijn dat een router poort stuk is.

3. geef je pc een vast ipadres/netmask/gateway welke in de DHCP range van je router zou liggen. En om uit te sluiten of DHCP het probleem is.

5. Aangezien je weet dat het "internet uit de muur" werkt, sluit dan daar eens je pc rechtstreeks op aan. Die zal waarschijnlijk ook via een DHCP gekoppeld zijn en zal dan een ipadres uit moeten delen. Dit om te checken of je netwerk kaart in orde is. Zo ja, je router opnieuw installeren of nalopen

6. Wat is de DHCP range op je router? Hoeveel leases mogen er zijn. En worden er wel nieuwe leases uitgegeven

7. haal een nieuwe kabel.

8. Reset je router en regel hem opnieuw in

Laat bij bovenstaande alle andere apparaten die je normaal ook aan je router gekoppeld hebt er even af. Je moet gaan pin-pointen waar het probleem zit.

Kijk eens hoe ver je komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NLMaca schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:55:
[...]

1. Installeer de drivers van je nieuwe pc (ik ga uit van onboard lan op je moederbord), dus download de laatste drivers en installeer die.
Laatste drivers staan al geïnstalleerd.
start dan cmd als administrator en voer onderstaande uit op volgorde
code:
1
2
3
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
Heeft geen effect.
2. Check eens of je DHCP client wel draait
Start > services en kijk dan eens of DHCP client wel draait. Nee? > starten
Die draait.
3. schakel je netwerkkaart eens uit en in
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen > (rechtermuis op je adapter > uitschakelen) even wachten en dan weer inschakelen.
Heeft geen effect.
4. sluit je pc eens aan op LAN2 van je router. Het kan zijn dat je kabel stuk is, het kan ook zijn dat een router poort stuk is.
Maakt geen verschil. Zowel de pc als de router herkennen de verbinding met de kabel.
3. geef je pc een vast ipadres/netmask/gateway welke in de DHCP range van je router zou liggen. En om uit te sluiten of DHCP het probleem is.
Ik heb dit gedaan, echter krijg ik een "bad gateway"-error. Voor de zekerheid: die moet ik instellen op het IP adres van de server toch? (192.168.1.1)
5. Aangezien je weet dat het "internet uit de muur" werkt, sluit dan daar eens je pc rechtstreeks op aan. Die zal waarschijnlijk ook via een DHCP gekoppeld zijn en zal dan een ipadres uit moeten delen. Dit om te checken of je netwerk kaart in orde is. Zo ja, je router opnieuw installeren of nalopen
Dit werkt ook niet. Het ligt niet aan de router, maar ergens gaat er iets mis met de communicatie. Misschien moet ik op een andere manier bekabelde verbinding maken? Ik heb geprobeerd contact te leggen met de beheerder van het internet hier, maar die heb ik nog niet kunnen bereiken.
6. Wat is de DHCP range op je router? Hoeveel leases mogen er zijn. En worden er wel nieuwe leases uitgegeven
De DHCP range heb ik van 33-65 veranderd naar 34-65 om mijn pc een vaste IP te kunnen geven. Draadloos krijgen mijn telefoon en laptop 34 en 36 toebedeeld.
7. haal een nieuwe kabel.
Ik denk niet dat dit effect heeft want ik heb bij het direct in de muur pluggen, de kabel waarmee de router in de muur zit aan mijn pc gekoppeld. Die kabel werkt zeker weten want daarmee krijg ik het draadloze netwerk.
8. Reset je router en regel hem opnieuw in
Gedaan zonder effect.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Bekijk dit eens even ? Lijkt met hetzelfde:

http://www.sysprobs.com/f...-not-getting-ip-from-dhcp

Edit: of dit https://support.microsoft...network-connection-issues

[ Voor 28% gewijzigd door SmokingSig op 12-01-2018 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de oplossing! Ik heb dit in eerste instantie niet compleet uitgevoerd (niet goed gelezen, mijn fout). Nu werkt het wel, bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2018 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Maar als ik het goed begrijp heb je de eenvoudigste optie nog niet geprobeerd: een andere netwerkkabel tussen router en PC? Dat lijkt me gezien jouw uitleg namelijk nog steeds de boosdoener.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metalfreak schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:17:
Maar als ik het goed begrijp heb je de eenvoudigste optie nog niet geprobeerd: een andere netwerkkabel tussen router en PC? Dat lijkt me gezien jouw uitleg namelijk nog steeds de boosdoener.
Ik kan wel de twee netwerkkabels verwisselen, zou dat werken denk je? Anders wordt het pas na het weekend dat ik het zal doen. Ik heb dit weekend geen tijd.

EDIT:
Dit geprobeerd, verandert niets aan de situatie met mijn pc. De wifi werkt ook nog. Ik zal na dit weekend alsnog met een andere kabel proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Sowieso doen. Altijd met de fysieke laag beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

En wellicht is de netwerkpoort op je PC wel kapot, heb je geen ander apparaat (of iemand anders met zo'n apparaat) dat je even kunt gebruiken om te testen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:00:
Ik heb dit gedaan, echter krijg ik een "bad gateway"-error. Voor de zekerheid: die moet ik instellen op het IP adres van de server toch? (192.168.1.1)
gateway: is het ipadres van je router

Die vat ik even niet. Ook al heb je geen verbinding, dan nog kun je je adapter gewoon een statisch ipadres geven. Je omzeilt hiermee de DHCP methode.

Welke gegevens (ip, netmask, gateway) krijg je als je een wifi apparaat op je router aansluit.
zet die gegevens eens hard op je netwerkkaart (disconnect wel even het wifi device dan)

[ Voor 3% gewijzigd door NLMaca op 12-01-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:01:
[...]
Begin eens om de router met de muur te verbinden op port1 met een eigen IPadres ( in dezelfde reeks als de 'hoofdrouter'

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

DHCP moet je uitzetten op jouw router, nu werk je met 2 dhcpservers in een netwerkgroep
Jouw PC op een van de andere poorten.

Ik vermoed dat jouw PC een IPv6 adres krijgt, en de verbinding naar buiten dit niet snapt.
Zet op jouw netwerkinstellingen de IPv6 uit.

Ik had een router in mijn netwerk die na een update ineens IPv6 ging uitdelen, en dit boven de ipv4 aanpakte.
Elk device wat op die router terecht kwam, kwam in het zwarte gat van "no connection" terecht

[ Voor 45% gewijzigd door FreshMaker op 12-01-2018 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 16:19
We kunnen hier met zijn allen nog eindeloos filosoferen en proberen oplossingen aan te dragen.
TS heeft nog steeds geen enkele info gegeven over apparatuur en hoe e.e.a. aan elkaar verbonden en ingesteld is.
Pagina: 1