Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pakket Azerty bij PostNL verdwenen, wat zijn mijn opties?

Pagina: 1
Acties:

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 30-03 20:39
Hoi,

Lang geleden (30-11) bestelde ik bij Azerty een aantal pc onderdelen waaronder de Intel I7- 8700. Deze processor had bij veel webwinkels leveringsproblemen. En dus werd de levering logischerwijze uitgesteld. Tot ik een mailbericht kreeg dat alle onderdelen op 19-12 bezorgd zou worden.

Op 19 -12 heb ik bij Azerty ook een beeldscherm besteld. Deze is netjes op 21-12 bezorgd. Maar nog niet dat andere pakket.

Met Track and Trace heb ik dagelijks het missende pakket gevolgd. Maar telkens kreeg ik het bericht, dat hij pas de volgende middag bezorgd zou worden.
De Track and Trace melding luidt:
Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces.

Ik heb dit een tijdje op zijn beloop laten, want ik dacht het is kerst dus is het gekkenwerk op de postafdeling.

Tegen het einde van de week heb ik maar eens PostNL gebeld. Daar kreeg ik overigens een telefoniste die totaal niet de moeite had om te kijken wat het probleem was en vertelde mij dat ik nog langer moest wachten. Zij verbrak de verbinding terwijl wij nog in gesprek waren.

Ik had geen zin om weer terug te bellen en besloot mijn verhaal op de PostNL Facebook te plaatsen in een prive bericht.
Als reactie kreeg ik te lezen dat het pakketje nooit bij PostNL was aangekomen.

Toen besloot ik eens Azerty erover te mailen.
De accountmanager van Azerty ging een PostNL onderzoek starten.
Hier is tot op heden nog niets op uitgekomen.

Ik heb de gene meerdere malen gevraagd, wat de procedure is en hoe dit verloopt. Hier heb ik geen antwoord op gekregen.

Azerty heeft op 4-1 een nieuwe order geplaatst.
Ik had er minder moeite mee gehad als alle onderdelen twee dagen later bezorgd zou werden.
Maar, de processor en nu ook de videokaart zit een levertijd van langer dan 14 werkdagen. Je kan begrijpen dat ik nu langzamerhand wil gamen.

Ik zou natuurlijk van webwinkel kunnen switchen, maar ik geloof dat Azerty een fijnere webwinkel is dan andere websshops.

Ik zou graag van jullie het volgende willen weten wat ik in mijn situatie kan doen.

Ik zou willen weten wie ik als schuldige kan aanmerken.
En of ik een compensatie kan krijgen en wat redelijk is om te vragen/krijgen.

Wat ik wel nog heb gevraagd of ik op mijn beeldscherm uitstel van koop op afstand uitstel kan krijgen, dat geen probleem was.
Ook heb ik gevraagd of ik de twee gratis spellen die ik bij het moederbord en grafische kaart erbij zou krijgen, deze later alsnog kon krijgen. Hier is niet echt een duidelijk JA antwoord op gegeven. Maar ik geloof dat Azerty daar niet moeilijk over gaat doen.

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02:14
Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces.

Dit betekent dat de zending nog niet is ontvangen door postnl maar dat er alleen een voormelding is gekomen van Azerty maar het pakket nooit is meegegeven.

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Waarom cancel je de order niet (deels)?
En vervolgens haal je de gpu en cpu bij een andere winkel. Cpu is wellicht lastiger te vinden wbt beschikbaarheid.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 09:31
quote:
noud schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 05:32:
Ik zou willen weten wie ik als schuldige kan aanmerken.
En of ik een compensatie kan krijgen en wat redelijk is om te vragen/krijgen.
Wat je kan doen is simpel:
- wachten
- geld terug vragen en elders kopen

Schuld is zinloos. AZERTY is verantwoordelijk te leveren en dat hebben ze tot op heden niet gedaan. Ook al zou er bij PostNL iets verdwenen zijn dan zou dat voor jou weinig uit moeten maken, want dan zullen ze gewoon een nieuw tweede product naar je moeten sturen. Kan wel wat langer duren. Jij hebt verder niks met PostNL te doen, dus geen idee waarom je ze ging bellen...

Verwacht je een compensatie omdat de levering nog niet heeft plaats gevonden?

[Voor 6% gewijzigd door President op 11-01-2018 06:56]

• kazz1980
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-03 09:24

kazz1980

Goh... Ik hier?

