Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:35

Dxue

PSN:EvilDrunk

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
het standaard huis tuin en keuken werken voor mijn moeder. Naast wat excel en online boekhouden zal er vast ook wel wat chinese media worden gestreamd

Wat is je budget?
hangt af van kwaliteit per euro. er hoeft in dit geval niet heel veel worden uitgegeven aangezien er alleen lichte taken erop worden uitgevoerd

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Er zal niet veel worden gezeuld met de laptop, dus het gewicht is niet heel erg belangrijk. Wel belangrijk is dat het degelijk is en tegen een stootje kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er is geen voorkeur voor merk. Deze laptop viel op door de lage prijs van 499 met een 8e generatie i5 processor

de link naar de betreffende laptop: http://www.mediamarkt.nl/...p-15-bs182nd-1548349.html

Ik ben benieuwd of er nog 'addertjes onder het gras' zit bij deze laptop. dat het 4 gb werkgeheugen heeft en maar 128 gb ssd is voor mijn moeder geen probleem. Ik ben eerder bang dat de behuizing zwak is of dat het beeldscherm ondermaats presteert. Ik ga zelf nog langs de MM later deze week om het in levende lijve te bekijken en meer info over uitbreidbaarheid te krijgen, maar dat gaat ook maar zover. Iemand ervaring met deze reeks laptops? Er zit geen haast achter en mijn moeder is nu nog wel goed voorzien via een desktop, maar een laptop is handiger voor haar omdat ze zowel op werk als thuis bepaalde dingen wilt doen en ze is geen online heldin, dus is het handiger dat het allemaal op 1 plek staat. Ik weet dat een usb stick ook een oplossing is, maar mijn moeder wordt ook ouder en weet niet altijd waar ze die kleine (rot) dingen heeft opgeborgen.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViPeRIII
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-12-2021

ViPeRIII

n00bje

Zie specs:
HP site

Ik ga er van uit (maar dat is een aanname), dat de behuizing gewoon in orde is, en vergelijkbaar met de bs190nd.

Review: pricewatch: HP 15-bs190nd
Daar staat onder de Pluspunten: Bouwkwaliteit
Minpunten: Behuizing is vlekgevoelig

- Have no fear, ViPeRII is here -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Het enige probleem dat ik met alle HP 15 latops heb tot nu toe is dat het een drama is om ze te openen als je zelf een onderdeel wil vervangen en dat ze komen met voorgeinstalleerde HP troep software.

Deze behuizing is echter nieuwer dan de laatste die ik heb moeten openen, wellicht hebben ze bijgleerd bij HP, maar eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patience56
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-07-2020
De 'ram' is ook niet uitbreidbaar toch? Of is daar alsnog een manier voor?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Ik heb deze gisterenavond rond 23:30 besteld en hij is zojuist geleverd. Meteen open gemaakt en alles is gemakkelijk uit te breiden. Ik heb een foto van de binnenkant gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I6NkdMxqdpXLhsWxQPwuytbe/thumb.png

[ Voor 65% gewijzigd door nitpicker op 13-01-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ziet er netjes uit en zo 4 GB bij te prikken.
Normaal vind 128 GB echt aan de krappe kant, in de appdata temp en andere mappen loopt de rommel snel op (heel veel gigagbytes...), dus er zal regelmatig schoon gemaakt moeten worden.
Hoeveel geeft het systeem nu aan dat er in gebruik is en hoeveel is er vrij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Er staat er nog zo één op de pricewatch, maar het enige verschil wat ik zie is dat die 8 GB heeft, maar wel €100,- duurder. Ik denk dat 4 GB erbij prikken geen €100,- hoeft te kosten.
En inderdaad, 128 GB is niet al teveel, dus die zal snel vervangen worden. Het systeem geeft nu het volgende aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GyjvzpjjCzQlNbH18aRBKkGc/thumb.png
Ik vind hem wel wat lawaaierig... komt nu omdat de processor volop bezig is met downloaden, installeren, etc. Denk dat ik zo maar een nieuwe installatie doe... zonder HP meuk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oQ9KuMJzP0KLWPt6RqjLK9mO/thumb.png

[ Voor 26% gewijzigd door nitpicker op 13-01-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patience56
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-07-2020
nitpicker schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:29:
Ik heb deze gisterenavond rond 23:30 besteld en hij is zojuist geleverd. Meteen open gemaakt en alles is gemakkelijk uit te breiden. Ik heb een foto van de binnenkant gemaakt:
[afbeelding]
Top!! Jij durft wel he, gelijk open maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Patience56 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:55:
[...]
Top!! Jij durft wel he, gelijk open maken :)
Koop op afstand he, als hij niet te upgraden was, ging die weer terug :P

Btw, na de nieuwe installatie is hij een stuk rustiger... geen lawaai meer, bijna stil.

