Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Een voedingskabel, 2 verschillende output gevraagd. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• jbeernink
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 12-01 16:15
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om over een CCTV kabel (gecombineerde COAX/Voeding), zodanig spanning aan te voeren dat ik aan het einde van de kabel de volgende zaken kan aansluiten:

1x POE router output 48V 1.25A
1x CAT/COAX converter output 12v 1 A

Mijn uitdaging is dat ik de spanning moet aanleveren via de coax kabel en ik op de plek van bestemming geen 230v heb (de losse adapters dus niet kan gebruiken), en het dus hiermee moet doen. Het enige dat ik dus heb is een COAX kabel met een twee aderige voeding geintergreerd. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Met andere woorden, wat moet ik aan het begin op de voedingskabel zetten, om aan het einde de twee devices te kunnen gebruiken en valt dat dan inderdaad nog te splitsen naar 48v 1.25A en 12v 1A?

Hartelijk dank!
Jos

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De enige mogelijkheid die je hebt is om er 48V op te zetten, en daar vervolgens een voeding aan te hangen die 48V doorgeeft, en daarnaast 12V. Een spanning van 12V en 48V tegelijkertijd op dezelfde ader zetten gaat 'm niet worden.

Mijn BGG-list

• DurkVell
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-07 08:15
48V aan het begin en aan het eind van de kabel direct aftappen 48V en een step down converter die van de 48V 12V maakt.

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:51
Specs van de kabel? Misschien is het gemakkelijker om gewoon 230V over de kabel te sturen en dan de normale voedingen voor de appaatuur te gebruiken.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• jbeernink
Alvast bedankt! Een stepdown converter, ik zou de originele voeding kunnen gebruiken die de 48v aanlevert, en die "down steppen", zo-iets had ik inderdaad gehoopt.

Kun je een linkje of iets dergelijks sturen hoe ik dat doe / van een product dat ik dan zou moeten kopen? Het verschil in ampere (0.25) maakt niet uit?

Heel fijn dat jullie even helpen. Dank!

• DurkVell
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-07 08:15

• jbeernink
Even nog de specificaties van de kabel (het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn indien ik daar 230v op kan zetten):

1X75Ω+2X0.50 Kan dat inderdaad??

Heel graag een reactie of dit kan, en of dit invloed heeft op het signaal op de coax kabel. De kabel wordt overigens gebruikt om een netwerksignaal te versturen. Daarvoor gebruiken we ook de converters die aan beide kanten van de kabel geplaatst zijn.

• MewBie
quote:
jbeernink schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:46:
Even nog de specificaties van de kabel (het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn indien ik daar 230v op kan zetten):

1X75Ω+2X0.50 Kan dat inderdaad??

Heel graag een reactie of dit kan, en of dit invloed heeft op het signaal op de coax kabel. De kabel wordt overigens gebruikt om een netwerksignaal te versturen. Daarvoor gebruiken we ook de converters die aan beide kanten van de kabel geplaatst zijn.
Laat ik even voorop stellen dat een kabel als dit eigenlijk bedoeld is om een cctv camera aan te sluiten met een veilige lage spanning.
Zie deze post op de site van Belden waarom je zaken als voeding en signaal niet zou moeten combineren:
https://www.belden.com/blog/broadcast/ac-dc-and-cable

Als je je bewust bent van de mogelijke gevaren en je vindt de risico's acceptabel en de isolatiewaarde van de kabel is hoog genoeg kan je 230V door de kabel sturen ja.
Een betere oplossing zou zijn om de kabel te vervangen. Of je inderdaad beperken tot een veilige lage spanning.

*beeeeep*

• jbeernink
Fijn die antwoorden, erg nuttig voor een leek! Dank.

Helaas kan ik de kabel niet vervangen. Het is een kabel van ongeveer 70 meter, waarop een beveiliginscamera is aangesloten. We willen die graag vervangen door een IP camera, en eigenlijk en POE switch aan het einde plaatsten waardoor de we de ene camera kunnen vervangen door meerdere. Naast de voeding van de POE swith moet er aan het einde van de kabel dus ook de voeding van de coax converter komen.

