Toon posts:

temp niet overgeklokte processor

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien het overklokken van mijn proc. (TB 1000 op msi kt7) niet echt werkt. Hou ik Žm maar mooi op 1000 mhz. Echter ik vind de temp wat hoog; via MBM zie ik dat ie schommelt tussen de 63 en 68 graden C., is dit normaal voor een processor met een standaard koeler?

grt,

B.

Verwijderd

wat voor koeler??

Verwijderd

Topicstarter
merk weet ik niet maar Žt is een kogellagerkoeler.

Verwijderd

daarc hebben we dus niet veel aan , maar voor een noname koeler is dit wel normaal!!
met een alpha kom je wel onder de 60 graden!!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
normaal????
ben je gek?

mijn tb1000 loopt op 31 graden, met slechts een suberorb (t*ring wat een herrie maakt dat ding toch)

alles boven de 50 is te hoog

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
superorb is ook niet echt standaard?? |:(

Verwijderd

hoe hoog is je casetemp? en hoewarm is het in de kamer? die temp is namelijk veel te hoog

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
zit er koelpasta tussen je processor en je koeler ?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Mijn TB 1GHz wordt 55°C idle en 61°C stressed. Daar zit zo'n Coolermaster EP5-6H51 op. Redelijk standaard, toch?

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 16:56 schreef Wannapuf het volgende:
Mijn TB 1GHz wordt 55C idle en 61C stressed. Daar zit zo'n Coolermaster EP5-6H51 op. Redelijk standaard, toch?
met dit weer wel opzich

Verwijderd

Topicstarter
de casetemp is rond de 35.
de kamer is normaal, niet te warm i.i.g.

Over die pasta, dat week ik niet (heb Žm laten bouwen). Kan je dat ergens zien? dan kijk ik vanavond even.

Moet ik dringend een andere koeler? of valt het zolang ik niet ga overklokken wel mee?

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zou je wel gaan overklokken?
Je hebt er de ballen verstand van!
Waar moet ik kijken of er koelpasta op zit??!?
In het connectortje voor je geluid natuurlijk!!

Verwijderd

Topicstarter
jaja. Ik overklok dus niet en heb dus (dat dacht ik en wordt hier bevestigd) een te hoge temp.

ik snap ook wel dat die pasta tussen de koeler en de proc moet zitten maar vroeg me af of je dat dus van boven/schuin/weet ik veel, kunt zien.

Žt is maar een vraag, en _ik_ weet het dus niet.

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 17:10 schreef Chickendorp het volgende:
Zou je wel gaan overklokken?
Je hebt er de ballen verstand van!
Waar moet ik kijken of er koelpasta op zit??!?
In het connectortje voor je geluid natuurlijk!!
lekker vriendelijk weer |:(

Verwijderd

probeer eens met wat fans je casetemp naar beneden te krijgen of case open zetten.

je proc is ook te warm, haal de koeler er af, haal de prut er af... doe er koelprut tussen en zet je koeler er weer op

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 16:49 schreef DinoPK het volgende:
normaal????
ben je gek?

mijn tb1000 loopt op 31 graden, met slechts een suberorb (t*ring wat een herrie maakt dat ding toch)

alles boven de 50 is te hoog
Sorry hoor, maar 31 graden, geloof je het zelf wel??? Hou er eens een temperatuurmeter tegen aan! Dat haal je niet eens met waterkoeling, zonder peltier dan he ;)

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
ik ga der geen thermometer tegenaanhouden hoor
dit is gewoon mijn idle temp
het laagste wat ie ooit is geweest is 27graadjes.
Stressed 45, hoger echt niet.

Dus het kan makkelijk (als 't maar niet overgeclockt is)

Ennuh... een alpha moet hem nog wel een stukkie koeler kunnen trekken dan een suberorb. De orb is geen standaard koeler, maar ook echt weer niet zo goed.