[ Voor 15% gewijzigd door nitpicker op 13-01-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:35

Dxue

PSN:EvilDrunk

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties, ik dacht dat ik wel een notificatie zou krijgen als er op mijn topic werd gereageerd (blijkbaar niet) en heb helemaal niet meer gecheckt ... (hoezo dom van mij?)

Is dus best een goede koop als ik nitpicker's reacties zo lees. Jammer dat ik dan te laat bedenk dat ik toch de topic even moet checken... hij is nu 649 bij de MM |:( .

ohwell, dan maar weer wachten op de volgende goede aanbieding.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:12

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Aan het einde van de maand schijnt een BTW actie te zijn bij de mediamarkt. Wellicht is het sowieso handig om dat even af te wachten. Wellicht zijn voor hetzelfde geld nog andere modellen interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-01-2024
Hey Nitpicker.

Ook ik heb de laptop eergister besteld.
Nu word er overal aangegeven dat hij verlichte toetsen heeft. (Zie hp en mediamarkt website) Weet jij hoe dit aangezet word en of hij het uberhaupt wel heeft.
Na mijn idee niet. Ook heeft hij geen wifi AC zoals de mediamarkt site aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Volgens de HP site:
802.11b/g/n (1x1) Wi-Fi
Backlit-toetsenbord met geïntegreerde numerieke toetsen

Heb zelf dat toestenbord nog niet geprobeerd... Thuis ff kijken

Denk niet dat het erop zit... mist een plaatje daarvoor op de F5 toets... misleiding

[ Voor 15% gewijzigd door nitpicker op 15-01-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

[afbeelding]
Wow, dat is een stuk beter dan eerdere HP 15 laptops, daar kan je geen geheugen upgraden en is alles lastig te bereiken.

Liep bij een oud model (met windows 8 geleverd indertijd en met een redelijk zwakke cpu) er tegenaan dat secure boot niet uit kon en uiteraard alleen MS sleutel aanwezig, dus mijn idee om er een chromium latop van te maken kon in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViPeRIII
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-12-2021

ViPeRIII

n00bje

Heb hem ook binnen. Het enige wat ik er op aan te merken heb maar dat was wel vermeld is dat er idd geen ac wifi mogelijk is. Geheugen uitbreidbaar en HDD te vervangen. Prima deal dus zover ik kan beoordelen tot nu toe.

Backlit toetsenbord heeft hij volgens mij wel. (Niet specifiek op gelet). Kan zijn dat dit alleen software matig aan te zetten is. Kom ik nog op terug.

- Have no fear, ViPeRII is here -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-01-2024
Ja, de wifi ac is een beetje jammer. Gelukkig gaat hij toch aan de kabel.

Maar het Backlit toetsenbord staat toch echt duidelijk aangegeven alleen geen idee hoe je het aanzet.
Softwarematig zou ik niet weten waar dit is te vinden.
Heb net ook HP gesproken en die vermoed nu dus dat het een fout op hun website.
Wel zijn de toetsen goed leesbaar hoor in donkere ruimtes (door het scherm).
Dus voor mij geen noodzakelijke functie om hem ervoor terug te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:14
[afbeelding]
Heb er inmiddels ook 1 gekocht, hoe heb jij de achterkant losgehaald? Schroeven losgehaald, maar zit nog muurvast. Of zit er nog wat onder de rubber voetjes ofzo?

