Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:08
Ik heb tweedehands een GTX 1070 overgenomen van iemand, echter heeft ie persoon niet aangegeven dat het om een watergekoelde variant ging, welnamelijk de Sea Hawk EK (zie afbeelding). Ik heb 0,0 watergekoelde componenten in mijn huidige PC opstelling en weet niet hoe ik deze (precies) moet installeren en gebruiken.

Voordat ik de verkoper ga contacteren m.b.t. de vergissing wou ik kijken/vragen of ik toch op een degelijk goedkope en onervaren manier deze videokaart kan installeren en gebruiken. Wat heb ik nodig en wat voor extra uitgaves qua budget moet ik aan denken?

Alle hulp en advies is welkom, eventueel met bestel links etc.

Latere edit: overigens wou ik even testen of deze überhaupt gewoon netjes werkt, kan ik deze zonder waterkoeling (tijdelijk) even aansluiten en aanzetten om te kijken of ie naar behoren werkt?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2m79lqs.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door AlexMurphy op 11-01-2018 12:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
NIET AANZETTEN ZONDER KOELING

Je had zelf wel kunnen zien of hij waterkoeling had, deze versie is alleen maar watergekoeld te krijgen.

Als je niet ervaren bent zou ik hem doorverkopen. Zowel een waterkoeling setup als een aftermarket luchtkoeler monteren vereist kunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
Waterkoeling moet je normaal gesproken goed doen of niet doen, en goed doen betekend zeker dat je de portemonnee moet trekken en zoals gezegd moet je er verstand van hebben. Dus het wordt of kijken of de verkoper hem terug wil nemen of doorverkopen.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorverkopen of terugbrengen, want alleen je GPU waterkoelen:
a) Heeft geen zin, je zou dan ook de CPU moeten waterkoelen
b) is peperduur omdat je dan alsnog een radiator, pomp, res, fittingen en slangen moet hebben
c) Vraagt verstand van zaken voordat je van je PC een aquarium maakt
d) Ben je handig met een dremel of heb je een kast die kant en klaar geschikt is voor waterkoeling? Zo nee - zie regel 1.

Een SEA HAWK is per definitie een watergekoelde kaart, je hebt ze kant en klaar met een AiO waterkoeler maar dus ook in de EK versie met een EK-waterblok.
Voor de toekomst - als er EK in de naam staat dan is het 100% een kaart voor een custom LC loop.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Alles is gezegd hier boven maar een GPU alleen is ook te waterkoelen het is geen must om de CPU dan ook te waterkoelen. Bij mij is het overigens wel eens goed mis gegaan waar door het water over het moederbord kwam bij het vervangen van de slangen, gelukkig is er niets kapot gegaan omdat ik de boel uit had staan.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker geen must maar als je toch zo veel geld aan waterkoeling gaat verspijkeren... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Door verkopen inderdaad, als je dit wilt waterkoeling ben je +200 al kwijt aan spullen.
Daarnaast heeft het wel zin om te waterkoelen als je een stille pc wilt, mijn dubbele Gtx1080ti zijn net niet fluister stil onder load ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
Oké, duidelijke taal allemaal, dankjewel. Inmiddels de verkoper gecontacteerd hierover.
Jammer, kaart ziet er wel supermooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
AlexMurphy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:31:
Oké, duidelijke taal allemaal, dankjewel. Inmiddels de verkoper gecontacteerd hierover.
Jammer, kaart ziet er wel supermooi uit.
Het is aan jouw of je het geldt voor waterkoeling er voor over hebt. Het is allemaal niet zo moeilijk maar het kost nu eenmaal een hop geld extra, je zou voor ongeveer 200 euro een goede loop kunnen maken + de CPU in de loop mee te nemen.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
Gekke Jantje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Het is aan jouw of je het geldt voor waterkoeling er voor over hebt. Het is allemaal niet zo moeilijk maar het kost nu eenmaal een hop geld extra, je zou voor ongeveer 200 euro een goede loop kunnen maken + de CPU in de loop mee te nemen.
De gebruikershandleiding legt idd. namelijk vrij makkelijk uit in 5-stappen hoe ik een 'Closed Loop' installatie zou moeten kunnen doen; indien de benodigde onderdelen had. Want ik zie enkel een dikkere fan op de foto's, maar blijkbaar tonen zij het gemakkelijker dan het eigenlijk is?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/rtnnlk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Het is niet extreem moeilijk, maar het is vooral kostbaar. Als je bereid bent om er wat geld tegenaan te gooien en meteen je CPU (zou ik wel doen, kost je alleen een extra blok) mee te nemen én je kast een radiator kwijt kan, is het wel een heel elegante en mooie oplossing.

https://www.ekwb.com/shop/ek-kit-s360

Is een mooie starterskit en ruim voldoende voor je opstelling.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Mojo schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:01:
...

https://www.ekwb.com/shop/ek-kit-s360

Is een mooie starterskit en ruim voldoende voor je opstelling.
Vergeet dan niet een aantal extra fittings te bestellen zodat je de GPU ook in de loop kan meenemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Up, en of de TS uberhaupt een 360 kwijt kan in zijn kast, laat staan de plek heeft om een pomp+res combi te monteren.

@AlexMurphy
Closed loop betekent een kaart met een kant-en-klare waterkoeling. De Sea Hawk EK is wat anders.

Dit is de closed loop / AIO uitvoering, die je op de foto's in de handleiding ziet, oftewel "Waterkoeling kant en klaar te gebruiken"
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/5/3/4/9200000060574358.jpg

Hier hoef je (en kun je) niks aan te bouwen of verbouwen, alleen de radiator ergens in de kast te bevestigen.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
Bedankt voor alle overige tips/opmerkingen, maar het werd me snel duidelijk na de eerste paar reacties dat dit geen videokaart voor mij is. Heb hem dan inmiddels ook doorverkocht.

@Martin900 Dat verklaart een hoop, wel een beetje misleidend dat ze deze als voorbeeld hebben genomen in het bijbehorende handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntraxx
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-09 11:50
Niet echt slim

Als ik ga kijken voor een nieuwe videokaart ( of 2 de hands ) en ik vindt een leuke ga ik Googlen! wat is het voor kaart , wat heb ik hier voor nodig dit zijn haast standaard regeltjes

Je kon dus eigenlijk van te voren al weten dat deze kaart niks voor je was

"@Martin900 Dat verklaart een hoop, wel een beetje misleidend dat ze deze als voorbeeld hebben genomen in het bijbehorende handleiding."

Die snap ik even niet .Ik heb exact dezelfde kaart en er wordt gewoon met de juiste plaatjes gewerkt die wat jij hier laat zien is van de Seahawk (niet de X EK) maar gewoon de x dus wellicht of de verkoper heeft deze per abuis meegeleverd of de fabrikant heeft een foutje gemaakt

Een goeie loop hoeft tegenwoordig niet heel erg duur te zijn denk aan 2 de hands fittingen/ resevoir of zelfs radiators.. de pomp zou ik zowizo wel nieuw doen radiator ook ivm eventuele lekages..
overige spul gewoon in bundeltjes van goedkoop uit china laten komen
Pagina: 1