Zoals reeds gezegd. Azerty is verantwoordelijk voor de levering. Het is niet relevant of de schuld bij Azerty of PostNL ligt, Azerty is verantwoordelijk. Zij moeten de spullen alsnog leveren of geld terug. Het zou ze sieren als ze je iets aanbieden ter compensatie omdat het er toch wel de schijn van heeft dat Azerty hier wat steekjes heeft laten vallen. Maar verder kun je er helemaal niks mee, anders dan afwachten óf je geld terug eisen.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• bizhub
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 25-02 18:03
Er staat nog steeds 10+ dagen levertijd voor die processor. Dit is niet de schuld van Azerty, en al helemaal niet van PostNL.
Als je absoluut dat type processor wilt hebben zul je dan toch het geduld moeten zien op te brengen, maar heb je gekeken naar I7 alternatieven die ook bij Azerty wel leverbaar zijn? Ik ken Azerty als een net bedrijf dus gezamenlijk moeten jullie daar toch uit kunnen komen.

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 24-03 09:12
Zie mij de titel in een suske en wiske voor mij :D

• T.C
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 31-03 19:11
quote:
Sniffels schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:17:
Zie mij de titel in een suske en wiske voor mij :D
Zoiets als:
Suske en Wiske en "De Verdwenen Vracht" ?

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• iantje31
  • Laatst online: 26-03 16:57
Het pakket is inderdaad echt alleen maar voorgemeld door Azerty. Het pakket is nog niet vanuit Azerty op een vrachtwagen naar een sorteercentrum gezet. Azerty is dus de partij die fout zit nu.

Steam: iantje31 | Intel Core i5 - 4460, 16 GB RAM MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 31-03 23:02

MsG

Forumzwerver

Klinkt ook eerder alsof ze jouw order toch weer voor iets anders of een andere klant hebben ingezet, of überhaupt niet goed hadden uitgevoerd. Als het pakket verscheept en kwijt was deden ze echt niet zonder moeite even een nieuwe order, nee dan mocht je weken wachten op een onderzoek van PostNL. Zal intern wel even iets zijn fout gegaan denk ik.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Ik heb de titel een fix gegeven, zodat het niet meer op een stripboektitel lijkt.

• WhiteDog
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-03 15:54

WhiteDog

met zwarte hond

quote:
Yorinn schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:01:
[mbr]Ik heb de titel een fix gegeven, zodat het niet meer op een stripboektitel lijkt.[/]
Nu ben ik wel benieuwd wat er dan oorspronkelijk stond :)

Ik zou is horen wat de echte levertijd is. 10+ dagen kan evengoed 2 maand zijn. Eventueel met Azerty onderhandelen over wat andere onderdelen met wat korting.

• noud
Ah ik had juist met opzet mijn titel zo gemaakt enfin, Ik zal jullie vragen beantwoorden.

Ik had schuldige tussen aanhalingstekens moeten zetten. Ik heb deze vraag gesteld, zodat ik een klacht kan indienen. Zowel bij het bedrijf als zo meteen op Tweakers onder de shopreview.

Ik heb PostNL gebeld omdat ik dacht dat zij in het systeem misschien konden zien waar het pakketje was. Ik neem aan dat PostNL daar een beter overzicht hebben dan Azerty.

Waarom ik het niet cancel. Zoals ik in mijn eerste topic heb geschreven. Geloof ik dat Azerty de beste webwinkel op dit moment en dat zij een betere service verlenen dan andere webwinkels.
Daarnaast ga ik niet paar tientjes extra boven op mijn bedrag betalen. De kosten van mijn totale desktop vind ik al een dure investering en ik ben al ruim over mijn oorspronkelijk budget heen gegaan. Ergens moet een stop zijn.

Dat de levering van de hardware die ik nog krijg zo slecht is, daar kan Azerty niets aandoen. Maar ik zit nu wel vanaf 19/12 op mijn spullen te wachten.
Een compensatie zou ik prettig vinden en dat hoeft geen nieuwe videokaart te zijn. Zal super zijn natuurlijk, niet daarvan.

Ik zal met Azerty onderhandelen en dan mogen zij kijken wat redelijk is. En dan zal ik da hier terugkoppelen.

Als de laatst geplaatste order is bezorgd. Hoe zouden jullie de shopreview onder verzending noteren.
Twee of drie sterren?

In ieder geval bedankt voor t meedenken.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Wacht gewoon rustig tot alle spullen bij elkaar zijn, zodat het in 1x verstuurd kan worden. Ga zelf niet bellen met PostNL etc, daar schiet je niks mee op als ontvanger. Er is waarschijnlijk een verzendzegel geprint maar mist een deel van je order zodat het nog niet daadwerkelijk gepost is.(afgegeven aan PostNL)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als Azerty gaat compenseren, zal dat vrees ik niet meer zijn dan €25,-. Ik had zelf vorig jaar een RAID-controller met RAM-module besteld. Bleek later, dat ook hun leverancier de controller enkel zonder de RAM-module kon leveren. Ik elders zoeken naar de RAM-module. Gevonden, kostte €60,-. Echter wilde Azerty niet verder dan €25,- als compensatie, omdat ze niet meer kunnen compenseren dan dat.