Wel een mooi ding verder, als je niet teveel verwacht tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ik heb hetzelfde gedaan als deze kerel: YouTube: HP 15 Bs015dx Disassembly
Bij mij was alleen een creditcardachtig pasje voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
nitpicker schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:19:
Ik heb hetzelfde gedaan als deze kerel: YouTube: HP 15 Bs015dx Disassembly
Bij mij was alleen een creditcardachtig pasje voldoende.
Ah dus toch onder die rubberen voetjes, tnx. Ff een extra module bestellen naar 8GB. Hopelijk vind ik ook nog ergens een 5 Ghz wlan module, maar dat zal wat lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1033935

Hallo,

HP 15 bs182nd
Het is mij nog niet duidelijk of je het werkgeheugen kan uitbreiden. Op deze site staat bij productomschrijving van niet. Maximaal 4gb. En op de productsite van hp staat het normaal aangegeven maar daar staat nu alleen dat er 4gb ddr4 inzit. Niets over uitbreidingsmogelijkheden.
Als jullie nog tips hebben voor andere mogelijke uitbreidingen hoor ik t graag.
Graag serieuze reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Anoniem: 1033935 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 04:43:
Het is mij nog niet duidelijk of je het werkgeheugen kan uitbreiden.
Lees het topic en bekijk de foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Bij mij zat er een Samsung M471A5244CB0 module in qua geheugen. Ik heb ook de gok genomen voor een andere wifi module, een Intel 3165. Zou een 1x1 zijn, hopelijk werkt dat met 1 antenne, daar zijn de berichten wisselend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nitpicker schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:22:
[...]

Lees het topic en bekijk de foto...
Tnx
En het model dat je hebt losgehaald is precies de hp 15 bs182nd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Anoniem: 1033935 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:34:
[...]
En het model dat je hebt losgehaald is precies de hp 15 bs182nd?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1034543

sorry ben een beetje een leek op dit gebied, maar er staat in de specs van media markt dat er 802.11ac wifi standaard op zit, maar bovenstaand lees ik wat anders.

Ik wil een laptop aanschaffen om gewoon huis-tuin-keuken dingen mee te kunnen doen en die ik kan upgraden naar 8 gb. Dit lijkt mij dan de beste keuze, alleen is wifi wel belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke top. Tnx voor je reacties. Eindelijk iemand die er wat van weet. En klasse dat je m hebt open gehaald.
Weet je zo wat voor uitbreiding meer mogelijk zijn? waar je echt wat aan kan hebben.
Las bv dat iemand het over wifi had. Ik kan thuis op zowel de 2.4ghz als 5ghz. Is dit mogelijk met deze pc of heb ik daar wat voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Het is een a/b/g wifi adapter. Zo ver ik het kan zien ondersteund hij geen 5 GHz. Hopelijk is deze te vervangen, ik verwacht van wel, als ik zo de aansluiting bekijk.
Verder is dus het geheugen uit te breiden, al weet ik niet of hij balkjes van 8 GB ondersteund. Maar sowieso uit te breiden tot 8 GB (2x 4 GB).
De SSD is ook gemakkelijk te vervangen, hoe groot die mag zijn, geen idee. Maar ik verwacht daar niet zo snel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54
Deze serie ziet er wel uit als een interessante optie voor een Kaby Lake R met een 15.6 inch scherm. Vinden jullie hem relatief stil? Gek dat sommige modellen alleen met een Azerty toetsenbord te vinden zijn, zonder nederlands alternatief. (De bs100nd met 256GB ssd bijvoorbeeld: pricewatch: HP 15-bs100nb )

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nitpicker schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:51:
Het is een a/b/g wifi adapter. Zo ver ik het kan zien ondersteund hij geen 5 GHz. Hopelijk is deze te vervangen, ik verwacht van wel, als ik zo de aansluiting bekijk.
Verder is dus het geheugen uit te breiden, al weet ik niet of hij balkjes van 8 GB ondersteund. Maar sowieso uit te breiden tot 8 GB (2x 4 GB).
De SSD is ook gemakkelijk te vervangen, hoe groot die mag zijn, geen idee. Maar ik verwacht daar niet zo snel problemen.
Ok duidelijk. Tnx voor je berichten.
Mocht je wat duidelijkheid krijgen over wat die kwa werkgeheugen aan kan hoor ik t graag.
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat t belangrijk is dat je dezelfde balkjes neemt. Merk etc. In hoeverre klopt dit? En waar heeft dit mee te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

ice-T106 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:48:
... Vinden jullie hem relatief stil? ...
Zie hier en zie hier

[ Voor 31% gewijzigd door nitpicker op 31-01-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Anoniem: 1033935 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 02:55:
[...]

