hey medetweakers,
ik ben door een vriend gevraagd een pc te bouwen, maar het is al een tijdje geleden dat ik me hierin verdiept heb, ik heb een lijstje samengesteld van wat mij een degelijk PC leek.
ik heb nu een i5 en een gtx 1060 gekozen, omdat ik denk dat een i7 overkill is, en toch niet gebruikt gaat worden in games en dagelijks gebruik. ik heb een 1070 of 1070 ti overwogen, maar die zijn voor mijn gevoel nog te duur voor wat je er aan performance bij krijgt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen en internet browsen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1000 euro, mag er iets boven zitten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb een i5 gekozen, eigenlijk nog niet over een amd proccesor gedacht, zou dit wellicht een betere keuze zijn?
Ga je overklokken?
nee, de cpu is wel overklokbaar, maar dat is alleen omdat de i5 8600k toch wel een stukje sneller is dan de 8400.
Wat verwacht je van ons?[i]
vooral over het moederboard en de cpu ben ik nog niet helemaal zeker, wat zou bijvoorbeeld een goed amd alternatief zijn, en waar moet ik uberhaupt naar kijken als ik een moederboard koop? behalve IO en overklokbaarheid.
en natuurlijk wat mist deze build, of wat kan er beter.
alvast bedankt
ik ben door een vriend gevraagd een pc te bouwen, maar het is al een tijdje geleden dat ik me hierin verdiept heb, ik heb een lijstje samengesteld van wat mij een degelijk PC leek.
ik heb nu een i5 en een gtx 1060 gekozen, omdat ik denk dat een i7 overkill is, en toch niet gebruikt gaat worden in games en dagelijks gebruik. ik heb een 1070 of 1070 ti overwogen, maar die zijn voor mijn gevoel nog te duur voor wat je er aan performance bij krijgt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen en internet browsen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1000 euro, mag er iets boven zitten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb een i5 gekozen, eigenlijk nog niet over een amd proccesor gedacht, zou dit wellicht een betere keuze zijn?
Ga je overklokken?
nee, de cpu is wel overklokbaar, maar dat is alleen omdat de i5 8600k toch wel een stukje sneller is dan de 8400.
Wat verwacht je van ons?[i]
vooral over het moederboard en de cpu ben ik nog niet helemaal zeker, wat zou bijvoorbeeld een goed amd alternatief zijn, en waar moet ik uberhaupt naar kijken als ik een moederboard koop? behalve IO en overklokbaarheid.
en natuurlijk wat mist deze build, of wat kan er beter.
alvast bedankt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 262,04 | € 262,04 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-HD3 DDR3 | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Gainward GeForce GTX 1060 | € 326,- | € 326,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 60,65 | € 60,65 |
| 1 | Cooler Master Masterbox Lite 3.1 | € 36,29 | € 36,29 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Adata Ultimate SU650 240GB | € 78,95 | € 78,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 965,88 | |