Toon posts:

iiyama vm 450 pro trilt

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen n iiyama vision master pro 450, een leuk dingetje dus, maar de linkerbovenhoek trilt een beetje. Als je de refreshrate hoger zet gaat het trillen wel weg, maar wordt het beeld wat onscherp en kun je het nog steeds een klein beetje zien bewegen. Ik draai m nu op 1152x864, want ik vind het beeld in hogere resoluties niet echt acceptabel. Heeft er iemand een idee hoe dit komt? Zit het probleem misschien in de videokaart (een Hercules Dynamite TNT) of is de bijgeleverde videokabel gewoon brak??
Of ligt het toch aan de monitor zelf? Iemand misschien een idee?

Ik heb al wel een hele tijd aan de monitorinstellingen zitten prutsen (convergentie, moiree e.d.) maar dat lijkt niet echt te helpen.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:36
probeer een BNC kabel
als je die al had.. geen idee wat et dan is

FX

Stay safe

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien zit er een magnetische bron in de buurt?

Denk dat het onscherpe beeld door de tnt komt. Ik heb hier een Matrox G400 en draai lekker scherp in 1600*1200 @ 90 Hz. Ik denk dat de ramdac van die tnt een beetje te kort schiet.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Gert, heb jij een G400 Max of een gewone?
De Max heeft een RAMDAC van 360 MHz, de gewone van 300 MHz. Ik heb de laatste en mijn Vision Master Pro 450 is op 1600x1200 niet echt scherp meer. Op 1280x1024 is alles retestrak.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
Een Geforce is toch ook afdoende hoop ik??
Ik wil namelijk een iiyama 19" 450 pro met een Geforce kaart kopen.

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Probleem klinkt me erg bekend.
Heb zelf laatst voor een klant problemen gehad met een PYama 17" op een diamond Steedstar A90. De videokaart kon het dus gewoon niet aan.

Het rare is echter dat ik hier thuis ook wel eens zo'n 17" PYama op een TNT1 gedraaid heb, zonder problemen. (echter wel op 1024x768).

Toch maar uitkijken naar een andere videokaart lijkt me..

• A3-D
  • Laatst online: 23:49
Heb precies hetzelfde gehad met een Pro410. Bleek dat er een knots van een voeding van mijn racestuur onder de tafel hing :(
Voeding verplaatst, probleem opgelost ;)

Maar ik hoor de van TD Iiyama ook dat met name de Geforce kaarten (geen idee of hetzelfde geldt voor TNT) soms net iets teveel voltage zouden gebruiken waardoor de monitor onregelmatig zou kunnen reageren..

Zou eerst eens een videokaart testen van een kennis of buurman, alvorens een nieuwe te halen..

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

FYI FWIW

Vision Master Pro - A901HT

Zowel met TNT1 als TNT2 als G400 als GeForce
Als een plaatje bij alle 4 kaarten.

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 15:28
effect kan ook als boxjes te dicht in de buurt staan (=ook magnetisch)

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
/me heeft "normale" G400 SH 32 MB

Misschien is mijn defenitie van scherp anders, maarja ik was dan ook 1280*1024 op een 15" gewend =)

Verwijderd

als je beelt iets trilt is dat vaak inderdaad een of andere magnetische bron.
Zet je boxen, pc-kast, versterker, net-adaptertjes, etc etc etc eens uit de buurt van de monitor. Nog steeds hetzelfde?

Eventueel kun je nog kijken welke kaart er in het PCI-slot net naast je AGP-kaart zit; af en toe wil zo'n kaartje ook nog wel eens wat storen. Even wat verder vanaf zetten dan of omwisselen met een andere kaart.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

het kan ook komen doordat je pc/monitor niet geaard is.
Ik heb wel eens dikke problemen gehad met een goedkoper 17 inch monitortje...het beeld stond gewoon niet stil. Toen heb ik in de keuken alles geinstalleerd (de enige plek in het huis met geaarde stopcontacten) en daar was het beeld goed.
Maar ja, kon ik niet mee leven, en heb hem voor een Iiyama ingewisseld, die er klaarblijkelijk beter tegen kon. (mijn videokaart was een viper550 destijds)

succes
Pagina: 1