Laptop met een externe GPU.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben in de markt om een nieuwe laptop te kopen, en ik ben voornamelijk geïnteresseerd in een 2 in 1 oplossing. Dus een lichte laptop die een tablet functie kan verzorgen voor op de bank te internetten, boeken te lezen, comics lezen en Netflix te kijken. Aan de andere kant wil ik er ook op kunnen gamen en dan lijkt mij zelf de beste oplossing om een 2 in 1 laptop met Thunderbolt 3 aansluiting aan te schaffen.
Op mijn huidige laptop speel ik voornamelijk strategy games, maar ik kan helaas de nieuwere games niet meer spelen. Ik heb een budget van ongeveer 2000 euro inclusief evt kosten voor een externe GPU, maar goedkoper is natuurlijk altijd meegenomen.

Hoe ik het zelf een beetje voor me zie, is dat het een laptop zal zijn met een goede, moderne processor maar met een mindere, of geen, videokaart. Wat dus aangevuld kan worden met een externe GPU

Wat ga je met je laptop doen?
Het moet een Windows systeem zijn.
Games die ik er op wil spelen zijn voornamelijk strategy games zoals Crusader Kings, Hearts of Iron en de Total War serie. De rest van de games speel ik op de PS4.

Wat is je budget?
Ongeveer 2000euro dit is dan inclusief de kosten van een eventuele GPU

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben hem niet van plan veel mee te nemen, maar hij zal wel binnenshuis veel verplaatst worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet echt voorkeur voor een merk, als het maar een beetje fatsoenlijke bouwkwaliteit heeft. Hij mag ook niet te zwaar zijn, dus geen gaminglaptop formaten.
Waar ik zelf in eerste instantie wel in geïnteresseerd ben, zijn:

-Surface pro 2017 Tablet 512gb versie die momenteel 2300euro is (hopelijk lager bij de btw actie van Mediamarkt). Al beschikt deze helaas niet over een Thunderbolt 3 aansluiting
-Eve V tablet 512gb versie voor 1700euro. Deze heeft wel een Thunderbolt 3, maar volgens mij is de processor niet geweldig.
- HP Spectre x360 15 met Core i7 8705G met Vega-gpu die net is aangekondigd op de CES 2018, ik weet hier nog geen prijs van maar ik verwacht rond de 2000euro.

Ik weet dat 2 van deze voorbeelden zonder Thunderbolt 3 is, maar dit is het beste wat ik zelf heb kunnen vinden.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LS88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 16:09
Ik moest idd gelijk aan de tech met Core i7 8705G met Vega-gpu denken. Dell heeft die ook aangekondigd:

reviews: Dell XPS 15 2-in-1 - Intel-chip met Vega-gpu in slank ontwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LS88 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:22:
Ik moest idd gelijk aan de tech met Core i7 8705G met Vega-gpu denken. Dell heeft die ook aangekondigd:

reviews: Dell XPS 15 2-in-1 - Intel-chip met Vega-gpu in slank ontwerp
Tnx voor de tip!
Ik zie dat deze wel pas uit komt in de lente, dat is wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Welke laptop heb je nu eigenlijk?
Allemaal laptops met thunderbolt 3
categorie: Laptops
Waarom wil je een 2 in1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ludwig005 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:44:
Welke laptop heb je nu eigenlijk?
Allemaal laptops met thunderbolt 3
categorie: Laptops
Waarom wil je een 2 in1?
Ik heb nu een oudere Lenovo y510p volgens mij. Maar ik wil weer wat meer gaan gamen op de pc.
Ik wil graag een 2in1 om hem ook als tablet op te bank of op reis te kunnen gebruiken.

Tnx ik zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:44
Razer Blade (Stealth) lijkt een logische optie?
https://www.razerzone.com/gaming-laptops

Eventueel met een Razer Core als behuizing?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Pagina: 1