Gisteravond heb ik geprobeerd een back-up van WhatsApp terug te zetten. En dan bedoel ik de back-up die automatisch 's nachts wordt gemaakt. Ik heb de procedure gevolgd die op de website van WhatsApp stond. Met andere woorden:
- WhatsApp deïnstalleren.
- in de map databases stond de back-up van de nacht ervoor
- WhatsApp weer geïnstalleerd.
- moest telefoonnummer ingeven; heb ik gedaan
- kreeg melding over beveiligingscode, heb ik bevestigd.
- kreeg vraag over herstellen van de chats; heb ik bevestigd
- kreeg melding over dat Wi-Fi aan moest, heb ik gedaan
Ondanks de melding over Wi-Fi zag ik dat de back-up werd terug gezet (ik zag een voortgangs scherm). Dit scherm is een paar minuten actief geweest maar ik kon in die tijd wel zien dat het allemaal erg langzaam ging. Opeens was dit scherm echter verdwenen terwijl het volgens mij nog lang niet klaar kon zijn.
Ik heb nu wel alle chats terug maar bij elke afbeelding krijg ik de melding 'staat niet in de database'. Niet onoverkomelijk maar wel vervelend. Ik had ook wat audio fragmenten (ingesproken berichten). Die zijn ook weg (melding 'staat niet in de database').
Wat doe ik verkeerd? Ik heb het daarna nog twee keer geprobeerd maar kreeg beide keren geen voortgangs scherm meer dat back-up werd terug gezet.
- WhatsApp deïnstalleren.
- in de map databases stond de back-up van de nacht ervoor
- WhatsApp weer geïnstalleerd.
- moest telefoonnummer ingeven; heb ik gedaan
- kreeg melding over beveiligingscode, heb ik bevestigd.
- kreeg vraag over herstellen van de chats; heb ik bevestigd
- kreeg melding over dat Wi-Fi aan moest, heb ik gedaan
Ondanks de melding over Wi-Fi zag ik dat de back-up werd terug gezet (ik zag een voortgangs scherm). Dit scherm is een paar minuten actief geweest maar ik kon in die tijd wel zien dat het allemaal erg langzaam ging. Opeens was dit scherm echter verdwenen terwijl het volgens mij nog lang niet klaar kon zijn.
Ik heb nu wel alle chats terug maar bij elke afbeelding krijg ik de melding 'staat niet in de database'. Niet onoverkomelijk maar wel vervelend. Ik had ook wat audio fragmenten (ingesproken berichten). Die zijn ook weg (melding 'staat niet in de database').
Wat doe ik verkeerd? Ik heb het daarna nog twee keer geprobeerd maar kreeg beide keren geen voortgangs scherm meer dat back-up werd terug gezet.