Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• sjettepetJR.
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 27-02 13:53
Ik zoek een?
een Android Smartphone met goede bang-for-buck. vervangt een Oneplus One die na jaren trouwe dienst vaker problemen begint te vertonen.

Wat is je budget?
€200-€300. budget kan iets oprekken als dit grote voordelen meebrengt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik gebruik mijn telefoon veel voor social media(YouTube, Reddit, Instagram) en vind daarnaast goede multitasking erg belangrijk. de double-tap op home om naar de vorige app te gaan vind ik onmisbaar op mijn OPO. een 5,5 inch 1080p scherm is prima, een 5,7 inch of 18:9(5,9 inch) variant wil ik ook wel proberen.

ik maak niet bijzonder veel foto's, maar dit is mede door de matige camera in mijn huidige telefoon. ik heb wel interesse in de duo-camera telefoons, ik ben erg onder de indruk van zowel de Huawei P9 en de iPhone 8(de enige twee waar ik ervaring mee heb). aangezien je daar je foto's zeer makkelijk een professioneel uiterlijk mee kan geven. wat ik wel gezien heb is dat de dubbele camera nu ook vaak als gimmick gebruikt wordt bij veel budget smartphones, en heb dan ook geen interesse als de dubbele camera niet goed ondersteunt wordt door de software.

de telefoon hoeft geen 2 of 3 dagen mee te gaan, maar ik maak wel redelijk intensief gebruik van mijn telefoon. Games spelen moet ook kunnen zonder dat direct 10% van mijn batterij verstookt wordt binnen 20 minuten. ik wil dat de telefoon tenminste één dagje mee kan, 12 uur zou mooi zijn.

een fingerprint sensor zou mooi zijn, maar is geen must, het liefst heb ik deze op de voorkant. de menu-home-back toetsen moeten touch zijn(maar liever niet onscreen).

Wat heb je zelf al gevonden?
ik ben zoals de topictitel al aangeeft erg geïnteresseerd in de Honor 7X. Ziet er prachtig uit en voldoet aan veel van mijn eisen. Erg jammer dat de telefoon geen 5GHz ondersteunt aangezien dit een stuk sneller is in mijn ervaring, het gebrek aan NFC ondersteuning is ook een tegenvaller. Hij is wel verkrijgbaar voor ongeveer €220 via AliExpress, wat het heel aantrekkelijk maakt.
In de specificaties op tweakers staat OLED vermeld, maar dit is volgensmij niet waar, het leek me al te mooi om waar te zijn.

Ook de HTC U Ultra viel mij op. Die is echt bizar veel in prijs gedaald en bied op het moment veel mooie functies. Maar aan de andere kant mist de telefoon ook behoorlijk wat functies en is het ding niet heel mooi(persoonlijk) en erg groot. Heeft wel een flagship soc, maar door de kleine accu kan ik daar denk ik niet veel gebruik van maken.

Dan is er nog de Huawei Mate 10 Lite, welke erg veel overeenkomsten heeft met de Honor 7X, ik ga er van uit dat dit simpelweg een re-design is, aangezien Honor een dochterbedrijf is van Huawei, maar hij is wel een stuk duurder bij zowel Nederlandse als Chinese webshops.

De Honor Pro 8 (ook wel V9 in andere regio's) viel mij ook op. Ondersteunt wel de functies die de 7X niet ondersteunt en heeft daarnaast op veel manieren betere specs. En bij chinese webshops nogsteeds voor een hele schappelijke prijs van ongeveer €320 voor de 4gb versie.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb veel onderzoek gedaan maar ben al een tijdje niet heel goed meer thuis in de huidige telefoon markt. Zijn dit echt de beste keuzes die niet beschikbaar zijn? Grootste minpunt van zowel de Honor 8 Pro als de 7X vind ik de onscreen knoppen, ben hier gewoon nooit groot fan van geweest.

Ik ben vooral opzoek naar persoonlijke ervaring en misschien nog andere tips voor telefoons waar ik naar kan kijken, relatief onbekende merken sta ik zeker voor open, zolang het bedrijf een goed bekend staat.

Wat ik ook graag wil weten is of deze telefoons op de westerse markt anders zijn dan vanaf chinese webshops en of deze wel de Nederlandse netwerken ondersteunen. Ik heb een sim-only abbonoment bij Vodafone en ben niet van plan daar weg te gaan, vanwege veel voordelen i.v.m. Ziggo als thuisprovider. Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt voor het advies.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:14
Bij Chinese winkels moet je vooral opletten of de juiste Europese frequenties ondersteund worden op het toestel dat je besteld.
Verder zou ik nog adviseren naar Xiaomi te kijken als merk, die zijn best populair onder de Chinese import.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True