Parrot bluebox aansluiting naar RNS310

Pagina: 1
Acties:

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Beste Tweakeraars,

Op mijn Seat Leon 2.0 TDI FR 2008 zit een RNS310. Nu heb ik een Parrot systeem maar de aansluiting past niet op mijn radio. Weet iemand welke kabel ik nodig heb van mijn bluebox naar mijn Radio?

Het volgende bericht stuurde ik naar Megeko, die mij vervolgens niet kan hebben omdat ze vele artikelen hebben. Derhalve dat ik mijn vraag hier stel:

Hallo beste medewerker,

Ik heb op mijn Seat een RNS310 radio, hier wil ik graag een parrot systeem die ik bezit op aansluiten. Het systeem komt uit een Nissan, waardoor de aansluiting anders is. Nu vond ik de volgende aansluiting:
https://www.megekko.nl/pr...3oHwabEAQYASABEgKaZ_D_BwE

Mijn vraag is nu: past deze op de bluebox zoals afgebeeld in de bijlage en op mijn radio?

Ik hoor het graag!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Als die bluebox iso connectors heeft om aan te sluiten, dan ga ik er van uit dat die kabelset past. Anders niet. Misschien even posten welke aansluitingen er op je bluebox zitten?

Btw die geschakelde draad (die loshangende kabel op foto) ga je waarschijnlijk moeten aftappen uit de zekeringkast of ergens anders want op de radio zit dat niet. Wordt uitgeschakeld via canbus op een vag auto.
Als je die rechstreeks aansluit op radio, blijft die box aan en loopt je batterij leegt ^^

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
azz_kikr schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:38:
Als die bluebox iso connectors heeft om aan te sluiten, dan ga ik er van uit dat die kabelset past. Anders niet. Misschien even posten welke aansluitingen er op je bluebox zitten?

Btw die geschakelde draad (die loshangende kabel op foto) ga je waarschijnlijk moeten aftappen uit de zekeringkast of ergens anders want op de radio zit dat niet. Wordt uitgeschakeld via canbus op een vag auto.
Als je die rechstreeks aansluit op radio, blijft die box aan en loopt je batterij leegt ^^
Bedankt voor de reactie! Ik heb even verder nagevraagd aangezien ik snel afgescheept werd. De kabels passen, en inderdaad, hij blijft aanstaan. Dit heeft waarschijnlijk niet met die losse draad te maken, maar met de gele en rode kabel die aan de bluebox zit. Deze moeten omgewisseld worden las ik ergen, aangezien hij nu op de constant vastzit. Blijkt dan VAG het allemaal net andersom heeft dan de geliefde Japanners. In ieder geval bedankt voor de tip, mocht het niet werken dan probeer ik je tip. Gezien ik nog al een leek ben wat betreft elektriciteit ben ik wel benieuwd hoe ik dat zou moeten aftappen 😅

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Bij de oude volkswagens zit het omgekeerd. Dus bij een golf 4 en zo. Bij de latere wagens zitten zowel de gele als de rode draad continue onder stroom.

Als je een echt geschakelde draad wil hebben bij vag, ga je toch zelf moeten leggen of gebruik maken van iets dat wel geschakeld is zoals bv je aansteker; ruitenwisserzekering, ....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,