Ok duidelijk. Tnx voor je berichten.
Mocht je wat duidelijkheid krijgen over wat die kwa werkgeheugen aan kan hoor ik t graag.
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat t belangrijk is dat je dezelfde balkjes neemt. Merk etc. In hoeverre klopt dit? En waar heeft dit mee te maken?
Romius schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:35:
Bij mij zat er een Samsung M471A5244CB0 module in qua geheugen.
En eventueel softwarematig hiermee te checken: https://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

Het is van belang dat je 2 dezelfde modules gebruikt, omdat het systeem vaak afhangt van dual channel - dan moeten ze gelijk zijn. Anders werkt dual channel niet en zal ie vermoedelijk helemaal niet opstarten.
Ik ga er even vanuit dat deze laptop ook dual channel heeft. Indien dat niet het geval is, is het evengoed aan te raden omdat alle snelheden, latencies, etc. hetzelfde zijn.

Edit, ik had ook nog een andere WLAN module gekocht voor een tientje, aangesloten op de main antenne, dat ziet er goed uit vooralsnog:

Alleen m'n bluetooth muis stottert wat bij meer verkeer, maar die kan ook wel vervangen voor een radio gestuurde. Router staat in de meterkast, laptop in de woonkamer.

There is 1 interface on the system:

Name : Wi-Fi 2
Description : Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165
State : connected
Network type : Infrastructure
Radio type : 802.11ac
Authentication : WPA2-Personal
Cipher : CCMP
Connection mode : Auto Connect
Channel : 36
Receive rate (Mbps) : 97.5
Transmit rate (Mbps) : 97.5
Signal : 99%

[ Voor 28% gewijzigd door Romius op 31-01-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok top. Toevallig net voor t lezen cpu-z geïnstalleerd. Dat geeft inderdaad alle nodige info.

Als iemand een goede wlanadapter vindt met 5ghz ondersteuning hoor ik t graag. Voor de hp 15 bs182nd

Hoe kom ik er achter hoeveel werkgeheugen ik maximaal kan plaatsen?
Zowel bij deze hp, maar zit ook met een andere laptop die ik ook wil uitbreiden. Maar weet dus niet wat de max is en hoe ik daar achter kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:43
Misschien leuk om even je userbenchmark.com te delen? Ik heb er 3 getest:

14 inch x360 met i3 7100U/128GB http://www.userbenchmark.com/UserRun/7082636
14 inch x360 met i5 8250/940MX/128GB/1000GB: http://www.userbenchmark.com/UserRun/7004053
15.6 inch met i5 8250/mx150//128GB/1000GB: http://www.userbenchmark.com/UserRun/7003717

Heb ze niet open durven schroeven :P.

Zo even uit mijn hoofd +- 520, 740 en 700.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2018 03:12 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
[afbeelding]
Zit er onder die metalen plaat nu een locatie om nog iets in te bouwen? (Slim-line dvd, of 2,5" drive?)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Weet ik niet, zou ik even moeten kijken. Volgens mij zat daar geen ruimte onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Die HP 15 Bs015dx uit de disassembly video heeft een DVD brander. Dus zou verwachten dat we er iets mee moeten kunnen. (https://support.hp.com/us-en/document/c05530910)
YouTube: HP 15 Bs015dx Disassembly
Is misschien een meer kosten efficiente oplossing om de opslag uit te bereiden.

Edit: zie in die video zelfs een (ook) nog een 2,5" drive in het stukje vooraan zitten. Dus misschien is dat nog een optie?

[ Voor 15% gewijzigd door ice-T106 op 02-02-2018 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
Er zitten nog wel wat connectors los in het midden, vanaf het plaatje gezien is het erop te monteren, niet eronder. Er zitten ook nog wat schroefgaten voor, dus ik denk dat het op zich wel kan.

De extra RAM module heb ik inmiddels binnen en werkt ook goed, heb nu 8 GB, in dual channel. Dus het is belangrijk dat je een zelfde module koopt, in mijn geval deze: pricewatch: Samsung M471A5244CB0-CRC

[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 03-02-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Deze laptop is echt heel goed uit te breiden.
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05493257
In lege stukje vooraan kan zowel een 2.5" hdd/ssd geplaatst worden.
Hard drive connector board 924995-001
Hard drive bracket 924980-001

Maar ook een tweede M.2 lijkt tot de mogelijkheden te behoren:
Solid-state drive board 924992-001
Solid-state drive bracket 924981-001

