Aller eerst twijfel ik even waar ik deze moet neer zetten.. maar gezien ik denk dat het toch een driver / software issue is leek mij hier de beste plek.
Probleem:
als ik een willekeurig USB3.0 storage apparaat aansluit direct op de usb poort van de laptop wordt de verbinding met het apparaat binnen 5 min verbroken, "device verdwijnt even uit device manager, je hoort het geluidje van een verwijderd apparaat, om direct weer te verschijnen..
Leuk. maar je kan dus eigenlijk niks lezen / schrijven naar usb media.
al geprobeerd:
Energie beheer instellingen
andere kabels
usb controller(s) verwijderen en opnieuw laten installeren
Driver is er volgens Intel (en dell) niet omdat Windows 10 gewoon native usb3.0 drivers heeft.
het stomme is.... hang ik er een extra usb3.0 hub tussen ( sitecom / Asmedia 107x chipset ) blijft het allemaal feilloos werken.. kan ik gewoon vele gigabytes data heen en weer gooien.. het blijft gewoon werken.
Specs:
Dell Latitude E6440
Chipset: Intel Lynx Point QM87, Intel Haswell
Windows 10 pro NL volledig geupdate..
Wat ik nog zou kunnen doen is W10 eens vers installeren.. al vraag ik mij af of dat in dit geval nut gaat hebben omdat het de ingebouwde driver gebruikt..?
Probleem:
als ik een willekeurig USB3.0 storage apparaat aansluit direct op de usb poort van de laptop wordt de verbinding met het apparaat binnen 5 min verbroken, "device verdwijnt even uit device manager, je hoort het geluidje van een verwijderd apparaat, om direct weer te verschijnen..
Leuk. maar je kan dus eigenlijk niks lezen / schrijven naar usb media.

al geprobeerd:
Energie beheer instellingen
andere kabels
usb controller(s) verwijderen en opnieuw laten installeren
Driver is er volgens Intel (en dell) niet omdat Windows 10 gewoon native usb3.0 drivers heeft.
het stomme is.... hang ik er een extra usb3.0 hub tussen ( sitecom / Asmedia 107x chipset ) blijft het allemaal feilloos werken.. kan ik gewoon vele gigabytes data heen en weer gooien.. het blijft gewoon werken.
Specs:
Dell Latitude E6440
Chipset: Intel Lynx Point QM87, Intel Haswell
Windows 10 pro NL volledig geupdate..
Wat ik nog zou kunnen doen is W10 eens vers installeren.. al vraag ik mij af of dat in dit geval nut gaat hebben omdat het de ingebouwde driver gebruikt..?
404 Signature not found