Verwijderd

Ja hoor, ZEKER, volgens mij is je tempsensor gewoon K*T! Dat bestaat gewoon niet...

Verwijderd

31 graden, TB 1 GHz?

Forget it. Je sensors zijn zwaar in de war.

Verwijderd

Dat zeg ik.....

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Op donderdag 12 juli 2001 16:49 schreef DinoPK het volgende:
ben je gek?

mijn tb1000 loopt op 31 graden
Een core temperatuur van 31 graden met luchtkoeling is zo goed als onmogelijk. De temperatuur van de lucht in de kast zal vaak die temperatuur hebben. En met normale luchtkoeling kun je niet iets koelen tot onder de lucht-temperatuur, dus volgens mij is de temperatuur die aangegeven wordt in de BIOS of met MBM een beetje ral.

sigloos

Verwijderd

Dat zeg ik...
Kee, ik wilde het gewoon effe stressen, Gammaman :)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 16:27 schreef Batser het volgende:
Hallo,

Aangezien het overklokken van mijn proc. (TB 1000 op msi kt7) niet echt werkt. Hou ik Žm maar mooi op 1000 mhz. Echter ik vind de temp wat hoog; via MBM zie ik dat ie schommelt tussen de 63 en 68 graden C., is dit normaal voor een processor met een standaard koeler?

grt,

B.
Ik heb een Intel 1000, die koeit op 26 graden

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

De koeler is dus een Cooler Master.
Volgens Sandra (het her en der aangeraden testprogramma) draait de fan op 5900 en een beetje toeren, volgens MBM staat het metertje dan in het rood.

De temperatuur werd na het runnen van enkele benchmarks weer 68 graden. Toen ik net Soldier of Fortune even een paar minuten speelde brak MBM in met de melding dat de temp boven de 70 kwam. Ik heb de case er maar afgehaald en laat 'm nu even koelen.

wel vreemd dus dat ie zo warm wordt.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik heb hiero een Celeron 700@1050@28graden stessed. (Met een Global-Win-vliegtuig er op)
Dus ik vind alles boven de 40graden al heet

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 12 juli 2001 21:30 schreef CV_SmileY het volgende:
Ik heb hiero een Celeron 700@1050@28graden stessed. (Met een Global-Win-vliegtuig er op)
Zoek de verschillen:
Intel Celeron (afgekeurde P2/3 waar ze cache vanaf hebben gehaald >:) )
AMB Thunderbird (bekende heethoofden :P )
Ik zou in het geval van de topicstarter gewoon wat casefans erin hangen en een ander koeler nemen. Een grote coolermaster (Ep6-6I51 ofzo) aangezien je toch niet gaat overklokken.

Verwijderd

he he , ik heb hier een amd dondervogel op 13x100 staan met 3 internet vensters open , die komt op cpu 49 graden , case 30 Graden met aopen big tower (hx08 ) en 3 fans van 2500 rpm erin scheelt al wat , cpu fan is een spire

niet slecht dacht ik zo

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 21:30 schreef CV_SmileY het volgende:
Ook dit is gewoon onmogelijk, hou er nou maar eens een temperatuurmeter tegenaan, want dit kan gewoon niet!!!!!

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 20:56 schreef KixAss456 het volgende:

[..]

Ik heb een Intel 1000, die koeit op 26 graden
En weer 1, met luchtkoeling kan dit gewoon niet hoor! Djeez, geloog nou eens niet zoi blind in die temp-sensors! |:(

• ukie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:11
hmm kan beter hep hier een tb op 1500 draaien met seti aan [ful load dus]
en is nu 41 graden warm met case temp van 26 graden

noctua d15 g2 be quiet 850 dark power 14 voeding asus 5080 astral motu ultra lite mk5 audio kaart seagate 530r 1tb m2 ssd samsung sm863 960 gb ssd