Daarnaast kan er denk ik ook nog een caddy geplaatst worden op de plek waar bij sommige plaatsen de optical drive geplaatst zou zijn. (Zover ik kan zien zal een optische drive niet passen zonder de plastic bodem plaat te vervangen/aan te passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ik weet niet of die manual 1 op 1 te vergelijken is met het huidige model. Er wordt bijvoorbeeld ook niet gesproken over de 8th gen CPUs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Die manual is toch wel up to date denk ik. De 8th gen worden zeker wel genoemd. Inclusief de typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudita
  • Laatst online: 08-03-2021
Is het dan ook mogelijk om met een HDD caddy & een HDD de opslag up te graden?
Ik ben ook in het bezit van de hp bs182nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Dat denk ik wel ja. De nummers van de pcb en bracket staan hier in het topic en zijn bij hp zelf te bestellen (ik wacht zelf nog op de laptop zelf via Marktplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:32
Ik heb gisteren deze laptop ook gehaald voor een leuk prijsje. Bij mij zit er Hynix HMA851S6AFR6N-UH in, deze bankjes zijn helaas bijna niet te krijgen. Nu heeft de pricewatch: Crucial CT4G4SFS824A dezelfde specificaties als het Hynix bankje. Ga deze ergens volgende week bestellen om te kijken of het werkt.

Edit 31-03-2018:

Ik heb de laptop opengemaakt, 5 minuutjes en ik had de laptop open, toch wel een van de makkelijksten qua openmaken. Ik was toch een beetje fout qua werkgeheugen, zit namelijk 512Mx16 in (8192 per chip). Er is maar 1 bankje die ik heb kunnen vinden die dit heeft en dat is de pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24S17S6/4 Deze is besteld en komt als het goed is dinsdag binnen. Ik vraag mij af of 2x 8GB ook werkt, nu heb ik dat op dit moment niet nodig en gaat video bewerken prima met 8GB.

Er is geen mogelijkheid om een 2e M.2 SSD te installeren, upgraden naar een grotere SSD is natuurlijk altijd mogelijk mocht je dit nodig hebben, SATA is ook niet aanwezig.

Foto van de laptop: https://imgur.com/a/FMw2g
Foto van het werkgeheugen: https://imgur.com/a/lJZmS

[ Voor 53% gewijzigd door BlazeMuis op 31-03-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylorum
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-06-2023
Ik weet niet of ik het goed gezien heb, maar is er nou wel nog een 2.5" schijf bij de HP 15-bs182nd te plaatsen of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Xylorum op 01-04-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Xylorum schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:38:
Ik weet niet of ik het goed gezien heb, maar is er nou wel nog een 2.5" schijf bij de HP 15-bs182nd te plaatsen of niet?
Nee dat is niet mogelijk aangezien er geen SATA aansluiting te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24S17S6/4 Werkt prima in deze laptop en het draait Dual Channel, ik merk dat de laptop wel iets sneller is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudita
BlazeMuis schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:26:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24S17S6/4 Werkt prima in deze laptop en het draait Dual Channel, ik merk dat de laptop wel iets sneller is geworden.
Bedankt voor het posten :).

Ik moet ook nog nieuw ram geheugen erbij zetten (heb ook de hp bs182nd), maar ik zou graag net iets meer dan 8 gb willen. Is het mogelijk om er gewoon een latje van 8gb bij te zetten zodat ik 12 heb of zo iets?

Bij mij zegt CPU-Z overigens het volgende over mijn huidige ram geheugen: Samsung DDR4-2400 (1200 MHz). Ik zou dan bijvoorbeeld niet dezelfde ram als jou kunnen halen of wel?

Nog een vraagje over je vorige bericht. Er is dus geen mogelijkheid voor 2,5" HDD upgrade? Is er dan überhaupt de mogelijkheid om een interne HDD te installeren in de HP BS-182ND (Terwijl de SSD ook kan blijven zitten)? Dit was ik namelijk ook van plan aangezien 128 GB SSD mij veels te weinig is, en een SSD upgrade is dan weer aardig prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Er kan zeker een aparte HD bijgeplaatst worden, met partnr 924995-001 en een bracket. Zie de service link een paar posts terug. Er kan ook 8 + 4 GB in, maar dan heb je geen dual channel memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudita
"Deze laptop is echt heel goed uit te breiden.
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05493257
In lege stukje vooraan kan zowel een 2.5" hdd/ssd geplaatst worden.
Hard drive connector board 924995-001
Hard drive bracket 924980-001"

Worden deze producten hiermee bedoeld?

