Winroute Lite + FTP (werkt niet...)

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eey, ik heb uit pure frustratie maar eens Winroute LITE geïnstalleerd, en het werkt.

Maar nu wil ik dus een server draaien op mn client. Die heb ik nu gewoon online op poort 21.

Ik heb in WR-L poort 21 doorgemapt naar 192.168.0.2. Maar als ik wil connecten werkt het niet?!

Wie kan helpen? Desnoods met screenies :D

• saviour
  • Niet online
Screenie van mij, zoals ik het heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.saviour.f2s.com/winroute.JPG

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een paar dingetjes om te controleren...

De server draait neem ik aan op de PC met 192.168.0.2 (en dus niet op bijv. 192.168.1.1) ... en draait idd op poort 21?

Je zou kunnen proberen om het niet met een range te mappen maar met twee apparte mappings; poort 20 en poort 21 appart.

De equal optie gebruiken dus ipv. een range.

• saviour
  • Niet online
Goed, dan probeer ik zometeen de equel optie.

De server draait namelijk wel op 192.168.0.2:21

• saviour
  • Niet online
Het werkt nog steeds niet.
ik kan alleen maar connecten op mijn interne ip ;(

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

Misschien een stomme opmerking hoor, maaruh.... heb je ook in de ftp server ingesteld dattie op beide IP's moet listenen??? dus zowel interne (lan) ip als externe (wan) ip ???

wil wel eens helpen :P

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 22:18 schreef DipStick het volgende:
Misschien een stomme opmerking hoor, maaruh.... heb je ook in de ftp server ingesteld dattie op beide IP's moet listenen??? dus zowel interne (lan) ip als externe (wan) ip ???

Idd, of laat eens iemand van buitenaf connecten, kijken of dat wél werkt.

• saviour
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 22:18 schreef DipStick het volgende:

Dat zal het denk ik zijn :D

Maar nu heb ik dus gezegd dat hij op mijn ip moet kijken... en dan zegt de server dit:
Logging to file c:\program files\g6 ftp server\ftp.log.
Logging to screen : enabled.
12-7-01 23:04:58 SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in use.
En dat zegt hij ook bij andere poorten...

• saviour
  • Niet online
Ik krijg het niet goed voor elkaar. Ik gebruik nu de nieuwste Bullet.

• saviour
  • Niet online
Met serv-u zegt ie dit:
SERVER IS NOT LISTENING ON IP 213.46.89.xxx: Trying to use non-existent IP address?

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 22:40 schreef Negotiator het volgende:
Idd, of laat eens iemand van buitenaf connecten, kijken of dat wél werkt.
Ik weet vrijwel zeker dat dit de oplossing is. Heb hetzelfde "probleem", komt gewoon door de manier waarop WinRoute werkt.

• Roelant
  • Niet online
First of all: Je kunt je posts editten door deze knop te gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif. Dan hoef je niet drie keer achter elkaar te posten waardoor het een overzichtelijk verhaal wordt, maar kun je je laatste post bijwerken wat de leesbaarheid van je verhaal ten goede komt.

Ter zake: Als G6 de foutmelding geeft dat je poort 21 al gebruikt heb je al een andere toepassing draaien die van die poort gebruikt maakt. Dat kan een andere FTP server zijn maar wat ook heel goed mogelijk is, is dat je een webserver draait waar een FTP server ingebakken zit, en als die al draait kun je uiteraard niet nog een FTP server draaien op de zelfde poort.

Wat die melding van Serve-U inhoud weet ik niet want daar heb ik niet zo veel ervaring mee, maar ik denk dat die tegen de zelfde fout als G6 aanloopt - niet helemaal onlogisch.

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 23:39 schreef edwinv het volgende:
Ik weet vrijwel zeker dat dit de oplossing is. Heb hetzelfde "probleem", komt gewoon door de manier waarop WinRoute werkt.
Gezien de topics hierboven waaruit blijkt dat zijn FTP server al problemen heeft online te gaan lijkt het me stug dat het (in dit stadium) aan winroute ligt.

