Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:43
Ik heb al enige tijd bijzondere problemen met mijn dekstop pc.
Hieronder de specs:

CPU: Quad core 2,4Ghz zo uit mijn hoofd
MEM: 6GB
Videokaart: ATI 4800 1GB
HDD: Samsung 1TB en een Samsung 500GB

OS heb ik nu 2 keer opnieuw geïnstalleerd, Hierbij ook de partities compleet verwijderd en opnieuw laten aanmaken.Maar vind het systeem niet lekker lopen. Regelmatig vastlopers.
Na herstart word bijvoorbeeld Google chrome weer geopend, terwijl ik systeem netjes had afgesloten.

Ook gebruik ik een kodi build met de nodige app, die ik hier verder niet ga bespreken. Maar hierbij lopen bijvoorbeeld regelmatig de streams vast. Terwijl mijn internet connectie prima in orde is.

Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken. Brakke HDD of MEM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

G.Scholtens schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:19:

Na herstart word bijvoorbeeld Google chrome weer geopend, terwijl ik systeem netjes had afgesloten.
Dat is vrij standaard gedrag met de laatste updates
Ook gebruik ik een kodi build met de nodige app, die ik hier verder niet ga bespreken. Maar hierbij lopen bijvoorbeeld regelmatig de streams vast. Terwijl mijn internet connectie prima in orde is.

Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken. Brakke HDD of MEM?
Als je dingen streamt komt 't altijd van 2 kanten. Wat is je bron? Is die wel snel genoeg?

Als je vermoedt dat er iets niet goed zit, kijk ook eens in je systeemlogs voor foutmeldingen. Dan kun je gerichter gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk moederbord? Graag merk, type en als het even kan "revisie-nummer" wat ergens op het moederbord geprint staat.

Hierop vooruitlopend, heb je op het moederbord 2 verschillende kleuren SATA-poorten? Bijvoorbeeld 4 rode en 4 bruine? Zo ja, heb je ook al geprobeerd om beide disks (bij herinstallatie) op de andere kleur aan te sluiten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:43
Gigabyte GA-965P-DS3 rev 3.3 is het mainbord. Ja het is allemaal behoorlijk oud.
Gebruik pc puur voor internetten en dat soort dingen.

SATA poorten zitten op zelfde kleur allemaal. Paars zo uit mijn hoofd.
Is het OS niet te zwaar voor mijn systeem en moet ik terug naar Windows 7. Misschien hdd een low level format geven.