Bracket:
https://www.ebay.com/itm/...BRACKET-HDD-/173017374146

Connector:
https://www.ebay.com/itm/...OT-INCLUDED-/132424279938

[ Voor 18% gewijzigd door mudita op 19-04-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudita
BlazeMuis schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:27:
[...]

Nee dat is niet mogelijk aangezien er geen SATA aansluiting te vinden is.
Maar waarom zegt de rest dat je wel een 2e HDD kan plaatsen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
mudita schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:18:
[...]

Maar waarom zegt de rest dat je wel een 2e HDD kan plaatsen dan?
Omdat dat doormiddel van brackets en een connector gaat. Ik heb gezegd dat het niet mogelijk is om er direct een extra hdd in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFexy
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-04 18:39
BlazeMuis schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:29:
[...]

Omdat dat doormiddel van brackets en een connector gaat. Ik heb gezegd dat het niet mogelijk is om er direct een extra hdd in te stoppen.
Welke kabel heb je daarvoor nodig, gewoon zo'n rode sata kabel?

[ Voor 60% gewijzigd door xFexy op 07-05-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
xFexy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:15:
[...]

Welke kabel heb je daarvoor nodig, gewoon zo'n rode sata kabel?
Typenummer's en linkjes zijn hier meerdere keren gegeven in het topic. Zijn echt HP specifieke onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:16
Ik kwam dit topic tegen in m'n zoektocht naar wat info (of deze laptop goed uit te breiden zou zijn). Waardevolle info in dit topic!

Psst, deze laptop is vandaag in de aanbieding bij ibood voor 399 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vorig jaar heb ik deze laptop ook aangeschaft, en meteen 4GB en een 525GB MX300 SSD er in geklust.

Dingen die mij opvallen:
+ Prijs/prestatie
+ Mat 1080p scherm

- Bouwkwaliteit; plastic wat vrij snel afknapt/barst, niet echt stevig allemaal; alles veert mee.
- De onderzijde is lastig open te halen voor upgrades.
- De accu mag iets steviger vastzitten, stukje papier in het accu-compartiment en de speling is weg.

Maar wat wil je voor die prijs. :)

Toch wordt de volgende laptop weer minimaal een ProBook/EliteBook.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500535

Is iemand er al achtergekomen wat de maximum hoeveelheid RAM is die deze laptop ondersteund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
Anoniem: 500535 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:32:
Is iemand er al achtergekomen wat de maximum hoeveelheid RAM is die deze laptop ondersteund ?
Zou gewoon de 32 GB moeten zijn, het is immers DDR4 met 2 beschikbare ramsloten. Daarvoor is 32 GB de max die de chip ondersteunt.

https://www.amazon.co.uk/.../dp/B079S5LSYD?th=1&psc=1 16 GB per Dimm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440306

Hoi hoi,

Hoe kan ik kijken of een RAM model geschikt is voor deze laptop?

Ik will deze kopen maar ik weet niet of deze geschikt is:

‘Kingston HyperX Impact HX424S14IB2K2 – 16GB • DDR4 (SODIMM) • 2.400Mhz’

pricewatch: Kingston HyperX Impact HX424S14IB2K2/16

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Versie met 8GB geheugen en 128GB ssd 1TB HD is nu 579 euro:
pricewatch: HP15-bs183nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Voor de geintereseerden:

De Samsung M471A5244CB0-CRC 4GB werkt in DualChannel mode.

En de Realtek 150mbps wificard heb ik vervangen voor een Intel AC-8260 (wel met het plaatsen van een extra antenne) en werkt ook perfect!

Voor 399 Euro (laptop) 45 Euro (sodimm) en 18 Euro (wificard) kan ik geen betere koop bedenken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 08:18
Mijn ervaringen:
De laptop bied al veel waar voor z'n geld.
Ik heb ook het RAM verdubbeld, werkt inderdaad prima in dual channel.
Een SSD er in gezet: kabeltje op Ali besteld en een montage beugeltje zelf geknutseld van een stukje kabelgoot.
Een ander wi-fi kaart erin: Intel AC-3165. Deze word officieel niet ondersteund maar werkt prima met drivers van Intel. (Windows standard drivers werken inderdaad niet)

@denonman1 Wat voor extra antenne heb je precies gebruikt?
Bedankt voor de snelle reactie :)

[ Voor 5% gewijzigd door J!M!B op 26-06-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

samen gekocht als set met de wificard op aliexpress, als je even zoekt kan het niet missen.
Je moet de kleine versie hebben (er zijn 2 formaten connectors volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04 14:07
De laptop voor €399?
Waar vind je die als ik vragen mag? Dit model is nu weer €499 zie ik.