Voor de rest is Azerty verantwoordelijk, zij dienen het op te lossen en kunnen PostNL over het issue contacteren. Wellicht hebben ze het pakket reeds voorgemeld maar nog niet verzonden, zoals andere reacties ook aangeven. Bedrijf waar ik werk meldt soms ook uren voordat het pakket daadwerkelijk verzonden wordt al voor bij PostNL of bPost (we leveren ook naar Belgische adressen).
Ik zou daarom even Azerty contacteren en vragen hoe de vork in de steel steekt.

[Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 11-01-2018 22:45]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
iantje31 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:20:
Het pakket is inderdaad echt alleen maar voorgemeld door Azerty. Het pakket is nog niet vanuit Azerty op een vrachtwagen naar een sorteercentrum gezet. Azerty is dus de partij die fout zit nu.
niet perse.. de status veranderd pas zodra de eerste scan bij postnl is gedaan.. Als ze dus het pakket op het sorteercentrum/afleverpunt al kwijt raken zonder hem te scannen (helaas genoeg meegemaakt) lijkt het alsof azerty de schuldige is maar is postNL dat eigenlijk (overigens maakt dat voor de klant 0,0 uit in dit geval)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• mschol
  • Niet online
quote:
CH4OS schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:40:
Als Azerty gaat compenseren, zal dat vrees ik niet meer zijn dan €25,-. Ik had zelf vorig jaar een RAID-controller met RAM-module besteld. Bleek later, dat ook hun leverancier de controller enkel zonder de RAM-module kon leveren. Ik elders zoeken naar de RAM-module. Gevonden, kostte €60,-. Echter wilde Azerty niet verder dan €25,- als compensatie, omdat ze niet meer kunnen compenseren dan dat.
ze zijn gewoon verplicht te leveren of geld terug te geven als ze niet kunnen leveren..
Als postNL hun pakket kwijt raakt is dat het risico van de verkopende partij, niet die van de klant.. (de verzendende partij kan gewoon verzekerde pakketten e.d. aanmaken zodat postnl hun weer kan vergoeden bij verlies pakket)

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
mschol schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 00:11:
Ze zijn gewoon verplicht te leveren of geld terug te geven als ze niet kunnen leveren..
Als postNL hun pakket kwijt raakt is dat het risico van de verkopende partij, niet die van de klant.. (de verzendende partij kan gewoon verzekerde pakketten e.d. aanmaken zodat postnl hun weer kan vergoeden bij verlies pakket)
Uiteraard, dat zal ik ook zeker niet ontkennen en is in het stukje wat je uit mijn post citeert natuurlijk ook niet aan de orde. Dat gaat immers over mijn ervaringen met Azerty en compensatie, wat toch wel netjes zou zijn intussen als iemand meer dan een maand op zijn pakketje wacht, nadat Azerty (wellicht per ongeluk) de verzending heeft voorgemeld bij PostNL. De voormelding schept dan wel een bepaalde verwachting, immers.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• iantje31
quote:
mschol schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 00:09:
[...]

niet perse.. de status veranderd pas zodra de eerste scan bij postnl is gedaan.. Als ze dus het pakket op het sorteercentrum/afleverpunt al kwijt raken zonder hem te scannen (helaas genoeg meegemaakt) lijkt het alsof azerty de schuldige is maar is postNL dat eigenlijk (overigens maakt dat voor de klant 0,0 uit in dit geval)
PostNL gaat dit echter nooit toegeven. Ze zullen zich er aan vasthouden dat ze het pakket nooit ontvangen hebben helaas.

Steam: iantje31 | Intel Core i5 - 4460, 16 GB RAM MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:28
quote:
mschol schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 00:09:
[...]

Maar PostNL scant toch op het moment dat de bezorger hem mee neemt.
Lijkt mij niet dat de bezorger een hele kar vol mee krijgt en dat de winkel zegt veel plezier er mee.
Dat is veel te fraude gevoelig.

Zo ver ik weet scant postNL elk pakketje al voor het de bus in gaat.

• iantje31
quote:
loki504 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Lijkt mij niet dat de bezorger een hele kar vol mee krijgt en dat de winkel zegt veel plezier er mee.

