Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipstar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon omdat ik betere kwaliteit foto's/videos wil kunnen maken, zo niet de beste van dit moment. Momenteel heb ik een HTC One m8s (altijd wel fan geweest van HTC). Ik verdwaal in de mogelijkheden en zie dat de beste cam's nu te vinden zijn bij Samsung S8 en HTC U11 (volgens Tweakers beste van 2017), dit zijn dan ook toestellen waar mijn interesse naar uit zou gaan qua merk en design. Maar overal lees je dan weer over de introductie van 2 camera's op de achterkant, wat deze modellen dan weer niet hebben.
Maar is dat echt zoveel beter?

Overstappen naar ander merk doet even pijn misschien :) Ik hoor wel de vraag of HTC zich nog wel veel verder gaat ontwikkelen en of je qua updates dan wel goed zit.

Ben qua vergelijkingen nu tot zover gekomen.
https://tweakers.net/pric...31;968843;942177;1107679/

tips/advies is welkom

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jipstar twee camera's, één camera, 6 camera's, 14 miljard pixels. Het zegt allemaal net zo veel: Niks.

Je kan prima twee camera's hebben en nog waardeloze foto's schieten. Het gaat om de lens en de sensor, als die waardeloos zijn zijn je afbeeldingen het ook.

Er zijn een verschillende redenen waarom er gekozen wordt voor een dual camera:
- Je kan er mee zoemen, door verschillende brandpunten, bijv: reviews: OnePlus 5T - Voor wie groter altijd beter vindt en reviews: Apple iPhone 7 (Plus): of toch meer een iPhone 6ss? en reviews: Samsung Galaxy Note 8 - Futuristische telefoon verre van foutloos
- Je kan betere foto's maken in het donker, door combineren van een normale sensor met een monochrome, bijv: reviews: Huawei Mate 10 Pro - Te weinig pro voor zijn prijs en reviews: Nokia 8 - Geduchte concurrent voor gevestigde orde

Zoals je in alle reviews kan lezen is een dual camera setup niet in alle gevallen beter.

Daarnaast heeft een van de betere camera's in de markt momenteel maar een camera:
reviews: Google Pixel 2 XL - Pientere uitblinker met pijnlijke uitglijders

Maar het is vrij simpel. Ben je op zoek naar een toestel met de beste camera, kom je eigenlijk al gauw bij de S8, Pixel 2 (XL) of HTC U11 uit. Daarnaast is het natuurlijk ook een persoonlijke keus. De ene persoon vind afbeelding 'a', mooier dan afbeelding 'b' en andersom.

Overigens verwachten we bij een aankoopadvies topic net wat meer eigen inzet en vooral inhoud. Lees even Welkom in Aankoopadvies Tablets en Telefoons door en voeg dan nog het volgende toe:
- Budget
- Wensen / eisen specificaties
- Wat heb je zelf al gevonden en waar tussen twijfel je nog precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

jipstar schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:33:
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon omdat ik betere kwaliteit foto's/videos wil kunnen maken, zo niet de beste van dit moment. Momenteel heb ik een HTC One m8s (altijd wel fan geweest van HTC). Ik verdwaal in de mogelijkheden en zie dat de beste cam's nu te vinden zijn bij Samsung S8 en HTC U11 (volgens Tweakers beste van 2017), dit zijn dan ook toestellen waar mijn interesse naar uit zou gaan qua merk en design. Maar overal lees je dan weer over de introductie van 2 camera's op de achterkant, wat deze modellen dan weer niet hebben.
Maar is dat echt zoveel beter?

Overstappen naar ander merk doet even pijn misschien :) Ik hoor wel de vraag of HTC zich nog wel veel verder gaat ontwikkelen en of je qua updates dan wel goed zit.

Ben qua vergelijkingen nu tot zover gekomen.
https://tweakers.net/pric...31;968843;942177;1107679/

tips/advies is welkom
Hier een handige site die vrij uitvoerig camera's van smartphones test:
https://www.dxomark.com/news/

Mocht je overigens overwegen een Huawei Mate 10 Pro te kopen, laat je dan niet afschrikken door de review van Tweakers. Iedereen in het Mate 10 topic is er eigenlijk wel over eens dat het cijfer een stuk hoger had moeten zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Flimovic op 11-01-2018 11:07 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jipstar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Wat een fijne link, dank. Vind de pixel 2 en ate 10.nog wel aan de dure kant. Misschien nog ff geduld of toch de U11
Valt me op de Galaxy 8 niet op die site staat in de top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Flimovic schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:05:
[...]

Hier een handige site die vrij uitvoerig camera's van smartphones test:
https://www.dxomark.com/news/

Mocht je overigens overwegen een Huawei Mate 10 Pro te kopen, laat je dan niet afschrikken door de review van Tweakers. Iedereen in het Mate 10 topic is er eigenlijk wel over eens dat het cijfer een stuk hoger had moeten zijn ;)
Ik heb zo mijn twijfels bij de DXOmark scores. Dit zijn scores waar een normale consument niets mee kan doen. De foto's worden over het algemeen in RAW opgslagen, terwijl veel consumentne willen weten hoe goed de camera out-of-the box is. Dus met de meegeleverde software en automatische instelling. Er zijn denk ik niet veel mensen die hun weg kunnen vinden in de handmatige instellingen en met de speciale foto apps die DXO gebruikt.
https://www.dxomark.com/test-cameras-lenses-smartphones/

Veel foto's worden in een synthetische omgeving gemaakt waar niets aan het toeval is overgelaten en waarbij men gebruik maakt van een tripod. Bij een kleinste beweging kan een foto mislukken, maar dat komt niet naar voren in dit soort reviews/testen. De consument zal hier pas tegenaan lopen als de smartphone daadwerkelijk wordt gebruikt en al in bezit heeft.

Kortom, de DXO scores zijn op basis van synthetische gegevens en met (niet meegeleverde) speciale software.

Oh ja antwoord op de vraag: Als je 2 exact dezelfde telefoons hebt, dan is de versie met 2 camera's beter (mits de 2e camera ook in gebruik is, er zijn Chinaphones waardbij de 2e camera fake is).
Persoonlijk heb ik alleen gewerkt met dubbele camera's waarbij de 2e camera een telelens heeft. Dat vind ik een fijne toegevoegde waarde en het kan ervoor zorgen dat je mooie(re) portretfoto's krijgt. Ik zie dit dan ook als een pluspunt tegenover een smartphone zonder die optie.

Verder ga ik mee met de reactie van rens-br. De kwaliteit hangt ook samen met de lens, software en diafragma.

[ Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 13-01-2018 09:25 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.