Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo iedereen,

Ik heb een i5 4690k @ 3.3 GHz en ik wil deze overclocken. Zodra ik naar de bios ga kan ik niet hoger dan 3.7 GHz gaan.. Als ik met AIDA64 de stresstest doe dan heeft de cpu een maximale temperatuur van 68 graden en max voltage is 1.116V. Naar mijn mening zit er dus nog aardig wat rek in. Ik heb het G1 sniper B5 moederbord van Gigabyte.

Weten jullie waarom ik de setting niet hoger kan klokken dan 3.7 GHz en wat is ongeveer de maximale temperatuur voor een CPU?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Officieel wordt overclocken niet ondersteund op de B85 chipset, waar een Z87 of Z97 chipset dit automatisch ondersteunt. Er is een korte tijd geweest dat je met deze chipset in sommige gevallen wel kon overclocken, wellicht met het juiste bios dat er mogelijkheden zijn. Intel heeft een microcode update gedaan wardoor dit niet mogelijk zou zijn.

Ik heb research voor je gedaan, volgens mij Bios versie F8 zou enig overclocken mogelijk moeten maken. Echter, ik raad je aan je wat meer in te lezen alvorens aan de slag te gaan. de info diie ik gevonden heb binnen een kwartier had je natuurlijk ook zelf kunnen vinden ;) En OC stelregel 1 is, lees je goed in!

http://www.overclock.net/...5-owners-thread-club/1650

[ Voor 5% gewijzigd door millman op 11-01-2018 02:32 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Hoe loopt je 4690k precies van 3.3 tot 3.7? Tweakers zegt dat deze van 3.5 tot 3.9 loopt. Heb je wel een K? De standaard is namelijk 3.3 tot 3.7.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
millman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 02:20:
Officieel wordt overclocken niet ondersteund op de B85 chipset, waar een Z87 of Z97 chipset dit automatisch ondersteunt. Er is een korte tijd geweest dat je met deze chipset in sommige gevallen wel kon overclocken, wellicht met het juiste bios dat er mogelijkheden zijn. Intel heeft een microcode update gedaan wardoor dit niet mogelijk zou zijn.

Ik heb research voor je gedaan, volgens mij Bios versie F8 zou enig overclocken mogelijk moeten maken. Echter, ik raad je aan je wat meer in te lezen alvorens aan de slag te gaan. de info diie ik gevonden heb binnen een kwartier had je natuurlijk ook zelf kunnen vinden ;) En OC stelregel 1 is, lees je goed in!

http://www.overclock.net/...5-owners-thread-club/1650
ik had totaal geen verstand van overclocken. Heb urenlang guides op YouTube gekeken. En er staan zelfs guides met mijn moederbord op, die wel gewoon kunnen overclocken. Ik ben echt iemand die mijn research goed probeer te doen alvorens ik aan iets begin waar ik geen verstand van heb. Ik wist namelijk helemaal niet dat een moederbord overclocken kon tegenhouden. Ik ga me wat meer verdiepen in die verschillende bios versies en de mogelijkheden tot overclocken, bedankt!
untflanked schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:45:
Hoe loopt je 4690k precies van 3.3 tot 3.7? Tweakers zegt dat deze van 3.5 tot 3.9 loopt. Heb je wel een K? De standaard is namelijk 3.3 tot 3.7.
Bedankt voor de reactie, zie zelf nu pas dat ik de standaard versie heb en niet de K, my god wat een domme fout..