Ik snap de risico's van het mogelijk per ongeluk of tijdens een ongeluk het onderspanning zetten van de devices of kortsluiting. Wat ik niet kan inschatten is bijvoorbeeld brandgevaar? Lees dat de kabels ook warmer kunnen zorgen, is dat een risico of niet relevant gezein de afstand en de belasting?? Wat bedel je als laatste metde lage isolatie waqarde, kan ik die ergens uit opmaken, of doel je met name op de risico's zoals die ook door Belden gememoreerd worden?

jbeernink wijzigde deze reactie 12-01-2018 13:48 (0%)
Reden: spelfout

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zo'n coaxkabel is niet gemaakt om echt stroom te leveren. Grote kans dat door de lage aderdiameter je (te) veel spanningsval krijgt. Afhankelijk van hoeveel stroom de camera's gebruiken.

220v door zo'n kabel heen zou ik echt nooit, maar dan ook nooit doen. 48v is al erg fanatiek. de buitenmantel is vaak maar een milimeter dik ofzo.

Met de 2 0,5mm aders heb je met 1A belasting @ 48V (dus ongeveer 50W, redelijk realistisch voor een paar camera's+POE switch) 5 Volt spanningsval over de kabel. Vraag is dus of de switch/router het nog doet op 43 Volt in plaats van 48.

_ferry_ wijzigde deze reactie 12-01-2018 14:12 (26%)

• MewBie
quote:
jbeernink schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:47:
Fijn die antwoorden, erg nuttig voor een leek! Dank.

Helaas kan ik de kabel niet vervangen. Het is een kabel van ongeveer 70 meter, waarop een beveiliginscamera is aangesloten. We willen die graag vervangen door een IP camera, en eigenlijk en POE switch aan het einde plaatsten waardoor de we de ene camera kunnen vervangen door meerdere. Naast de voeding van de POE swith moet er aan het einde van de kabel dus ook de voeding van de coax converter komen.

Ik snap de risico's van het mogelijk per ongeluk of tijdens een ongeluk het onderspanning zetten van de devices of kortsluiting. Wat ik niet kan inschatten is bijvoorbeeld brandgevaar? Lees dat de kabels ook warmer kunnen zorgen, is dat een risico of niet relevant gezein de afstand en de belasting?? Wat bedel je als laatste metde lage isolatie waqarde, kan ik die ergens uit opmaken, of doel je met name op de risico's zoals die ook door Belden gememoreerd worden?
Wat mogelijke gevaren m.b.t. brand:
- Meer stroom door de kabel dan die voor gemaakt is, mits niet heel erg teveel, beschadigt over langere tijd de isolatie met mogelijk brand tot gevolg.
- Hoger voltage dan de kabel voor gemaakt ik kan resulteren in een kortsluiting door de isolatie heen in de kabel (te lage isolatiewaarde), mogelijk met brand tot gevolg.
- Kabel kan de beperkende factor zijn doordat ie zo dun is en in geval van kortsluiting de zekering/automaat niet trippen. Dan hou je een kortsluiting in stand met mogelijk brand tot gevolg.
- Doordat de kabel dun is is er risico dat tijdens een kortsluiting de kabel de kortsluitstroom niet aan kan met mogelijk brand tot gevolg.

En zo zij er nog wel een aantal dingen.

*beeeeep*

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:33
Bij gelijk stroomverbruik geeft 48 volt een hogere stroom dan 230 volt, immers W=A*V. Voor te grote opwarming van de kabel hoef je dus niet bang te zijn.
In dit geval is alleen de isolatie tussen de aders en de beļnvloeding van het videosignaal van belang. Bij wisselspanning is die kans op dat laatste niet ondenkbaar.

Soms ben ik bijna gelukkig

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True