2e beeldscherm gaat niet aan bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsmid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-07-2024
Bij een aantal collega's van mij gebeurt hetzelfde ineens:
Zodra zij hun computers opstarten, wilt het 2e beeldscherm niet opstarten.

Nu had ik hiervoor een kleine work-around gevonden waardoor het scherm weer aan gaat.
Namelijk door bij de beeldscherminstellingen te switchten van beeld uitbreiden naar beeld dupliceren, en dan Weer terug. op een of andere manier gaat het scherm dan wel weer aan.
Maar deze work-around moet elke keer gebeuren zodra de pc opstart.

Alle computers maken gebruik van wat er in apparaatbeheer staat van de videokaart: ATI FirePro 2260.
ze draaien allemaal op de laatste versie van windows 10.
ik kom er gewoon niet uit :(

Heeft iemand ervaring met dit probleem die een permanente oplossing heeft weten te vinden?

Alvast bedankt!

Setup: Ryzen 5 1600X (3.6 - 4 GHz) -- MSI B350 Tomahawk -- 1x Gigabyte aorus RTX2080TI Waterforce -- Corsair H150i PRO RGB -- 2x Crucial Ballistix Sport LT 16GB DDR4 -- Samsung 960 EVO 250GB -- Corsair RM1000x-- Toshiba 1TB HDD -- Cougar Conquer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de specs van de schermen en de systemen?
Update de driver eens.

Een tijdelijke oplossing zou kunnen zijn om je systeem niet iedere keer opnieuw op te starten. Dat is waarschijnlijk niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 853133

Het klinkt misschien wel heel stom.
Maar heb je ook een oude driver geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staan die schermen aan of uit bij het opstarten, en hoe zijn ze verbonden?
Heel stom, maar als ze het niet doen, zet ze dan eens aan en uit.
Had ongeveer een zelfde situatie bij mijn vorige werkplek namelijk, ff aan en uit zetten hielp.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 13:38
Same here. Ik heb ook 2 schermen aan de pc. Als ik naar huis ga zet ik de pc in slaapstand of helemaal uit. De schermen gaan vanzelf in stand-by. Als ik dan 's morgens weer opstart gaat 1 scherm direct aan. Het andere moet ik dan handmatig aanzetten.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
Staan ze wel op de juiste standaard input? Ik had hetzelfde probleem, totdat ik de monitor instelde dat de standaard input op HDMI zit.
Pagina: 1