Nog iemand die hier problemen mee heeft ? Voor zover ik al getest heb vertikt een K7T Turbo bordje te werken met een interne ZIP. Windows (2000 en XP) blijven fouten geven bij het schrijven. Lezen gaat wel. Op een systeem met een Soyo bord en ook win2k werkt alles perfect. Als er nog mensen die ondervinding hebben, dan ben ik zeker dat ik gewoon een ander merk moboi moet eisen bij m'n leverancier. Toch voor de ze pc want de eigenaar heeft een interne zip nodig... Oh ja, voor de rest draaien die MSI bordjes (ik heb het probleem op 2 pc's met een MSI) perfect... zolang je niet aan een interne ZIP denkt blijkbaar...
Welke bios versie heb je op je turbootje?
2.6 zat erop, 2.8 derstraks der ingeflasht, helpt niks. Rare is dat ik bij iemand hetzelfde MSI bord heb geleverd, maar een maand of 3 terug. Zit bios 2.4 op, en die zijn interne zip werkt wel... verder weet ik dat er ondertussen al een 3de revisie van de K7T Turbo uit is, k begin zo te vermoeden dat er iets mis is met deze laatste revisie... maar als terugflashen helpt, wil ik dat wel doen, alhoewel ik dan zwaar m'n bedenkingen heb bij heel dit...Op donderdag 12 juli 2001 16:39 schreef low_n_slow het volgende:
Welke bios versie heb je op je turbootje?
Toch maar een ander mobo er in pluggen en mocht dat niet helpen dan is de zipdrive naar de knoppen
zip werkt perfect op ander merk moboOp donderdag 12 juli 2001 16:57 schreef low_n_slow het volgende:
Toch maar een ander mobo er in pluggen en mocht dat niet helpen dan is de zipdrive naar de knoppen
Het zal toch ergens anders aan liggen? Lijkt me sterk dat het komt omdat ik de Turbo-R heb ipv Turbo? Bios maakt ook niet uit.
Hmmz zip werkt perfect, zou het dan niet een driver probleem zijn?
Probeer de Via drivers eens te updaten (www.viatech.com) en anders weet ik het ook niet meer
Probeer de Via drivers eens te updaten (www.viatech.com) en anders weet ik het ook niet meer
Werkt een zip op jouw bord wel ? Ik heb hier ondertussen 2 K7T Turbo bordjes (zonder raid) waarop een ZIP niet gaat. En zip die wel degelijk werkt op andere systemen. Ondertussen al getest met bios versies 2.4 2.6 2.8... helpt allemaal niks. Andere cables, zip alleen op controller... zowat alles heb ik getest. Niks werkt. Via drivers zijn laatste versie. Maar het ligt daar niet aan. Je hoort die zip gewoon heel raar doen vanaf het systeem boot... op een mobo waar de zip WEL gaat hoor je die bij het booten een keer of 2 klikken en dat is al. Op deze MSI bordjes hoor je die constant zoemen, klikken, zoemen....Op donderdag 12 juli 2001 17:17 schreef AlvaK het volgende:
Het zal toch ergens anders aan liggen? Lijkt me sterk dat het komt omdat ik de Turbo-R heb ipv Turbo? Bios maakt ook niet uit.
Bij mij werkt dat gewoon dus ik neem aan dat je zip niet 100% is.
Ik heb trouwens wel een probleem met een asus p2bs waarin een interne zip op was aangesloten. Tijdens het opstarten werd deze niet altijd gezien (op andere mobo's wel).
Probeer eens een andere zipdrive zou ik zeggen.
DOC.
Ik heb trouwens wel een probleem met een asus p2bs waarin een interne zip op was aangesloten. Tijdens het opstarten werd deze niet altijd gezien (op andere mobo's wel).
Probeer eens een andere zipdrive zou ik zeggen.
DOC.
DOC.
Verwijderd
Das toch met een KT133A chip?
Bij bepaalde versies (vooral de nieuwere) hebben 100MB Zips problemen. Heb contact gehad met Iomega en VIA: Geven elkaar natuurlijk de schuld (gekke is dat bijv. een 250MB zip wel werkt).
Vooral bij schrijven naar de ZIP wordt de PC baggertraag en zal waarschijnlijk vastlopen...Zelfs formatteren van een zipflop gaat nie meer
Als ik jouw was zou ik even bellen naar Iomega. Ze hebben, om tijdelijk de problemen op te lossen, een actie opgestart dat je je 100MB ZIP voor een 250MB om kan ruilen
(dit is echt waar
)
Bij bepaalde versies (vooral de nieuwere) hebben 100MB Zips problemen. Heb contact gehad met Iomega en VIA: Geven elkaar natuurlijk de schuld (gekke is dat bijv. een 250MB zip wel werkt).
Vooral bij schrijven naar de ZIP wordt de PC baggertraag en zal waarschijnlijk vastlopen...Zelfs formatteren van een zipflop gaat nie meer
Als ik jouw was zou ik even bellen naar Iomega. Ze hebben, om tijdelijk de problemen op te lossen, een actie opgestart dat je je 100MB ZIP voor een 250MB om kan ruilen
(dit is echt waar
Heb de oplossing gevonden. Er is een VIA update voor de 686B, der zit een bug in het IDE gedeelte. De IDE drivers uit de 4in1 driverset is niet voldoende. Er is een extra Ultra ATA driverset, en als je die erop zet werkt de zip zonder problemen. Het is niet alleen een oplossing voor ZIP drives, ALLES werkt vlotter en beter. Dus, ik raad iedereen met een 686B hun IDE drivers te updaten. :-)Op vrijdag 13 juli 2001 02:02 schreef werty het volgende:
Das toch met een KT133A chip?
(dit is echt waar)
http://www.msi.com.tw/support/driver/download/other/580_3011.zip
Dit is van de MSI site, maar werkt voor elk moederbord met een KT133A chipset derop.
Pagina: 1