Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-03 20:01
Mijn probleem
Ik heb nu al iets langer dan 2 jaar een Asus R516L laptop. De specificaties hiervan zijn toegevoegd bij deze post.
Sinds korte tijd valt de laptop iedere eerste keer dat ik hem gebruik plotseling uit bij het weergeven van het Asus opstartscherm. Wanneer dit gebeurt hoor je opeens de opstartende computer helemaal uitvallen met een soort 'klik'. Alle opstartende hardware valt hier tegelijk mee uit.
Wanneer ik hierna de laptop opnieuw opstart, start deze wel gewoon normaal op (ook al is er verder niks veranderd).

Helaas kan ik hierdoor niet makkelijk werk hervatten en moet de laptop eerst helemaal opnieuw opstarten en enkele standaardprogramma's opnieuw opstarten, wat wat tijd kost.

Doordat ik welgeteld 1 dag te laat dit probleem heb gemeld bij de zaak waar ik deze heb gekocht, is de garantie niet meer geldig..

Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Dit werkt namelijk niet opperbest! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1066249

Hallo

Ik heb net hetzelfde probleem, laptop is al 2x binnen geweest voor herstelling en daar zegt men dat er niets te vinden is. Heb je ondertussen al een oplossing gevonden?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je dezelfde laptop en hoe oud is deze?

Treed het probleem ook op als je op netstroom werkt?
Je kunt ook proberen om de laptop eens zonder de accu te gebruiken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...ik begrijp niet helemaal wat dit met Windows Clients te maken heeft.

MOVE >> CSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-05 17:20
Gewoon koop ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-05 22:06
Graag even lezen. Laptop is 2 jaar oud dus ik weet niet volgens welke wet jij dit wilt regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:51

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Staat fastboot aan in de bios? Zou overigens wel raar zijn dat dat nu opeens problemen veroorzaakt ;)
Andere instellingen veranderd in Windows energiebeheer?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
Yes, hij doet het helaas nog steeds. Ik denk dat het niks met de instellingen te maken heeft, want hij 'klikt' echt uit wanneer deze +/- 2 uur niet gebruikt is (deze klik hoor je in de pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
Het lijkt verholpen. Na de nieuwe update van Windows 10 doet hij het na een nacht in slaapmodus te hebben gezeten zelfs nog! :)
Pagina: 1