Ik ben op zoek naar een jawel goedkope manier om berichten uit te sturen (wie niet uiteraard?)
Uiteraard heb ik al rond gekeken op het Forum, en op het Internet maar niets gevonden die mij aanstaat of goed werkt
Het zou om een 100-tal sms'en per dag gaan maximum ... heeft er iemand nog een idee of voorstel?
Wat zoek ik?
Kortom, het leuke zou een kant-en-klare app zijn natuurlijk die onderhouden wordt; moet dit gratis zijn? Hoeft niet, er mag enig bedrag tegenover staan ... natuurlijk niet meer dan de € 0,07 - € 0,08 per sms ... want dan kan ik uiteraard naar een SMS-gateway gaan.
Uiteraard heb ik al rond gekeken op het Forum, en op het Internet maar niets gevonden die mij aanstaat of goed werkt

Het zou om een 100-tal sms'en per dag gaan maximum ... heeft er iemand nog een idee of voorstel?
Wat zoek ik?
- Een App voor Android die de betreffende telefoon omzet naar een dedicated SMS Gateway
- Een App die pollt of er berichten klaar staan (op een vast IP) of via Google (FCM/GCM) een push binnenkrijgt om een bericht uit te sturen.
- Een App die van het Android-toestel een Webserver maakt om daarna via HTTP-request SMS-berichten uit te sturen (het toestel ligt niet op dezelfde locatie of wifi netwerk)
- Een SMS-Gateway zoals Paratel/CM-Telecom, BulkSMS.com, Spryng.be, Twilio, ...
- SMSGateway.me: doet wat het moet doen zolang je naar de applicatie kijkt, na enkele minuten of soms uren kan het gebeuren dat de applicatie niet meer werkt. Soms moet je de applicatie "killen" en opnieuw starten om te laten werken. Tevens is hun website (HTTP soms niet bereikbaar).
- Whatsapp: moment van inspiratie, echter is WhatApp API vrij gesloten ... er zijn wat projecten op GitHub maar geen officiële support (misschien in de toekomst)
- Signal: gebruik ik dag dagelijks, maar niet meteen een plug en play API beschikbaar (desktop client is wel opensource ...)
- REST SMS Gateway: webserver-app, niet ideaal
- SMSSync SMS Gateway: Voor zover ik kan zien, is dit een ook webserver-app voor het Android-toestel
- myMobKit: Opnieuw een webserver-app
- SeMySMS: Eén of andere Russische app die waarschijnlijk doet wat het moet doen, echter is de webinterface in het Russisch ...
- Bulk SMS Gateway: App bestaat niet meer op Google Play
Kortom, het leuke zou een kant-en-klare app zijn natuurlijk die onderhouden wordt; moet dit gratis zijn? Hoeft niet, er mag enig bedrag tegenover staan ... natuurlijk niet meer dan de € 0,07 - € 0,08 per sms ... want dan kan ik uiteraard naar een SMS-gateway gaan.