Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan niet downgraden met windows 10 pro...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• codingboy
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 24-10-2018
hallo,

Ik wou dus downgraden naar versie 1703 vanaf 1709, maar helaas is dit mij niet gelukt.

Deze link heb ik gevolgd, maar bij mijn pc heb ik geen optie als get started...
http://www.thewindowsclub...indows-10-creators-update

Hier hoe het eruit ziet bij mijn pc.
https://imgur.com/a/7RHLL

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Heb ernaar gegoogld, maar jammer genoeg niet uit kunnen komen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01:17

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe lang is het geleden dat de upgrade is gebeurd naar 1709? Na een bepaalde tijd wist Windows deze data om hardeschijfruimte te besparen.

Of je hebt handmatig cleanmgr gedaan en de vorige installatie gewist.

Snake wijzigde deze reactie 11-01-2018 03:12 (22%)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• codingboy
quote:
Snake schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 03:12:
Hoe lang is het geleden dat de upgrade is gebeurd naar 1709? Na een bepaalde tijd wist Windows deze data om hardeschijfruimte te besparen.

Of je hebt handmatig cleanmgr gedaan en de vorige installatie gewist.
Ik denk dat dit juiste datum is niet zeker hoor, geen idee hoe k het anders zou meteen controleren.
https://imgur.com/a/vtg9k

En heb idd 2 keer eerder schijfopruiming gedaan...

Is er geen een of andere manier om het terug te krijgen? Desnoods fabrieksreset?

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

quote:
codingboy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 03:15:
[...]

Is er geen een of andere manier om het terug te krijgen? Desnoods fabrieksreset?
Een herinstallatie, vrees ik. Downgraden gaat niet meer als je die backup kwijt bent. Je kunt een recovery proberen ("Deze PC opnieuw instellen", uit je eerste screenshot) maar ik weet niet of dat die upgrade ook terugdraait. Let wel op dat je een backup maakt van de (belangrijke of alle) data.

Evanescent wijzigde deze reactie 11-01-2018 03:24 (26%)

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• codingboy
quote:
Evanescent schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 03:23:
[...]

Een herinstallatie, vrees ik. Downgraden gaat niet meer als je die backup kwijt bent. Je kunt een recovery proberen ("Deze PC opnieuw instellen", uit je eerste screenshot) maar ik weet niet of dat die upgrade ook terugdraait. Let wel op dat je een backup maakt van de (belangrijke of alle) data.
Zodra ik op Aan de slag klik voor het opnieuw instellen van de pc. Staat er: Mijn bestanden behouden en alles verwijderen. Klopt het dat ik alles moet verwijderen?

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01:17

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen je moet installeren van een oudere iso.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 27-03 22:09

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Is er een specifieke reden dat je terug wilt naar de 1703?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Killah_Priest
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:34
Downgraden van je Windows versie kan simpelweg niet. En een rollback naar een eerdere versie is dus GEEN downgrade maar een rollback (kwestie van de juiste termen gebruiken, we zijn Tweakers en geen computerleken).

Maar als je geen optie hebt om een rollback uit te voeren dan is een herinstallatie (met de gewenste versie) de enige normale optie die je hebt.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:03

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Vergeet ook niet dat MS maar 18 maanden elke versie van Win 10 ondersteunt met updates en terug naar 1703 levert je daarom dan ook weinig op als je je systeem veilig wilt houden. (uitstel van het probleem.)

Welk probleem ervaar je wat je zou willen oplossen?

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Ik vraag me inderdaad ook af waarom je zou willen downgraden naar een oudere versie van Windows 10. Zijn er problemen met drivers? Ontevreden?

offtopic:
Afbeeldingen direct op het forum zetten met BBCode is ideaal, hoef je niet speciaal op een linkje te klikken voor de afbeelding.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Na de upgrade naar de nieuwere versie heb je geloof ik maximaal 10 dagen om een rollback te doen, mits je geen schijfopruiming draait en de optie "vorige windows installaties" hebt aangevinkt (meestal ca. 30GB). Anders inderdaad een iso gaan zoeken die nog de oude build heeft en die schoon herinstalleren.
Back-uppen wat je nodig hebt, programma's zijn sowieso weg.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True