Edit: kan de secure boot wel worden uitgezet,want de bloat die Windows heet moet er wel van af.

[ Voor 35% gewijzigd door rrrrrrrrr op 01-07-2018 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:16
Was voor 399 op Ibood een tijdje terug. De normale prijs is inderdaad 499. Alweer een tijdje in gebruik en ook met 4GB geheugen en de standaard SSD echt super bruikbaar.

Geen idee m.b.t. secure boot overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Ah, okee, nooit van iBood gehoord, maar dat was een aantrekkelijke deal dan.

Deze lijkt me ook niet slecht. pricewatch: HP 15-bw082nd

8GB Ram, 256GB SSD, en ipv de Intel een AMD quad core...

Maar een paar tientjes duurder.

[ Voor 60% gewijzigd door rrrrrrrrr op 01-07-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 08:18
Secure boot kan uitgezet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Ja, haha, ik heb hem ook aangeschaft en heb hem nu sinds maandag.
Secure boot kan uit en win kon er dus netjes vanaf geveegd worden.

Ik vind het apparaat wel wat fragiel aandoen op de een of andere manier, als je het scherm niet in het midden aanpakt om hem te openen dan trekt hij flink krom...

Voor de rest zal de tijd het leren hoe hij zich zal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langzaam
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 23:35
Ondersteund deze laptop de M2 pci-e SSD of alleen SATA uitvoeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Er zit een pci-e kaartje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudita
Heb de laptop nu al een aardig tijdje en bevalt me prima! Helemaal zonder upgrades o.i.d. omdat ik hier nog vrij weinig van snapte.

Ik weet dat je i.i.g. het RAM-geheugen en de wifi-module kan vervangen en dat ga ik zeker nog doen, lees nu dat je de opslag dus ook gewoon kan upgraden maar dan d.m.v. brackets maar hier snap ik geen bal van? Waar zou ik daar meer informatie over kunnen opdoen of eventueel laten doen?

Die upgrades hebben geen zekerheid meer though. Gisteren (zwarte) koffie over de laptop gegooid en het beeldscherm werd al zwart met groene blokken. Laptop meteen opengemaakt en in een bak met rijst gelegd. Ben nu alleen ook nog eens bang dat die rijst de printplaat vernielt, had de rijst vandaag ververst maar er blijven allemaal rijststofjes achter of zo iets. Kun je de printplaat gewoon schoon blazen met een lucht busje? Morgen is het moment van waarheid aangezien ik de laptop 48 uur in de rijst laat zitten voor de zekerheid. Denk dat het nog wel meevalt en alleen het scherm of/en toetsenbord kapot zijn.

Ook had ik de laatste tijd problemen met de drivers. Na een update was de kwaliteit/volume van het geluid minder geworden en wanneer ik oordopjes gebruikte hoorde je het geluid nog steeds door de speakers (dus waar de speakers uit horen te gaan wanneer je gebruik maakt van de 3.5mm audiojack bleven deze gewoon aan). Verscheidene keren drivers proberen te downloaden/installeren via verschillende website (HP, intel etc.) maar niks werkte. Ook hp support assistent geprobeerd voor een gehele driver update maar loste ook niks op. Iemand anders zei dat het iets met de bios kon zijn maar ik heb echt geen flauw benul. Bij de drivers was er een fout bij; Intel high definition audio en Intel Smart sound technology. Had een schone installatie gedaan een hele tijd voor dit probleem begon maar dit kon niet aan de schone installatie liggen aangezien het na de schone installatie allemaal goed werkte. (Bij bluetooth oordopjes/koptelefoon ging de speaker wel gewoon uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielLV
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-05 19:41
vraagje aan denonman1
ik snap niet helemaal hoe jij dat met de wifi gefixt heb, er zit bij mij maar 1 wifikabeltje in de laptop dus ik begrijp niet waar je dan een 2e wifikabel aanvast gemaakt heb?

ik vraag me uberhaupt af hoe dat zit met met die aansluitingen, kan je met 1 antennekabel toch profijt hebben van een wifikaartje met 5 en 2,4GHz?

