Game pc + Autodesk 700 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronAmsterdam
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-07 19:09
Hoi, bedankt voor jullie aandacht. De afgelopen 15 jaar heb ik alleen maar op laptops gewerkt en me niet zo bezig gehouden met de allerlaatste ontwikkelingen. Nu is mijn laptop overleden en moet ik met enige spoed op zoek naar iets anders. (ik heb nu een netbook uit het jaar nul -_-) Het belangrijkste van deze build vind ik 1. dat ik alles in elkaar kan zetten (dat lukt me wel). en 2. dat er vervolgens geen rook uit komt.... dus dat het wel ook allemaal bij elkaar past.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel graag de anno games en age of empires.
Graag zou ik een beetje meer kunnen 3d-modelleren in autodesk, het gaat dan om kleine voorwerpen voor mijn 3d-printer en niet om een hele fabriek.
Af en toe wil ik ook wel eens wat data verwerken (berekeningen doen met mathlab/python scripts) nou ben ik bijna afgestudeerd dus dat zal steeds minder worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/-700euro, liever nu niet teveel investeren en dan afwachten tot/of de bitcoins instortten.
Later wil ik wel kunnen uitbreiden met meer RAM en evt een betere GPU.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten. Enkel een losse monitor en TV die ik graag wil gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een bescheiden harde schijf, ik zet grote data op de NAS.
Een instapmodel GPU zal voor mij al een flinke stap vooruit zijn :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI Irriteert mij mateloos omdat mijn oude MSI laptop van 10 jaar oud nog zonder mekkeren doordraait bij mijn zus, terwijl mijn acer alweer het loodje heeft gelegd...
Wel MSI, Geen Acer.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een kleine kast, met sd kaartlezer aan de voorkant (ivm 3d printen)

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Passen deze onderdelen bij elkaar? (het RAM is 3200mHz past dat bij de CPU?)
Enkele onderdelen heb ik vanwege de beschikbaarheid verkozen boven andere, verlies ik nu heel veel of valt het wel mee?
Is dit systeem toekomstbestendig (goed te upgraden) over de komende 5 jaar?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 184,50€ 184,50
1ASRock AB350M Pro4€ 73,95€ 73,95
1MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC€ 119,-€ 119,-
1Inter-Tech MC-02 Micro€ 30,-€ 30,-
1be quiet! Pure Wings 2 PWM, 80mm€ 8,86€ 8,86
1be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm€ 8,12€ 8,12
1Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8€ 107,40€ 107,40
1Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart€ 13,72€ 13,72
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 51,-€ 51,-
1Adata SX7000NP 256GB€ 103,76€ 103,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 700,31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:34
Prima build met een aantal opmerkingen:
Vervang je kast door: pricewatch: Cooler Master Silencio 352
Veel beter qua kwaliteit en gemak. Heeft 2 fans van zichzelf, alleen kan het zijn dat de voorste fan kabel niet lang genoeg is, daar zijn verlengstukjes voor gelukkig.
Heb je echt een CD-speler nodig? Toch wel een dingetje dat de komende jaren niet veel gebruikt wordt. Koop eventueel een externe.
3200MHz haal je denk ik niet, pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8 is dan een betere keuze.
Voeding naar pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W Modulair voor een klein prijsje extra, scheelt heel veel kabels.
SSD naar pricewatch: Crucial MX300 m.2 275GB aangezien je voor jouw taken geen voordeel hebt bij NVMe.

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronAmsterdam
Bedankt voor de opmerking @untflanked
Ik heb echt een DVD-speler nodig, hier en daar kon ik nog wel een oude krijgen maar die zouden dan met IDE werken (geen serieuze optie dus). Noem me ouderwets, maar ik ben er nog niet aan toe om helemaal zonder te gaan. Inderdaad, misschien een externe.

Over het RAM. Ik citeer uit de BBG (waar ik inspiratie uit heb geput):
We kiezen voor twee geheugenmodules van Corsair, met een totale capaciteit van 8GB en een geheugensnelheid van 3000MT/s. De Ryzen-processor profiteert namelijk sterk van snel werkgeheugen. Nog sneller werkgeheugen is ook mogelijk, maar de prijs loopt dan snel op.
Ik vond de prijsstap van 50 cent extra voor nog sneller geheugen best meevallen, dus ik had voor 3200Hz gekozen. Maar als ik je goed begrijp past 2666mHz beter bij de CPU, of is het vanwege de 5-10euro besparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zonder OC is DDR4-2400 aan te raden, staat ook op site van ASRock. (en het betreft 2x 4gb, set van 8gb)
(Ik ben meer Fan van Noctua Fans en een Seasonic Focus Gold voeding)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronAmsterdam
Inderdaad @Hackus in de spec van het moederboard staat 2667MHz. In het systeem van de BBG zit ook geheugen wat voor OC bedoeld is. Dat lijkt me wel een zinnetje waard in het artikel :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 16:48

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Dat "overclocken" wordt mee bedoeld dat AMD niet garandeerd dat je RAM op 3000MHz loopt. Maar het is niet veel meer dan 30x invullen bij je RAM multiplier en de settings goed invullen en het werkt bij de 3 Ryzen systemen die ik gebouwd heb.

Dus daar zou ik het zeker niet voor laten, overigens als je niets aan je RAM instellingen doet zal het altijd op 2133mhz blijven draaien omdat dit de standaard laagste frequentie is van DDR4 en dus altijd werkt.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronAmsterdam
zo leer je nogeens wat, ik houd het bij het snellere geheugen.
tot volgende week dinsdag, dan zien jullie me in een andere thread advies vragen over RAM multipliers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Volgende keer zelf een titel bedenken zonder click bait gehalte aub. Aangepast.
Pagina: 1