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt erop dat de airflow in je kast niet goed is; wat voor kast heb je en zitten er extra fans in?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
/beetje offtopic

Ik was vanmiddag bij een maat van mij; die had een nieuwe pc: een HP pavillion geval. er zat een tb 1300 in, 128 mb (whaha) 40gb 66u gf2mx etc etc. ik had wat spellen meegenomen enzo, en ook sisoft sandra. ik dat gesinstalleerd en voor de gein is ff naar de temp gekeken, ik d8 die zal wel flink hoog zijn bij zo'n muistille potdichte lelijke kast. Wat zag ik tot mijn verbazing;

CPU: 25,7 graden,
case 20 graden,
voeding 23.

ik d8 bij mezelf WTF dit kan nooit, na 1 uur spellen installeren!! die gast helemaal happy ik zeg dat ken nooit! maar ja maak dat maar eens een newbie wijs die net 5 mille voor een gloednieuwe pc heeft weggelegd (pcprive project).

ik had ook ff 3dmark2000 gedraaid, maar 4600 punten ghehe voor dat geld |:( |:(

hp stopt lauwe hardware in hun 'top systeem' (hd is bv alles behalve stil)

Verwijderd

Maar ik kan hem overklokken tot +- 1450 dan moet hij openstaan en uit de kast. tot heden doet hij het wel, mar vind dat vreemd zit al een grote dubele titan koeler op en wordt nog zo heet.

Daaro, een waterkoelsysteem moet gewoon niet nodig zijn!

En een grotere cooler ook eigenlijk ook niet. Ze maken tog niets voor niets coolers!!!!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op donderdag 12 juli 2001 17:07 schreef Batser het volgende:
de casetemp is rond de 35.
de kamer is normaal, niet te warm i.i.g.

Over die pasta, dat week ik niet (heb Žm laten bouwen). Kan je dat ergens zien? dan kijk ik vanavond even.

Moet ik dringend een andere koeler? of valt het zolang ik niet ga overklokken wel mee?
Die temp klopt redelijk. je kunt er niet mee overklokken. Maar als je hem gewoon origineel laat is er niks aan de hand. Absoluut geen reden om een andere koeler te kopen als je niet wilt overklokken.

Pas als je over de 75 graden gaat met een niet overgeklokte processor zou ik me zorgen gaan maken...

Geen inspiratie

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:42
60°C is toch wel erg heet hoor. De levensduur wordt daardoor echt wel korter.

Ik raad je aan om de boel toch wat koeler te krijgen.
Mijn TB 1000 werd in het pre-overclock tijdperk toen alles nog default stond met een simpel standard heatsinkje en n Coolermaster AFB0512HB fan erop nooit warmer dan 54°C (vorige week met die tropische temperaturen)
Het moet dus echt wel beter kunnen zonder Alpha's etc.

Nog een tip om de boel wat koeler te houden
Kijk eens naar je core-voltage. Bij mij (MSI K7 Turbo) stond dat op default, maar de output was 1.88 Volt en dat schijnt vaak voor te komen bij MSI-planken !!
Daar wordt de boel ook wel lekker warm van hoor !!
Zet die dus gerust een stuk lager in de BIOS zodat hij gemeten 1.70 of 1.75 Volt is.

Succes !

Verwijderd

Hallo, ik heb een:
MSI K7T266 Pro (ms-6380)
AMD Athlon 1,2 Ghz. 266Hrz
Titan Super Orb 2x Fan
MSI 512MB DDR
MSI GeForce 3 64MB DDR
IBM 30GB HD ATA 100 2x
MSI Grote Bigtower.
4 Coolers exstra

Niet overgeklokt.

En mijn temperatuur loopt boven de 60 graden.
Er zit een bekende grote cooler op en nog zo warm? Hoe kom dat nou!

