Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Platte CAT6a kabel goed?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeFakir
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-11 15:26
Ik heb in mijn huis overal CAT6A kabels verwerkt in de muren en afgemonteerd op een patchpaneel in de meterkast. Nou wou ik het patchpaneel verbinden met CAT6a patchkabels met de switch.

Ik heb dus het volgende probleem:
Ik heb CAT6a kabels besteld, maar kwam vandaag na levering erachter dat ze plat zijn.
Ik heb in het verleden gelezen dat de draaing van de aderparen in een ronde kabel ervoor zorgt dat er geen interferentie komt. Maar in deze platte kabel liggen ze naast elkaar. Is dit een probleem? Kan deze kabel wel CAT6a snelheden aan? of gaat dit een knelpunt in het systeem worden?

Hieronder de tekst die op de kabel staat en een foto:
CAT.6a U/UTP Flat Patch cable 500 mHz 4 pairs ISO/IEC 11801 & EN50173-1 & ANSI/TIA-568-C.2 ##815##

De lengte is 50cm

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/9UPzD

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via DeFakir op 11-01-2018 19:57)

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een hele switch (16 poorten) aan een patch paneel aangesloten met dit soort platte kabel. Heb ze zelfs tegen elkaar gebonden. Neemt weinig plek in en ziet er strak uit.
Alles op 1gbit en geen enkel probleem.

Alle reacties

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
50 cm? Nou dan zal interferentie geen (merkbare) rol spelen hoor.
Als het nou 15 of 50 meter was, tja dan kun je er op wachten omdat de kans dat die kabel langs storende invloeden (zoals stroom- en coax-kabels etc.) komt vele malen groter is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als er gewoon 4 paren getwist in het platte plastic zit is er geen enkel probleem ( als dat er al is met 50 cm)

Iperf

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 18:35
En wat zijn "CAT6a snelheden"? Heb je een 10Gb ethernet switch?

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• DeFakir
Fish schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:52:
als er gewoon 4 paren getwist in het platte plastic zit is er geen enkel probleem ( als dat er al is met 50 cm)
voor zover ik kan zien denk ik dat dat ze in het plastic niet getwist zijn.

• DeFakir
J0HAN schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:58:
En wat zijn "CAT6a snelheden"? Heb je een 10Gb ethernet switch?
nee geen 10gb switch.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 11-01-2018 09:56 ]

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 18:35
Dan zou ik me niet druk maken over die patchkabeltjes.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Op dat klein stukje maakt het niet veel uit, heb deze ook in één of meer meter gezien.

Het is geen probleem als deze de enige kabel is, bij een heel pakket of meerdere bij elkaar in de buurt zou ik wel twisted gebruiken.

• DeFakir
HollowGamer schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:10:
Op dat klein stukje maakt het niet veel uit, heb deze ook in één of meer meter gezien.

Het is geen probleem als deze de enige kabel is, bij een heel pakket of meerdere bij elkaar in de buurt zou ik wel twisted gebruiken.
nou het gaat om 24 kabels die de patchpanelen met de switch verbinden dus ze zitten dan relatief dicht bij elkaar in de buurt

Acties:
  • Beste antwoord

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een hele switch (16 poorten) aan een patch paneel aangesloten met dit soort platte kabel. Heb ze zelfs tegen elkaar gebonden. Neemt weinig plek in en ziet er strak uit.
Alles op 1gbit en geen enkel probleem.
Pagina: 1