2e videokaart erbij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Mijn vraag:
Ik heb op dit moment deze set-up:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 196,-€ 196,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silencio 452€ 65,06€ 65,06
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 135,97€ 135,97
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 427,53

Ik merk echter dat playerunkown battlegrounds dropt richting de 20 fps en dat vind ik zeer vervelend. Ik wil dus wat meer rekenkracht! Ik wil graag een geforce GTX 1080 van Nvidia erbij halen.

Ik weet helaas op dit gebied niks van computers dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.

1. Wat moet ik behalve een videokaart nog meer halen? Het moederbord lijkt 2 videokaarten te ondersteunen, maar volgensmij moet ik wel een andere voeding.. maar dat weet ik dus niet.

2. Is het een probleem dat ik dan een AMD kaart en een Invidia kaart heb? Ik weet niet of deze combo minder goed werkt omdat deze van verschillende fabrikanten zijn.

3. Loon het zich wel om een 2e videokaart ernaast te plaatsen, of kan ik beter nog de r9 290x proberen te verkopen en dan een andere videokaart erin zetten? Haal ik wel de volledige rekenkracht uit de GTX 1080 als ik deze ernaast plaats is dus eigenlijk mijn vraag. Ik merk namelijk dat veel mensen hun videokaart verkopen en dan een nieuwe halen. Dan denk ik.. Als die oude het toch nog doet hoezo hou je die dan ook niet extra, dat kan toch nooit kwaad?

In ieder geval al bedankt voor de moeite die jullie hierin steken!

Beste antwoord (via N.Uckerman op 10-01-2018 22:49)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
N.Uckerman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:35:
Hoezo kan ik geen 1080 bijplaatsen? bedankt voor je antwoord!
Zo werkt dat gewoon niet :P een game draait in principe op 1 videokaart, vooral omdat het geheugen aan 1 gpu moet zitten.

Er zijn technieken, Crossfire en SLI, die meerdere videokaarten mogelijk maken. Echter, je moet dan twee exact dezelfde videokaarten hebben. Dit is nodig omdat de tweede videokaart dan exact het geheugen van de eerste videokaart 'gekopieerd' kan gebruiken. En nee; het is ook niet met hacks of iets dergelijks mogelijk :P als je meerdere videokaarten wilt, dan heb je gewoon letterlijk 2x een R9 290 nodig. Of 2x een GTX 1080, of 2x een ... - combineren is niet mogelijk.

Met uitzondering van een heel specifiek setje DirectX 12 games, maar daar valt de performance uiteindelijk altijd van tegen en dat aantal games is op 1 hand te tellen. PUBG valt daar niet onder.
Hij doelt op je werkgeheugen. Ik denk echter dat hij zich druk maakt om niks, ik heb 1333mhz geheugen naast dezelfde CPU als jij zitten (maar dan overclocked) gecombineerd met een Vega64 en niks wijst erop dat het geheugen een probleem is.
N.Uckerman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:38:
Aah dat is dus de reden waarom mensen steeds een nieuwe kaart halen en de oude verkopen, omdat het dus voor problemen kan zorgen en het de fps-boost niet waard is.
Klopt :)
Ik ga er wel vanuit dat PUBG de komende tijd nog beter wordt geoptimaliseerd toch, of kan ik daar maar beter niet vanuit gaan? Ze zijn nu wel bezig met de overstap naar console dus ik hoop niet dat daar de focus naar toe gaat.
Ik ga uit van hetzelfde, maar ik denk niet dat iemand daar een nuttige voorspelling over kan doen eigenlijk :P

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 10-01-2018 22:44 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Je kan geen 1080 bijplaatsen, het beste hun je de 290x verkopen en dan een 1080 kopen.

Je voeding zal een 1080 wel aan kunnen want die 290x gebruikt best veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik vind DDR3-1600RAM wel achterblijven bij een GTX1080

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
ETHART schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:25:
Je kan geen 1080 bijplaatsen, het beste hun je de 290x verkopen en dan een 1080 kopen.

Je voeding zal een 1080 wel aan kunnen want die 290x gebruikt best veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
2 kaarten is eigenlijk altijd klote. Ik heb een tijdje Crossfire gehad met twee R9 290's, dat is een straalkacheltje, maakt veel herrie, gezeik met drivers en uiteindelijk levert het weinig FPS op.

Je kan sowieso niet twee verschillende kaarten combineren. Dan moet je de R9 290 vervangen door een 1080 en dat is zeker geen gek idee.

Het probleem is dat je PUBG wil doen, en jammer genoeg is die game zeer slecht geoptimaliseerd. Het kan best zijn dat kaart X beter presteert dan de veel duurdere kaart Y, omdat kaart Y toevallig slecht is met de engine van PUBG. Ik denk dat je het beste een paar fora kan uitpluizen op zoek naar iemand die ook jouw CPU heeft en een goede FPS eruit kan trekken; de GPU die die persoon heeft wil jij ook :P

Allround is een 1070 of 1080 wel een prima koop.

Over de snelheid van het geheugen zou ik me zeker niet druk maken @Hackus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Hackus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:29:
hij heeft GDDR5X SDRAM volgens deze site:
https://azerty.nl/product...-grafische-kaart-gtx-1080
Richh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:36:
2 kaarten is eigenlijk altijd klote. Ik heb een tijdje Crossfire gehad met twee R9 290's, dat is een straalkacheltje, maakt veel herrie, gezeik met drivers en uiteindelijk levert het weinig FPS op.

Je kan sowieso niet twee verschillende kaarten combineren. Dan moet je de R9 290 vervangen door een 1080 en dat is zeker geen gek idee.

