Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-09 21:16
Beste Tweakers,

Ik heb enige problemen op mijn computer als ik Netflix open heb en bv. op Discord zit, ik hoor veel gekraak etc. Ik vermoed dat het probleem bij mijn netwerkkaart zit, ik heb namelijk een goedkoop MSI moederbordje (MSI B150M Pro-VD). Via Latencymon etc. kwam ik er achter dat het probleem waarschijnlijk mijn internetadapter is (ik zit met ethernetkabel verbonden).

Ik zat te denken aan een Netwerkadapter, toen kwam ik er achter dat ik maar 1x een PCIx16 slot heb en 2x een PCIx1 slot heb. Alleen nu is het grootste probleem dat mijn videokaart in de weg zit waardoor er never een PCI kaart in past..

Iemand die alternatieven heeft?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen _/-\o_ :)

Met vriendelijke groet,
Remy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:34
WIFI? Wat voor gekraak hoor je ? In je headset of gekraak IRL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
Ik zit met een ethernetkabel verbonden, en nee ik ga geen wifi gebruiken.

Het gekraak komt van m'n koptelefoon af als ik op Discord en Netflix zit :)

Het ligt trouwens niet aan mijn koptelefoon, andere koptelefoons etc. ook geprobeerd

Mvg,
Remy

[ Voor 20% gewijzigd door RemyB op 10-01-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor het testen of het aan je netwerkverbinding ligt kan je je telefoon via USB laten tetheren naar je PC. Dan kan je op de 4G van je telefoon het testen en sluit je mogelijk je ethernetverbinding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
Testen over 4g zal ik is proberen, helaas heb ik dan wel geen mb's meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Heb je wel de goeie drivers geinstalleerd van je moederbord? Settings in je bios doorgelopen?

[ Voor 21% gewijzigd door Jesse op 11-01-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 11:37
Lijkt me eerder dat je niet genoeg snelheid hebt, dan een slechte aansluiting,
Wat is je internetsnelheid als je die meet, hoeveel MB/s abonnement heb je?
Welke kwaliteit Netflix kijk je? 720/1080/4K

Loop een programma niet een grote update te doen?

[ Voor 11% gewijzigd door SilencMol op 11-01-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Als dit je probleem is dan haal je even een budget USB netwerk adapter. Liggen zelfs bij de Action in het rek :P

Andersom kun je ook de audio via USB / bluetooth proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 11-01-2018 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou eerst eens proberen vast te stellen of het een haperende audioverbinding is, of storing op je audioverbinding. Want wellicht zit het probleem in je onboard audio die gestoord wordt bij bepaalde andere activiteit en niet in een brakke netwerkverbinding. Gekraak klinkt meer als storing dan als hapering...

Wellicht ben je dus veel meer geholpen met een USB geluidsadapter, dan met een andere netwerkkaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 11-01-2018 11:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Je PC is wel geaard aangesloten? En dat hij in een geaarde contactdoos zit betekend niet dat de contactdoos goed is aangesloten (vaak genoeg tegen gekomen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Je kunt eventueel een pci riser/extender kopen, mocht het euvel na bovenstaande tips niet verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

RemyB schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:28:
Testen over 4g zal ik is proberen, helaas heb ik dan wel geen mb's meer over.
Je mobiel heeft vast ook wifi.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
job schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:11:
[...]

Hotspot over wifi werkt volgens mij vaak niet. Dus telefoon zal als 4G modem werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Brummetje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:10:
Je PC is wel geaard aangesloten? En dat hij in een geaarde contactdoos zit betekend niet dat de contactdoos goed is aangesloten (vaak genoeg tegen gekomen ;))
Zeker dit proberen. En dan ook nog een keer met de stekker andersom in de wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Ik verwacht dat dit gewoon iets van een aardlus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Aardlus, interferentie van de audiokabels, slechte connector koptelefoon, slechte netwerk verbinding. Eigenlijk is de netwerkkaart wel het laatste waar ik aan zou denken :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 11:37
Ook als je alleen op Netflix zit ?
Ook als je alleen op Discord of iets anders zit ?

Of alleen de combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
spokje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:13:
Ik verwacht dat dit gewoon iets van een aardlus is.
Een aardlus zou gewoon een constante brom geven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Hotspot over wifi werkt volgens mij vaak niet. Dus telefoon zal als 4G modem werken.
Wel als je het doet met USB. Dan is de WiFi niet bezet als accespoint namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Héél vroeger kon het wel eens zijn dat slechte drivers van device A een negatieve invloed had op device B in je PC. Netwerkkaart vs audiokaart bv.

