Heeft mijn 2 in 1 laptop voldoende geheugen voor 300 video's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Technologyking
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2018
Mijn vraag
...
Ik heb een 2 in 1 laptop waarop ik binnenkort 300 video's ga downloaden want ik ga naar reizen naar Turkije met de auto en het wordt een lange reis.
Ook ga ik aantal steden bezoeken en die liggen ver van elkaar af dus weer lang in de auto zitten.
Ik ga mij dan vervelen zonden video's die ik gedownload heb maar ik ben bang dat ik dan niet genoeg video's heb voor de hele reis naar Turkije, binnen Turkije en weer terug naar Nederland.
Maar aan de andere kan heb ik dan volgens mij niet genoeg geheugen maar ik neem het zekere voor het onzeker en open deze topic.
Het gaat om een Medion E1235T
Hier zijn de specs: Besturingssyteem Windows 10
Geheugen 115GB waarvan 99,GB gebruikt en 16,8GB Beschikbaar
Het gaan om video met een lengte tussen de 3 en 59 minuten.
Die video's zijn wel door elkaar.
Heb ik dan genoeg geheugen over of heb ik een USB stick nodig?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Medion E1235T, TDK 4GB USB Stick, Unisys 32MB USB Stick

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Helemaal niets

Beste antwoord (via Technologyking op 11-01-2018 16:09)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Croga

The Unreasonable Man

17GB is waarschijnlijk niet genoeg.
De 4GB en 32MB USB sticks zijn zeker niet genoeg.

Alles is uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van de videos maar ga er rustig van uit dat je het niet gaat redden. Ik zou sterk aanraden een grote USB stick te halen (128GB of zo) en nóg sterker aanraden om eerst eens te kijken hoe groot (qua bestandsformaat) de videos bij elkaar zijn.

Overigens spreken we in dit geval meestal niet over "geheugen" maar over "opslag".

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Croga

The Unreasonable Man

17GB is waarschijnlijk niet genoeg.
De 4GB en 32MB USB sticks zijn zeker niet genoeg.

Alles is uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van de videos maar ga er rustig van uit dat je het niet gaat redden. Ik zou sterk aanraden een grote USB stick te halen (128GB of zo) en nóg sterker aanraden om eerst eens te kijken hoe groot (qua bestandsformaat) de videos bij elkaar zijn.

Overigens spreken we in dit geval meestal niet over "geheugen" maar over "opslag".

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Eigenlijk zit je schijf (ssd) nu al te vol, het kan nog net, maar je kan die 16 GB beschikbaar beter niet vullen. De schijf heeft namelijk ruimte nodig om goed te kunnen functioneren.

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07-2025
Heb je die 300 films al? Dan kan je toch gewoon even kijken hoe groot die bijeen zijn?

Want het verschilt nogal of het een oude DIVX op 720 pix breed is, of 4K content... En 300 niet gecomprimeerde DVD's zijn ook een stukje groter dan 300 getoptimaliseerde films.

Je kunt dus eigenlijk niets met jou vraag, behalve vaststellen dat het geheugen in je computer al eigenlijk (te?) vol is...

• Technologyking
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2018
Ik ga ze binnenkort downloaden, dan kijk ik hoe groot ze zijn.
Maar ik ga dan een grote USB stick kopen

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Eigenlijk zou je het beste uit zijn met een externe harddisk van 1 of meer TB, afhankelijk van in welke resolutie e.d. (dus bestandsgrootte) jij je films gaat downloaden.
Maar je gaat reizen en dan is zo'n oplossing te kwetsbaar.
Waarom overweeg je niet een online opslag van 1 of 2 TB?
Dan weet je zeker dat e.e.a. niet beschadigt.
Via de Hotspot van je telefoon kan je daarbij.

Enne ... een advies:
Een reis naar Turkije en dan ga jij een beetje suf videofilms zitten kijken? 8)7
Als je je verveelt, besteed je je tijd niet goed op vakantie!
Zorg dat je méér van je vakantieland meekrijgt, dan rendeert je dure reis ook beter.
Ik ben zelf vroeger naar Zuid-Afrika geweest en ik heb de hele hele wereld over-"gedoken".
Ik teer nu nog steeds op alle contacten/ervaringen met de lokale bevolking, terwijl ik bijna niets meer weet van de "georganiseerde" dingen!
:+

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Op reis wil je niet afhankelijk zijn van internet, zeker niet in Turkije. Is me meer dan eens voorgekomen dat ik (zakelijk en prive) in Duitsland of Frankrijk zat en niet in staat was een 144p yt video te bekijken op de wifi :X.

Met 4G en vrij internet binnen de EU is het een stuk eenvoudiger geworden, echter zit je al snel met een datalimiet als je echt los gaat.
Pagina: 1