Bij de webshop waar ik werkte was dit niet het geval. De pakketjes werden op karren gelegd die regelrecht de vrachtauto van PostNL in gereden werden zonder scan

• loki504
quote:
iantje31 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Bij de webshop waar ik werkte was dit niet het geval. De pakketjes werden op karren gelegd die regelrecht de vrachtauto van PostNL in gereden werden zonder scan
Oke dat lijkt mij wel erg fraude gevoelig. Een vervoersbedrijf waar ik weer moet alles eerst gescant worden. voor dat ik het de bus in mag doen. En staat altijd een medewerker van de winkel te bekijken. En pas als de 2 lijsten overeen komen mag ik gaan rijden.

• iantje31
quote:
loki504 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:27:
[...]

Oke dat lijkt mij wel erg fraude gevoelig. Een vervoersbedrijf waar ik weer moet alles eerst gescant worden. voor dat ik het de bus in mag doen. En staat altijd een medewerker van de winkel te bekijken. En pas als de 2 lijsten overeen komen mag ik gaan rijden.
Bij het aantal bestellingen dat bij ons geplaatst werden per dag (ca. 3500) was dit niet mogelijk. Hier zou te veel tijd overheen gaan.

• loki504
quote:
iantje31 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Bij het aantal bestellingen dat bij ons geplaatst werden per dag (ca. 3500) was dit niet mogelijk. Hier zou te veel tijd overheen gaan.
Daar heb je een punt. Bij ons gaat het om een 40 grote producten.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
iantje31 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:28:
[...]

In zo'n geval wordt per rolcontainer gescand, dan wel via gezamenlijke code. (zgn afschrift van alle pakjes)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• iantje31
quote:
Hackus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:38:
[...]

In zo'n geval wordt per rolcontainer gescand, dan wel via gezamenlijke code. (zgn afschrift van alle pakjes)
Zelf nooit gezien, zodra PostNL de pakketten had meegenomen was er nog niets te zien. Op de backend van PostNL was het pakket ook pas zichtbaar vanaf de eerste PostNL locatie waar deze aankwam

• mschol
  • Niet online
quote:
iantje31 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:02:
[...]

PostNL gaat dit echter nooit toegeven. Ze zullen zich er aan vasthouden dat ze het pakket nooit ontvangen hebben helaas.
tuurlijk zegt postnl dat in eerste instantie, vervolgens is het e.e.a afhankelijk van hoe goede vriendjes je bent met postnl of dat anders opgelost wordt/kan worden.
quote:
loki504 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:19:
[...]

nope, veels te tijdrovend.
inmiddels doen wij geen pakketten meer via postnl ivm kosten & ophaaltijden maar toen we dat wel deden leverden we ze direct op sorteercentrum af (ophalen kon wel, maar dan moest je tussen 5-6 uur klaar zijn, zelf afleveren konden we nog een uur langer door.)

op sorteer centrum gaat het op rolcontainer en gaan ze direct post proces in, maar daarworden ze ook niet direct gescand

• noud
Ik heb mijn contactpersoon bij Azerty gemaild.

Wat quotes.

'Ik heb alles voor je gedaan wat binnen mijn macht ligt, het onderzoek bij POSTNL is nog steeds in volle gang maar op dit moment is het nog steeds niet bekend waar het pakket is gebleven.'

'Een extra compensatie kan ik u niet geven, vanuit Azerty is er geen fout gemaakt, helaas is tijdens transport een pakket kwijt geraakt en kan ik zo snel mogelijk met u oplossen door een nieuwe order te plaatsen.'

• Jordymt
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 10:06
quote:
noud schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:01:
Ik heb mijn contactpersoon bij Azerty gemaild.

Wat quotes.

'Ik heb alles voor je gedaan wat binnen mijn macht ligt, het onderzoek bij POSTNL is nog steeds in volle gang maar op dit moment is het nog steeds niet bekend waar het pakket is gebleven.'

'Een extra compensatie kan ik u niet geven, vanuit Azerty is er geen fout gemaakt, helaas is tijdens transport een pakket kwijt geraakt en kan ik zo snel mogelijk met u oplossen door een nieuwe order te plaatsen.'
Een kleine quote uit hun algemene voorwaarden:
"Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan u of aan een door u aangewezen derde, bij ons, tenzij u zelf voor een aflevermethode heeft gekozen die wij niet standaard aanbieden."

Zo hoort het ook wettelijk, Azerty is aansprakelijk tot het moment dat jij het product ontvangen hebt. Zolang jij niets ontvangen hebt, moeten zij nog leveren. Zij hebben een overeenkomst met PostNL, jij met Azerty. Azerty moet het voor jou oplossen, of ze het vervolgens kunnen en willen verhalen op PostNL is hun probleem.

• noud
Ik mag de order cancellen van Azerty.
Het onderzoek bij PostNL loopt nog steeds.

Op dit moment zijn de processor en de videokaart slecht leverbaar en niet alleen bij Azerty. Anders had ik mijn bestelling een week geleden al gekregen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True