Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn moederbord gesloopt (heb de pinnetjes voor de CPU kromgebogen, I know ik ben dom |:( ).
Daar gaat mijn moederbord met virtualisatie ;w en 2x Displayport.

Gelukkig mag ik tijdelijk de oude computer van mijn vader lenen. Daarom heb ik mijn SSD in zijn computer gedaan en ben gewoon verder gegaan. Alleen één nadeel: Mijn productcode staat in de bios van mijn oude moederbord.

In het begin was er niks aan de hand, maar een paar dagen na de overplaatsing van mijn SSD heb ik rechts onderin een watermerk staan met: "Activeer Windows".

Is het mogelijk om de productcode alsnog te achterhalen, ondanks dat mijn moederbord stuk is?

Mijn productcode is niet gekoppeld aan mijn Microsoft account dus ik kan hem op die manier niet terughalen.
Ik heb ook gekeken of er een sticker met een productcode op mijn oude kast staat maar dat is niet het geval.

Wel staat er dat er een productcode voor W10 Home gekoppeld is aan mijn Microsoft account (m'n laptop).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 15:19 . Reden: puntjes op de i ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-01-2018 18:12)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Verwijderd Edit je bericht ipv een nieuwe te plaatsen.

Ligt eraan hoeveel het er zijn en of ze wellicht helemaal platgedrukt zijn. Het is een monnikenwerk, dat wel en je moet er een dun stokje voor gebruiken oid.

Je moet dan idd een nieuwe licentie kopen. Simpelweg omdat je een laptop hebt met oem Windows 10.
Daarom zijn de Retail versies ook duurder. Die kun je wel meenemen naar een nieuwe pc.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als er een Pro OEM licentie in je BIOS zat, is deze licentie niet over te zetten naar het nieuwe systeem en heeft achterhalen eigenlijk geen meerwaarde.

Of heb je een retail licentie?
Zelf ben ik alleen bekend met windows tooltjes die dat uit kunnen lezen. Het feit dat je nu niet kunt booten betekent volgens mij dat je het niet uit kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Zijn de pinnetjes niet terug te buigen? Als ze niet gebroken zijn, is dat vaak prima mogelijk. Heb het ook eens gehad met mijn huidige pc, maar terugbuigen was prima te doen en draait al weer jaren zonder problemen.

Idd, als het een OEM betreft, kun je dat alleen met een nieuwe licentie oplossen. Logisch ook, want een OEM is voor 1 enkele pc en wordt aan de hardware gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:24:
Zijn de pinnetjes niet terug te buigen? Als ze niet gebroken zijn, is dat vaak prima mogelijk. Heb het ook eens gehad met mijn huidige pc, maar terugbuigen was prima te doen en draait al weer jaren zonder problemen.

Idd, als het een OEM betreft, kun je dat alleen met een nieuwe licentie oplossen. Logisch ook, want een OEM is voor 1 enkele pc en wordt aan de hardware gekoppeld.
MS zet in principe licenties wel over als je ze belt dat je moederbord is overleden en je die hebt vervangen. Alleen heeft TS daar nu niets aan omdat helaas hij zijn licentie niet aan zijn windows account heeft gekoppeld.

Als TS op zijn PC gebruik heeft gemaakt van de gratis upgrade heeft hij dat wel bewust gedaan. Weet hij zeker dat het niet is gekoppeld aan een ander Microsoft account? Ik heb bijvoorbeeld één van mijn pcs per ongeluk onder een gmail adres geactiveerd ipv mijn outlook.com email adres. Ik heb nu dus twee MS accounts waarvan één met een login gelijk aan mijn gmail adres.

Als hij echt nergens gekoppeld is, dan is hij het haasje. Wat is het standpunt van Tweakers over digital download keys voor 30 euro die je overal kan kopen? Mag ik dat hier noemen of moet ik mijn post editten? Het is een beetje een grijs gebied, de keys zijn soms wel op legale wijze gemaakt, maar tegen de contract voorwaarden met Microsoft verkocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Verwijderd Als hij in de pricewatch kijkt komt hij die grijze licenties gewoon tegen, dus dat maakt dan weinig uit. Volgens mij wordt er genoeg verwezen naar die licenties tijdens het maken van builds ook. Maar doe wat je goed voelt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:24:

Heb het geprobeerd, maar ze kwamen alleen maar schever te zitten.
Ben ook naar het computerbedrijf gegaan waar ik werk en daar zeiden ze ook dat het onbegonnen werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet eigenlijk gewoon opnieuw een licentie kopen?

Daar ben ik mooi klaar mee!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Verwijderd Edit je bericht ipv een nieuwe te plaatsen.

Ligt eraan hoeveel het er zijn en of ze wellicht helemaal platgedrukt zijn. Het is een monnikenwerk, dat wel en je moet er een dun stokje voor gebruiken oid.

Je moet dan idd een nieuwe licentie kopen. Simpelweg omdat je een laptop hebt met oem Windows 10.
Daarom zijn de Retail versies ook duurder. Die kun je wel meenemen naar een nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De pinnetjes overlappen elkaar helemaal. Hij maakt daardoor kortsluiting.
Waarschijnlijk is m'n CPU ook stuk nu hij een opdoffer heeft gekregen.
Weet bijna zeker dat het niet mogelijk is.

Ik wou sws nog een keer m'n setup upgraden, dus daar is nu de gelegenheid voor.
Zo erg is het ook weer niet m'n SSD en m'n HDD doen het gewoon nog

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

Tja dan kun je niet meer kapot maken dan er nu al kapot is door een poging te doen om de pinnetjes recht te maken.
YouTube: Resurrecting a Broken Motherboard – Bent Socket Pins Linus heeft er een mooi filmpje van gemaakt met een achterlijk duur moederbord. Maar het principe blijft het zelfde voor ieder moederbord.
Loep er bij en een heel heel heel fijn schroevendraaihertje of een ultra fijn pincet. En dan heel voorzichtig de pinnen de juiste kant in buigen!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1