Toon posts:

Goedkoopste Gpu voor 1080p YouTube videos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een GPU
Mijn beeld is slecht geworden. De resolutie is opeens verandert naar 640p en er staan allemaal rare lijntjes op het beeld die bibberen. Ik denk dus mijn videokaart te vervangen.

Mijn systeem is alleen bedoeld om te surfen. Het moet maximaal probleemloos 1080p YouTube video's kunnen afspelen.

Mijn specs:
GeForce 8800 GT
CPU: Intel e8400
Mobo: gigabyte gax48tdg6

Wat zou de goedkoopste GPU zijn die compatibel is met mijn systeem?

Wat is je budget?
liefst zo goedkoop mogelijk maar tot 50 EUR kan.

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-01-2018 19:25)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:40:

Iedere videokaart die PCI-E heeft past in je systeem. Het is dus zo simpel als even in de Pricewatch kijken naar de meest goedkope videokaart.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:40:

Iedere videokaart die PCI-E heeft past in je systeem. Het is dus zo simpel als even in de Pricewatch kijken naar de meest goedkope videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:42:
[...]

Kan ik deze Radeon pricewatch: ATi Radeon HD 5770 Graphics Upgrade Kit voor Mac Pro (medio 2010)

Voor 17 euro ook kopen? Daar staat iets van Mac upgrade kit

• PilatuS
  • Niet online
Als je doorklikt zie je dat het een ander product is. Dat gaat dus niet werken.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:59
Je kan hem kopen, maar het is voor een Mac Pro. Een GT710 zou wel moeten lukken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb de GT 610 gezien voor 35 EUR en de GT 710 voor 40 EUR. Ik weet er niet veel van maar als ik even naar de benchmark kijk lijkt mijn oude GT 8800 daarmee kon concurreren.

Ik zal waarschijnlijk 5 euro meer geven voor die 710 omdat die veel meer aankan dan 610.

/Offtopic: Had niet verwacht dat ik niks onder de 20 euro zou kunnen vinden :(

Bedankt voor de hulp.

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:03
Neem aan dat je al geprobeerd hebt de drivers te herinstalleren?

Weet niet of je openstaat voor tweedehands en kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar dit zou ook wel voldoen: V&A aangeboden: HP HD 3650 (512 MB DH) PCIe x16 grafische kaart

Als ik het mij goed herinner kon ik vroeger met mijn ATI/AMD HD3450 YouTube in full hd kijken. Maar misschien dat een mede-tweaker dat kan bevestigen?

Verwijderd

Topicstarter
Sirhc_95 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:36:
Neem aan dat je al geprobeerd hebt de drivers te herinstalleren?

Weet niet of je openstaat voor tweedehands en kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar dit zou ook wel voldoen: V&A aangeboden: HP HD 3650 (512 MB DH) PCIe x16 grafische kaart

Als ik het mij goed herinner kon ik vroeger met mijn ATI/AMD HD3450 YouTube in full hd kijken. Maar misschien dat een mede-tweaker dat kan bevestigen?
Liever niks 2de hands. Die kaart is bijna even oud als mijn gt8800 dus ik verwacht niet dat die nog lang meegaat. :)

Ik zal nog vanalles proberen om geen nieuwe te moeten kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 19:58 ]

Verwijderd

Zoiets, voor 3 tientjes: https://link.marktplaats.nl/m1238016277
Als die toch alleen voor Youtube zal worden gebruikt, kijk vooral naar passieve uitvoeringen zonder die kleine 40mm herrieschopper. :)

Met jouw systeem zal gamen toch niet meer gaan, misschien iets zoals Half Life 2 / Team Fortress 2 maar niet veel meer dan dat, CPU is hier de beperkende factor.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 20:54 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:57:
[...]

Liever niks 2de hands. Die kaart is bijna even oud als mijn gt8800 dus ik verwacht niet dat die nog lang meegaat. :)

Ik zal nog vanalles proberen om geen nieuwe te moeten kopen.
De Nvidia 8000 serie staat bekend om het doodgaan, de jouwe is uitzonderlijk oud geworden.
Ik zie niet in waarom een 'net zo oude' videokaart (van AMD) snel kapot zou gaan.
Als er al iets kapot gaat is het meestal de fan, dus zoek wellicht een zuinig fanless exemplaar.

Als het puur om beeld gaat en niet om performance moet je volgens mij ergens een gratis kaartje kunnen vinden.
Maargoed, net zo lief een videokaart van 10 euro die je in je buurt kunt ophalen dan 1 die gratis is met 7 euro verzendkosten...

Voorbeeldje:
https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr
Of met fan maar dan ook veel sneller:
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

[ Voor 32% gewijzigd door mitsumark op 10-01-2018 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:57:
[...]

De Nvidia 8000 serie staat bekend om het doodgaan, de jouwe is uitzonderlijk oud geworden.
Ik zie niet in waarom een 'net zo oude' videokaart (van AMD) snel kapot zou gaan.
Als er al iets kapot gaat is het meestal de fan, dus zoek wellicht een zuinig fanless exemplaar.
Nu werkt die weer :). Goed dat ik geen nieuwe moet kopen.

BTW toen ik aan het vergelijken was zag ik dat mijn GPU een tdp van 125 heeft en die vergelijkbare modellen die jullie mij voorstelden een tdp van rond de 25 watt.

Dit betekent toch niet dat mijn GT 8800 ongeveer 6x meer energie gebruikt dan die anderen ALS ik hem alleen gebruik voor YouTube in 1080p te kijken

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
als je hem op Max zou gebruiken ja dan klopt dat...
nu bij YouTube kijken zal hij wel iets meer gebruiken maar zeker niet de volle 125... dus verschil is veel kleiner
Er staat ook max tdp

Verwijderd

Topicstarter
Elmo_b schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:33:
als je hem op Max zou gebruiken ja dan klopt dat...
nu bij YouTube kijken zal hij wel iets meer gebruiken maar zeker niet de volle 125... dus verschil is veel kleiner
Er staat ook max tdp
AH das goed. Zou mij slecht voelen als ik wist dat ik veel geld daarmee zou besparen en het niet zou doen.
Pagina: 1