Het probleem is dat je PUBG wil doen, en jammer genoeg is die game zeer slecht geoptimaliseerd. Het kan best zijn dat kaart X beter presteert dan de veel duurdere kaart Y, omdat kaart Y toevallig slecht is met de engine van PUBG. Ik denk dat je het beste een paar fora kan uitpluizen op zoek naar iemand die ook jouw CPU heeft en een goede FPS eruit kan trekken; de GPU die die persoon heeft wil jij ook :P

Allround is een 1070 of 1080 wel een prima koop.

Over de snelheid van het geheugen zou ik me zeker niet druk maken @Hackus.
Aah dat is dus de reden waarom mensen steeds een nieuwe kaart halen en de oude verkopen, omdat het dus voor problemen kan zorgen en het de fps-boost niet waard is. Dat risico wil ik inderdaad niet nemen. Ik ga er wel vanuit dat PUBG de komende tijd nog beter wordt geoptimaliseerd toch, of kan ik daar maar beter niet vanuit gaan? Ze zijn nu wel bezig met de overstap naar console dus ik hoop niet dat daar de focus naar toe gaat.

[ Voor 70% gewijzigd door N.Uckerman op 10-01-2018 22:42 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
N.Uckerman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:35:
Zo werkt dat gewoon niet :P een game draait in principe op 1 videokaart, vooral omdat het geheugen aan 1 gpu moet zitten.

Er zijn technieken, Crossfire en SLI, die meerdere videokaarten mogelijk maken. Echter, je moet dan twee exact dezelfde videokaarten hebben. Dit is nodig omdat de tweede videokaart dan exact het geheugen van de eerste videokaart 'gekopieerd' kan gebruiken. En nee; het is ook niet met hacks of iets dergelijks mogelijk :P als je meerdere videokaarten wilt, dan heb je gewoon letterlijk 2x een R9 290 nodig. Of 2x een GTX 1080, of 2x een ... - combineren is niet mogelijk.

Met uitzondering van een heel specifiek setje DirectX 12 games, maar daar valt de performance uiteindelijk altijd van tegen en dat aantal games is op 1 hand te tellen. PUBG valt daar niet onder.
Hij doelt op je werkgeheugen. Ik denk echter dat hij zich druk maakt om niks, ik heb 1333mhz geheugen naast dezelfde CPU als jij zitten (maar dan overclocked) gecombineerd met een Vega64 en niks wijst erop dat het geheugen een probleem is.
N.Uckerman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:38:
Aah dat is dus de reden waarom mensen steeds een nieuwe kaart halen en de oude verkopen, omdat het dus voor problemen kan zorgen en het de fps-boost niet waard is.
Ik ga er wel vanuit dat PUBG de komende tijd nog beter wordt geoptimaliseerd toch, of kan ik daar maar beter niet vanuit gaan? Ze zijn nu wel bezig met de overstap naar console dus ik hoop niet dat daar de focus naar toe gaat.
Ik ga uit van hetzelfde, maar ik denk niet dat iemand daar een nuttige voorspelling over kan doen eigenlijk :P

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 10-01-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:29:
Maakt dat in de praktijk echt verschil ? Zodra het spel geladen is en voor een groot deel in het RAM geheugen zit boeit het volgens mij vrij weinig dat zijn RAM wat langzamer is. Als je een link hebt naar een benchmark waarbij DDR3 in de praktijk langzamer is voor gamen zie ik het graag :)
Hij heeft het over het RAM geheugen wat in je moederbord zit.

Wat betreft de videokaart moet je deze vervangen. 2 verschillende kaarten samen in 1 systeem hebben is nutteloos. Spellen draaien maar op 1 van die 2 kaarten, 2 verschillende kaarten maken een spel dus niet sneller wat het dus nutteloos maakt. De uitzondering hier op is Crossfire of SLI, maar dat moet je met 2 dezelfde kaarten doen. Wat jij wil, een AMD kaart en Nvidia kaart in 1 systeem is nutteloos en geeft ook problemen. Verkoop je AMD kaart en haal daar een snellere AMD of Nvidia kaart voor. Beide kaarten in je PC laten zitten is nutteloos en geeft dus problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Richh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:42:
[...]

[...]

[...]

[...]

Jij zei net tegen mij dat je dezelfde cpu hebt maar dan oc en je wist dat PUBG slecht geoptimaliseerd is. Speel jij toevallig PUBG en als jij goede resultaten hebt, welke videokaart heb jij dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
N.Uckerman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:48:
[...]

Jij zei net tegen mij dat je dezelfde cpu hebt maar dan oc en je wist dat PUBG slecht geoptimaliseerd is. Speel jij toevallig PUBG en als jij goede resultaten hebt, welke videokaart heb jij dan? :P
Ik speel geen PUBG, ik weet alleen van anderen die het wel spelen dat het slecht geoptimaliseerd is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Bedankt voor de reactie's allemaal. Ik ga de videokaart verkopen en dan even op internet goed zoeken welke videokaart goed bij mijn systeem en PUBG past, vervolgens koop ik die videokaart en dan hoop ik dat het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48
Staat de game op een SSD? Als je op 1080p speelt dan is een 1070 al meer dan voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
418O2 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:56:
Staat de game op een SSD? Als je op 1080p speelt dan is een 1070 al meer dan voldoende
Nee hij staat op een HDD. Ik heb wel eeen SSD van 248gb, maar daar staat alleen windows op om de pc zo snel mogelijk te houden. Moet ik m eens op de SSD zetten dan?
Pagina: 1