Hi,
Een aantal weken geleden is mijn laptop vanuit het niets zeer traag geworden. Opstarten duurt ineens 10 minuten, maar nog vervelender is dat elk programma dat ik opstart ineens bijna niet meer te gebruiken is. Word, Google chrome, mijn documenten, configuratiescherm openen, letterlijk alles wat ik wil gebruiken is zeer traag geworden. Het loopt niet perse vast (wel vaak een aantal seconden lang 'reageert niet'), maar het is zo traag dat het praktisch onbruikbaar is.
Als ik taakbeheer open zie ik constant 100% gebruik van de schijf. Na een aantal oplossingen geprobeerd te hebben is dit ook wel eens 99 of zelfs ietsje minder, maar zodra ik ergens op klik gaat ie weer naar maximaal.
Geen enkel proces springt boven de andere uit en allemaal geven ze 0,1 of 0,0% gebruik aan. Niets dat ik doe helpt.
Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand van jullie mij kan helpen het probleem op te lossen.
Ik heb een asus R540L met 8GB ram en Quad core 2.0 GHZ kloksnelheid
Alles loopt op de laatste versie van Windows 10
Ik gebruik eigenlijk alleen Windows defender, maar heb sinds de problemen ook malwarebytes geïnstalleerd. Als ik die uitzet levert dat geen winst op. (Cc cleaner zelfde verhaal)
Ik heb al zo idioot veel geprobeerd:
-Chkdsk vond geen slechte sectoren
-Windows 10 heb ik handmatig geupdate naar de laatste versie
-stuurprogramma voor Intel graphics bijgewerkt tot de laatste versie
-malwarebytes kon geen virussen vinden
-ik heb de laptop gedefragmenteerd
-ccleaner heeft niks kunnen oplossen
-met speccy heb ik gecontroleerd op de temperaturen, die waren 30 graden oid
-de services superfetch en Windows search heb ik uitgezet
-RAM heb ik handmatig ingesteld tot (op internet) aangeraden waardes
-ik heb Skype en chrome tijdelijk verwijderd, maar deze programma's waren ook niet de oorzaak
-ik heb via regedit een waarde van iets heel specifieks van 1 naar 0 gezet (werd online aangedragen als een evt oplossing). Wat dit precies was kom ik later op terug wanner mijn laptop weer een klein beetje handlebaar is
-uiteraard heb ik de computer op hoge prestaties gezet
-schijf heb ik wat opgeruimd, maar nog steeds 70% vrije ruimte nu
Niets van dit alles heeft geholpen.
Heeft iemand nog een andere suggestie die eventueel zou kunnen helpen mijn laptop weer fatsoenlijk bruikbaar te maken???
Een aantal weken geleden is mijn laptop vanuit het niets zeer traag geworden. Opstarten duurt ineens 10 minuten, maar nog vervelender is dat elk programma dat ik opstart ineens bijna niet meer te gebruiken is. Word, Google chrome, mijn documenten, configuratiescherm openen, letterlijk alles wat ik wil gebruiken is zeer traag geworden. Het loopt niet perse vast (wel vaak een aantal seconden lang 'reageert niet'), maar het is zo traag dat het praktisch onbruikbaar is.
Als ik taakbeheer open zie ik constant 100% gebruik van de schijf. Na een aantal oplossingen geprobeerd te hebben is dit ook wel eens 99 of zelfs ietsje minder, maar zodra ik ergens op klik gaat ie weer naar maximaal.
Geen enkel proces springt boven de andere uit en allemaal geven ze 0,1 of 0,0% gebruik aan. Niets dat ik doe helpt.
Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand van jullie mij kan helpen het probleem op te lossen.
Ik heb een asus R540L met 8GB ram en Quad core 2.0 GHZ kloksnelheid
Alles loopt op de laatste versie van Windows 10
Ik gebruik eigenlijk alleen Windows defender, maar heb sinds de problemen ook malwarebytes geïnstalleerd. Als ik die uitzet levert dat geen winst op. (Cc cleaner zelfde verhaal)
Ik heb al zo idioot veel geprobeerd:
-Chkdsk vond geen slechte sectoren
-Windows 10 heb ik handmatig geupdate naar de laatste versie
-stuurprogramma voor Intel graphics bijgewerkt tot de laatste versie
-malwarebytes kon geen virussen vinden
-ik heb de laptop gedefragmenteerd
-ccleaner heeft niks kunnen oplossen
-met speccy heb ik gecontroleerd op de temperaturen, die waren 30 graden oid
-de services superfetch en Windows search heb ik uitgezet
-RAM heb ik handmatig ingesteld tot (op internet) aangeraden waardes
-ik heb Skype en chrome tijdelijk verwijderd, maar deze programma's waren ook niet de oorzaak
-ik heb via regedit een waarde van iets heel specifieks van 1 naar 0 gezet (werd online aangedragen als een evt oplossing). Wat dit precies was kom ik later op terug wanner mijn laptop weer een klein beetje handlebaar is
-uiteraard heb ik de computer op hoge prestaties gezet
-schijf heb ik wat opgeruimd, maar nog steeds 70% vrije ruimte nu
Niets van dit alles heeft geholpen.
Heeft iemand nog een andere suggestie die eventueel zou kunnen helpen mijn laptop weer fatsoenlijk bruikbaar te maken???