Dat moederbord van jou heeft een Realtek RTL8111H Gigabit LAN controller wat best wel OK is. Lijkt me sowieso wel zinvol om even de laatste drivers daarvan te installeren. Dit kan je hier downloaden.

Voor wat betreft drivers voor je onboard geluidskaart Realtek® ALC887 Codec zou deze driver geschikt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
SilencMol schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:55:
Lijkt me eerder dat je niet genoeg snelheid hebt, dan een slechte aansluiting,
Wat is je internetsnelheid als je die meet, hoeveel MB/s abonnement heb je?
Welke kwaliteit Netflix kijk je? 720/1080/4K

Loop een programma niet een grote update te doen?
Internetsnelheid is zekers het probleem niet, haal met gemak 400mbps download en 40 upload met een ping van 16.
M'n PC doet eigenlijk niks op de achtergrond, CPU & GPU zitten max. op 25% in gebruik.
Jesse schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:51:
Heb je wel de goeie drivers geinstalleerd van je moederbord? Settings in je bios doorgelopen?
Zekers, heb alles even doorgekeken en heb de laatste bios update.
Rukapul schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:02:
Als dit je probleem is dan haal je even een budget USB netwerk adapter. Liggen zelfs bij de Action in het rek :P

Andersom kun je ook de audio via USB / bluetooth proberen.
Had vroeger toen ik nog niet aan de kabel zat een TP-Link T4U, werkte prima, maar ik zit liever bedraad. Ik weet trouwens niet of ik het gekraak ook draadloos hoor, dat ga ik morgen even proberen.
Brummetje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:10:
Zekers, maar wat heeft het precies met dit te maken?
Lawwie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:11:
Je kunt eventueel een pci riser/extender kopen, mocht het euvel na bovenstaande tips niet verholpen zijn.
Zat ik naar te kijken, heb nog niet specifiek gekeken, iemand een aanrader?
Orion84 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:07:
Ik zou eerst eens proberen vast te stellen of het een haperende audioverbinding is, of storing op je audioverbinding. Want wellicht zit het probleem in je onboard audio die gestoord wordt bij bepaalde andere activiteit en niet in een brakke netwerkverbinding. Gekraak klinkt meer als storing dan als hapering...

Wellicht ben je dus veel meer geholpen met een USB geluidsadapter, dan met een andere netwerkkaart.
Het probleem ligt aan de te grote bits qua internet, het probleem hoor ik alleen bij Discord etc. als ik Netflix open heb.

Ik heb al vastgesteld dat het onmogelijk aan m'n audio kan liggen.
job schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:11:
[...]

Oh ja, USB tethering kan ook over wifi :)
SilencMol schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:42:
Ook als je alleen op Netflix zit ?
Ook als je alleen op Discord of iets anders zit ?

Of alleen de combinatie?
Echt alleen als ik op Discord & Netflix zit, ik hoor alleen het gekraak als er iemand praat op Discord of als ik praat.
Jesse schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Een aardlus zou gewoon een constante brom geven lijkt me.
Even voor de duidelijkheid, ik hoor het geluid niet extern.. Maar echt een soort kraakje als ik praat en als iemand anders praat in Discord (over koptelefoon etc.). De andere kant hoort mij ook kraken.
Ravefiend schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:23:
Héél vroeger kon het wel eens zijn dat slechte drivers van device A een negatieve invloed had op device B in je PC. Netwerkkaart vs audiokaart bv.

Dat moederbord van jou heeft een Realtek RTL8111H Gigabit LAN controller wat best wel OK is. Lijkt me sowieso wel zinvol om even de laatste drivers daarvan te installeren. Dit kan je hier downloaden.

Voor wat betreft drivers voor je onboard geluidskaart Realtek® ALC887 Codec zou deze driver geschikt moeten zijn.
Alle drivers zijn al geupdate, ook de realtek internet- en geluidkaart drivers (via Intel / Realtek zelf).

Met vriendelijke groet,
Remy B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

@RemyB Storing/Ruismet audio op de PC heeft alles te maken met wel/niet geaard. Als je PC niet is aangesloten op een geaarde wandcontactdoos kan dat allemaal rare dingen veroorzaken waaronder dus ruis.
Pagina: 1