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 03:53 schreef Sir_Odyssee het volgende:
Hallo, ik heb een:
MSI K7T266 Pro (ms-6380)
AMD Athlon 1,2 Ghz. 266Hrz
Titan Super Orb 2x Fan
MSI 512MB DDR
MSI GeForce 3 64MB DDR
IBM 30GB HD ATA 100 2x
MSI Grote Bigtower.
4 Coolers exstra

Niet overgeklokt.

En mijn temperatuur loopt boven de 60 graden.
Er zit een bekende grote cooler op en nog zo warm? Hoe kom dat nou!
wat is je case temp?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op de site van Cooler Master gekeken en volgens mij heb ik deze:
DP5 6I31.

die van mij draait wel sneller 5800+ rpm.
dan de hier aangegeven 5400.

I.i.g. moet ie tot 1.4 gHz aankunnen en ik heb Žm op 1 gHz draaien, dus dit zou makkelijk moeten kunnen.
Hij maakt niet echt veel herrie en hij koelt niet echt goed dus.

Zou het aan de bevestiging liggen of kan ik beter een ander merk aanschaffen?

Verwijderd

Mensen zeur toch niet zo om die TEMP....

damn, ik hoop dat het voor eens en voor altijd over is met dat gezeur over die TEMP-Hype.

Ten Eerste, elk MOBO kan een andere sensor hebben, waardoor er zowiezo verschillen optreden tussen verschillende moBOs en typen...
TEn Tweede, is het zo dat bij sommige de TEMP sensor iets verder de BUS ingeduwd zit waardoor de werkelijke TEMP duidelijk hoger is dan bij anderen...
TEn Derder, meet niemand van jullie met hezelfde progje, zodat daar ook al afwijking in ontstaat.

Hou er rekening mee dat met veel CASES DICHT, warmte niet goed kwijt kan... ik heb ook zo een klote kast, daarom gewoon kast openlaten scheelt echt enorm in de TEMP, zeker 10C, ondanks FAN die koudere lucht aanzuigt en 1 die Warmere lucht wegblaast.

Als je PC gewoon stabiel draait, dan zie ik he probleem niet?

Ik heb zelf wel een heavy cooler, maar komt omdat ik hem op 1500MHz wil draaien en egen tering lawaai wil hebben (Fan op 5V)

En ja, check of er wel coolpasta/termalpad tussen je koellichaam en processor zit (dit ook weer niet te veel en niet te weinig).
Artic Silver is beste wat je als thermal geleidend compound tussen kan doen

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 16:27 schreef Batser het volgende:
Hallo,

grt,

B.
Ehm, heb je wel het goede type voeler ingesteld in MBM? Standaard stond hij bij mij op een verkeerd type. Volgens het progje van mijn mobo (AOpen) was de temp van mijn duron 36 graden, terwijl MBM 65 graden aangaf. Even gespeeld met de instellingen, totdat ook MBM 36 graden aangaf.

Even proberen dus.
In je bios kun je waarschijnlijk ook (bij benadering) de juiste temp vinden.

Verwijderd

ok we kunnen allemaal gaan zeiken van "zo koel istie van mij" maar daar heeft tie nix aan.

Een MSI K7T Turbo geeft standaard 0.13V teveel af. Ik geloof dat je athlon 1.6 nodig heeft, dus stel em in t bios eens in op 1.450. Dan komt tie omennabij de 1.6. Niet helemaal stabiel? 1 tikkie omhoog et voila, kijk nu je temp ens.

(Ik neem dus aan dat de rest van de K7T serie het ook doet. De Pro 2-a iig wel)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 20:25 schreef ALepH het volgende:
31 graden, TB 1 GHz?

Forget it. Je sensors zijn zwaar in de war.
nee hoor, probeer dit eens: start wpcredit met de KT133A plugin. ga naar register 52 en zit in de eerste nul van de code ff een 1 neer. klik op set en ok en kijk hoe je temp naar beneden gaat. Kunstmatig laag houden heet zoiets :)
Pagina: 1