Overigens heb ik hier een FTP server draaien achter winroute en kan daarvan zowel intern als extern probleemloos gebruik maken.

• saviour
  • Niet online
Sorry voor het niet editen :P

G6 kwam niet meer met die melding nadat ik het externe ip eruit gooide... heel vreemd dus.

En als ik mijn externe ip bij serve-u erin gooi, krijg ik die andere melding.

En nu kom ik er net achter dat je idd wel van buitenaf kunt connecten!

heel vreemd :?

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 23:42 schreef Negotiator het volgende:
Gezien de topics hierboven waaruit blijkt dat zijn FTP server al problemen heeft online te gaan lijkt het me stug dat het (in dit stadium) aan winroute ligt.
Z'n FTP server heeft volgens mij problemen online te komen omdat hij die server heeft geconfigd met het externe IP adres van z'n gateway> Ditterwijl de box waar de FTP op draait geen idee heeft wat dat voor IP is, en alleen weet dat het niet z'n eigen IP is dus die FTP wil niet starten.
Overigens heb ik hier een FTP server draaien achter winroute en kan daarvan zowel intern als extern probleemloos gebruik maken.
Kun je ook vanaf de box met WinRoute ftp-en naar je externe IP, en kom je dan op je FTP in je LAN?

• saviour
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 23:47 schreef edwinv het volgende:

[..]

Z'n FTP server heeft volgens mij problemen online te komen omdat hij die server heeft geconfigd met het externe IP adres van z'n gateway> Ditterwijl de box waar de FTP op draait geen idee heeft wat dat voor IP is, en alleen weet dat het niet z'n eigen IP is dus die FTP wil niet starten.
[..]

Kun je ook vanaf de box met WinRoute ftp-en naar je externe IP, en kom je dan op je FTP in je LAN?
Jij had gelijk :D

Thaaaaaaaaaaanks :D

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 23:47 schreef edwinv het volgende:
Beetje gemeen misschien, maar in mijn geval is de PC waar ik winroute op draai en waar de FTP server op draait één en de zelfde.

Ik kan vanaf zowel die pc zelf als een willekeurge andere PC binnen het netwerk zowel het interne als het externe IP gebruiken.

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 23:40 schreef Negotiator het volgende:
First of all: Je kunt je posts editten door deze knop te gebruiken: [afbeelding]. Dan hoef je niet drie keer achter elkaar te posten waardoor het een overzichtelijk verhaal wordt, maar kun je je laatste post bijwerken wat de leesbaarheid van je verhaal ten goede komt.

Ter zake: Als G6 de foutmelding geeft dat je poort 21 al gebruikt heb je al een andere toepassing draaien die van die poort gebruikt maakt. Dat kan een andere FTP server zijn maar wat ook heel goed mogelijk is, is dat je een webserver draait waar een FTP server ingebakken zit, en als die al draait kun je uiteraard niet nog een FTP server draaien op de zelfde poort.

Wat die melding van Serve-U inhoud weet ik niet want daar heb ik niet zo veel ervaring mee, maar ik denk dat die tegen de zelfde fout als G6 aanloopt - niet helemaal onlogisch.
Jij post zelf ook 2 maal achter elkaar :D zeik niet zo man

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 23:56 schreef DJ_PP het volgende:
Jij post zelf ook 2 maal achter elkaar :D zeik niet zo man
Hmm, mijn rede daarvoor was dat de twee posts aan twee verschillende personen gericht waren, en aangezien beide stevige verhalen waren kwam het in dat geval imho de leesbaarheid ten goede door het juist weer wel in twee apparte posts te zetten *D

Overigens heb je gelijk, mijn timing had beter gekund, maar het is niet zo dat ik drie keer achter elkaar twee regeltjes post ;)
Pagina: 1