3x per dag kan ik niet meer op mijn netwerk voor 5 min.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-08 11:46
Hallo

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/20k61k2.png

Ik krijg een paar keer per dag deze error. Ik kan dan niet meer op de server.

Het gaat om een netwerk met meerdere windows pc's. Ik weet zeker dat er geen andere pc's zijn met dezelfde naam als mij, en ik ben de enige die dit probleem heeft bij ons het net netwerk (met ong. 5 pc's en voor de rest andere toestellen).

Het pad wat ik probeer te benaderen is een toegevoegde netwerklocatie vanaf de NAS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46
En wat als je de FQDN naam gebruikt ipv de NETBIOS naam?
Vergelijkbare problemen bij het gebruik van NETBIOS namen heb ik al vaker gezien (en dan kun je op dat moment WEL met de FQDN of met het IP adres communiceren).

Mocht FQDN werken dan is het een kwestie van alle mappings overzetten op FQDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
Waar kan ik die naam wijzigen? Of misschien dat ik uberhaubt onder een andere naam in kan proberen te loggen, maar kan zo 123 niet vinden waar ik de gebr. naam kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
justinwolter schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:38:
Waar kan ik die naam wijzigen? Of misschien dat ik uberhaubt onder een andere naam in kan proberen te loggen, maar kan zo 123 niet vinden waar ik de gebr. naam kan wijzigen.
FQDN heeft niets met gebruikersnamen te maken, FQDN is de Fully Qualified Domain Name (dus de volledige naam, inclusief domein suffix).

Met alle respect : dit is basiskennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
Killah_Priest schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:53:
[...]

FQDN heeft niets met gebruikersnamen te maken, FQDN is de Fully Qualified Domain Name (dus de volledige naam, inclusief domein suffix).

Met alle respect : dit is basiskennis.
Voor een echte tweaker natuurlijk wel inderdaag, maar ik ben gewoon opzoek naar de oplossing van mijn probleem, zonder al teveel kennis van de zaken welke jij noemt. Dus zit ik hier dan goed bij tweakers op het forum of moet ik mijn vraag wellicht naar een ander forum verplaatsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
justinwolter schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:11:
[...]

Voor een echte tweaker natuurlijk wel inderdaag, maar ik ben gewoon opzoek naar de oplossing van mijn probleem, zonder al teveel kennis van de zaken welke jij noemt. Dus zit ik hier dan goed bij tweakers op het forum of moet ik mijn vraag wellicht naar een ander forum verplaatsen??
Dit heeft weinig met een tweaker zijn te maken, je had immers ook gewoon kunnen zoeken op Google naar wat een FQDN precies is.

Het is heel simpel : naam van de machine + interne domeinnaam.
Doorgaans kun je deze via ipconfig /all zien : hostnaam + DNS Suffix = FQDN (dus bv server.domein.nl).
Mocht je dit thuis draaien dan kan het zijn dat je niet altijd een FQDN hebt ivm het ontbreken van DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
Killah_Priest schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:39:
[...]
Dit heeft weinig met een tweaker zijn te maken, je had immers ook gewoon kunnen zoeken op Google naar wat een FQDN precies is.
Dat heb ik ook gedaan, maar "Een Fully Qualified Domain Name (FQDN) is een subdomeinnaam die verwijst naar uw VPS. Meestal bestaat de FQDN uit de hostname plus een domeinnaam."zegt mij nou eenmaal niks tot weinig....

Ipconfig ken ik dan wel weer trouwens. En achter "Primary Dns Suffix:" Staat bij mij niks, maar op een andere pc staat hier ook niks. Ik heb wel een ip adres gekregen.

Wellicht dat er een cmd code bestaat waarmee ik geen 5 minuten meer hoef te wachten, maar het direct kan resetten...? dat zou ook al een tussenoplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 06:44
Probeer de NAS eens toe te voegen via zijn IP adres, ipv de netbios naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Anders kun je het volgende proberen :
entry maken in de hosts file van je computer (normaal op C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts)
Hier voeg je dan de naam + IP adres toe van de betreffende machine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De error heeft het toch over de locale apparaatnaam? Da's dus "D:"
De volgende keer dat de error verschijnt "net use" intikken en kijken wat er op D: zit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1