DHL naheffing binnen EU?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murf91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-05 03:14
Goedemorgen mede Tweakers,

gezien het oude Toppic net gesloten is maak ik even een nieuwe aan.

Ik heb op 09.01.2018 een pakket besteld met schoenen in Italië Rome.
Op de factuur staat Total €168 - Subtotal €138 - Tax Total €30
Nu krijg ik van DHL een bericht dat ik BTW moet betalen + admin. kosten wat neer komt op €66,48

Ik zie overal gelijksoort klachten staan alleen zijn de pakketjes afkomstig uit Azië. DHL geeft zelf aan dat het pakket vanuit Rome IT onderweg is.

Wie kan mij wegwijs maken waarom ik nu weer btw moet betalen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Misschien toch eens navragen bij DHL, gebeurd blijkbaar vaker dat ze een factuur aan de verkeerde verzending koppelen:

https://radar.avrotros.nl...iewtopic.php?f=1&t=125403

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murf91
Zoals ik lees verwacht DHL dat je van te voren betaald en achteraf gekeken word of dit wel klopt?
Absurd hoor stelletje afzetters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Waarom neem je niet even contact op met DHL?

Ze hebben een fout gemaakt, of je pakket komt toch niet uit Italië, maar is vanuit een niet-europees land via Italië naar jou verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murf91
Medione1210 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:14:
Waarom neem je niet even contact op met DHL?

Ze hebben een fout gemaakt, of je pakket komt toch niet uit Italië, maar is vanuit een niet-europees land via Italië naar jou verzonden.
Al geprobeerd contact op te nemen, zal het zo nog eens proberen natuurlijk.
Ik heb echt alles voor zo ver ik kan na gekeken of de winkel in Italië geherhuisvest is en overal kom ik Rome tegen.

Winkel naam is Gente Roma
HEADQUARTERS
GENTE ROMA - VAIR S.p.A.
Via Properzio 4, 00193 Rome ITALY
Cap. Soc.: 15.000.000 i.v.
Nr. Iscr. Registro Imprese Roma: 05809951006
Numero REA: RM 927823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:06
heb je een T&T van het pakketje? Dan kun je daarop zien waar het pakketje vandaan komt. Weet je snel genoeg of ze inderdaad ook verzenden vanuit Rome of niet.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:16
Ik snap niet waarom iedereen naar DHL verwijst.
Jij hebt een overeenkomst met de verkopende partij.
Die zijn verantwoordelijk voor het vervoer.

Aan hen moet je dan ook vragen waarom je deze rekening krijgt.

Normaliter regelen zij dit met de vervoerder of kun je die kosten daar gewoon declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:06
zie ook dit stukje:
Shipments & Deliveries
The order will be shipped by courier DHL. Shipping costs will be charged and may vary depending on destination. DHL service is available from Monday to Friday. Delivery times depend on the country of destination;
if duties are not calculated at the checkout or are below 10€, the duties amount on the checkout will be refunded and You might pay them to the courier upon receipt of the order.
GENTE Roma will ship from Monday to Friday all the orders within 24 business hours

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murf91
Nou blijkbaar heeft de verkoper eerst een verkeerd formulier ingevuld (DHL heeft dit gechekt) en vervolgens heeft de douane ook een fout begaan om BTW binnen Europa te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Murf91 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:47:
Nou blijkbaar heeft de verkoper eerst een verkeerd formulier ingevuld (DHL heeft dit gechekt) en vervolgens heeft de douane ook een fout begaan om BTW binnen Europa te berekenen.
Zoals ik zei. ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Murf91 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:44:
Zoals ik lees verwacht DHL dat je van te voren betaald en achteraf gekeken word of dit wel klopt?
Absurd hoor stelletje afzetters.
Dit is logisch. Anders kan je via een fout geplaatste bestelling je pakket bezorgd krijgen zonder daarvoor te betalen. Nagenoeg elke instantie houdt deze regel aan, om verzekerd te zijn van een betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 13:41
Soortgelijk iets gehad maar dan met UPS (ging om een RMA), gewoon even met DHL kortsluiten, was bij ons ook zo geregeld, mocht alleen mijn pakket niet aannemen in eerste instantie als ik niet betaald had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Stoelpoot schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:42:
[...]

Dit is logisch. Anders kan je via een fout geplaatste bestelling je pakket bezorgd krijgen zonder daarvoor te betalen. Nagenoeg elke instantie houdt deze regel aan, om verzekerd te zijn van een betaling.
Het is misschien logisch dat er duidelijkheid moet zijn (en in het geval er betaald moet worden, betaald moet zijn); het is veel minder logisch dat in geval van een fout van DHL er eerst betaald moet worden vooraleer DHL wil onderzoeken of ze een fout gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Laatst online: 30-12-2020
Eerst even morgen bellen met DHL en dan verder kijken.
Je bent geen btw verschuldigd in de EU ivm de vrijhandelsverdragen.

Mocht je er niet uitkomen dan de verkoper informeren hierover, dan moet hij dat oplossen voor jou.

[ Voor 29% gewijzigd door michael3 op 11-01-2018 22:07 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Pagina: 1