als een wifikaartje 2 of 3 antenneaansluitingen heeft en je hebt maar 1 kabeltje in je laptop wat is dan het effect?

iemand verstand van?

volgens HP geschikt:
WLAN module
Description Spare part numb
Intel Dual Band Wireless-AC 7265 802.11AC 2x2 WiFi + BT 4.2 Combo Adapter (non-vPro) 901229-855
Realtek RTL8723DE 802.11 bgn 1x1 WiFi + BT 4.2 Combo Adapter 927230-855
Realtek RTL 8188EE 802.11 bgn 1x1 WiFi Adapter 927235-855
Intel Dual Band Wireless-AC 3168 802.11 ac 1x1 WiFi + BT 4.2 Combo Adapter 863934-855
Intel Dual Band Wireless-AC 9461 802.11 AC 1x1 WiFi + BT5 Combo Adapter (non-vPro) (MU-MIMO
L25889-005

bij mij zat er hynix 4GB in, op MP precies dezelfde module gevonden (€30) en bijgeplaatst, werkt prima dual channel nu

volgende wordt een M2 SSD aanpassing 500GB kost nu zo'n €90 (of 250GB voor €60) vind ik wel de moeite

[ Voor 25% gewijzigd door MichielLV op 01-12-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielLV
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-05 19:41
update op mijzelf:
bij minipc.eu in Ede voor €10 een Intel AC3168 gekocht en geïnstalleerd, laatste drivers gedownload en hopla mijn downloadsnelheid is bijna 10x zo hoog geworden
ik ben een tevreden mens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hier standaard twee antennes in de laptop met ook standaard een Intel 3168 wifi module. Bevalt prima.

Afgelopen weekend had de laptop flinke pech. Eerst een beker ranja over het toetsenbord, dus helemaal gedemonteerd en gedroogd. En nu is het scherm aan barrels. Nieuw paneel is in bestelling... 40 euro via eBay.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 20:37
Weet iemand of er in deze laptop een NVME SSD kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1200434

Weet iemand of de 'Crucial CT8G4SFS824A' (DDR4 - 8 GB - SO DIMM 260-PIN - 2400 MHz / PC4-19200 - CL17 - 1.2 V - niet-gebufferd) handig is om 2x te kopen en in de hp 15-bs182nd te plaatsen of moet ik voor iets anders zoeken?

https://azerty.nl/product...91c3sHPn1oJBoCkmsQAvD_BwE

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 1200434 op 10-04-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• style147
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 22:52
Anoniem: 1200434 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:24:
Weet iemand of de 'Crucial CT8G4SFS824A' (DDR4 - 8 GB - SO DIMM 260-PIN - 2400 MHz / PC4-19200 - CL17 - 1.2 V - niet-gebufferd) handig is om 2x te kopen en in de hp 15-bs182nd te plaatsen of moet ik voor iets anders zoeken?

Als je waarde hecht aan dual channel memory en 16GB geheugen dan wel. Dual channel memory is een snellere hardware configuratie dan single channel.
Ik heb er zelf 2x "SK hynix HMA81GSAFR8N-UH NO AB" deze week erin gezet. Tot nu toe werkt dat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Anoniem: 1200434 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:24:

Wil je upgraden naar 16gb ram? Je kan dan beter of 8gb kopen en erbij plaatsen als er niet 2x 4gb in zit. Verschillend ram kan vaak gewoon bij elkaar, maar kan soms ook vervelende problemen opleveren, dat is echter niet schadelijk dus je kan het niet compatible ram dan gewoon terug sturen in ruil voor iets anders.

Als dat geen optie is zou ik aanraden om gewoon 1x 16gb te kopen, dan kan je later makkelijk naar 32gb. Dual channel ram is bij Intel alleen in zeer specifieke zaken sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door Flaat op 11-04-2019 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
EvertSchut schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:07:
Weet iemand of er in deze laptop een NVME SSD kan?
Die zit er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 20:37
Mijn laptop was niet nieuw, er zat een SanDisk X400 in, naar ik begrijp vaker door HP in laptops toegepast en mogelijk origineel dus. Dit is toch een Sata 600 volgens pricewatch: Sandisk X400 M.2 128GB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Dan zou ik me zo maar kunnen vergissen.
Volgens Hardwareinfo zit deze er in: Samsung MZNLN128HAHQ-000H1

Een m2, maar wel een sata.
Pagina: 1