Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techmozz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb geprobeerd van mijn batterij zelf te vervangen via een Youtube video.
Hierin ben ik geslaagd MAAR....

Tijdens mijn herstelling haalde ik dus ook het scherm los van het frame.
Hiervoor moest ik dus die 4 connectoren loskoppelen van het moederbord.
(LCD, Touch, Camera, Homeknop?)

Dus je hebt er 3 onder elkaar en dan één rechts ervan.

Deze rechtse is jammerlijk afgeknakt.

Wat moet er nu hersteld worden?

Het beeldscherm?

Deze is van de homeknop neem ik aan want deze werkt niet meer.

Maar ook heb ik problemen met het touch screen zelf, wanneer ik voor mijn pincode de 3 wil intypen activeert hij de 2...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Techmozz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:16:
Ik heb geprobeerd van mijn batterij zelf te vervangen via een Youtube video.
Hierin ben ik geslaagd MAAR....

Tijdens mijn herstelling haalde ik dus ook het scherm los van het frame.
Hiervoor moest ik dus die 4 connectoren loskoppelen van het moederbord.
(LCD, Touch, Camera, Homeknop?)

Dus je hebt er 3 onder elkaar en dan één rechts ervan.

Deze rechtse is jammerlijk afgeknakt.

Wat moet er nu hersteld worden?

Het beeldscherm?

Deze is van de homeknop neem ik aan want deze werkt niet meer.

Maar ook heb ik problemen met het touch screen zelf, wanneer ik voor mijn pincode de 3 wil intypen activeert hij de 2...
toon volledige bericht
Dat is inderdaad je thuisknop kabel.

Als je touchscreen het niet lekker doet is het misschien niet helemaal goed gegaan.
Probeer de onderste linker connector eens opnieuw vast te maken, dus de linker rij even eraf wippen en dan de onderste/linksboven opnieuw vastmaken.

Als je touchscreen functioneert, kun je de thuisknop-kabel vervangen met deze:https://www.ebay.nl/itm/i...7da0b8:g:gSMAAOSw7ehXSHQ4

edit: denk wel dat je TouchID vaarwel kunt zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door jodeltje op 10-01-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techmozz
Maar ik begrijp de link niet goed tussen die geknakte zwarte kabel en het scherm.
Je klikt ze dus vast in het moederbord, maar die "geleiden" toch geen info doorheen dat zwarte 'stofje' ?
Weet niet goed of ik me begrijpbaar uitdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techmozz
jodeltje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:13:
[...]

Dat is inderdaad je thuisknop kabel.

Als je touchscreen het niet lekker doet is het misschien niet helemaal goed gegaan.
Probeer de onderste linker connector eens opnieuw vast te maken, dus de linker rij even eraf wippen en dan de onderste/linksboven opnieuw vastmaken.

Als je touchscreen functioneert, kun je de thuisknop-kabel vervangen met deze:https://www.ebay.nl/itm/i...7da0b8:g:gSMAAOSw7ehXSHQ4

edit: denk wel dat je TouchID vaarwel kunt zeggen
Dat is inderdaad eerste melding die ik krijg bij het ontgrendelen, dat de touch id niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Techmozz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:23:
Maar ik begrijp de link niet goed tussen die geknakte zwarte kabel en het scherm.
Je klikt ze dus vast in het moederbord, maar die "geleiden" toch geen info doorheen dat zwarte 'stofje' ?
Weet niet goed of ik me begrijpbaar uitdruk.
in dat zwarte stofje zitten platte metalen strips, wat als het ware kabels zijn, als je die knakt kan er wat afbreken, en dan werkt het niet meer.

(maar ik weet inderdaad niet precies wat je bedoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welk toestel gaat het om, je hoeft niet je hele scherm te verwijderen btw. bij 5s zit de touch-ID kabel direct bij openen. heb je die kapot getrokken of..?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techmozz
Hackus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:33:
Welk toestel gaat het om, je hoeft niet je hele scherm te verwijderen btw. bij 5s zit de touch-ID kabel direct bij openen. heb je die kapot getrokken of..?
Iphone 6.

Heb die inderdaad kapot getrokken.

Had door het metalen klepje terug vast te maken, een verkeerd vijsje genomen voor diegene rechtsboven aan, waardoor ik deze niet meer openkreeg nadien, na redelijk bruut geweld dan toch losgekregen, maar met de nodige gevolgen dus voor dat 'stofje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat zit bij 6 gewoon op het scherm onderaan. en je kunt het scherm gewoon openhouden bij batterij vervangen. trilmotor eruit en je hebt meer ruimte. Kabeltje van lightning connector ligt bij de stekker van de batterij. of moederbord kabel. dus een foto zal helpen. reparatie doe je met gevoel, maar je leert hier wel van.

Edit: hier vind je duidelijk stap voor stap de uitleg, en gebruik geen zuignap.

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 10-01-2018 15:50 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Bedoel je misschien dat zachte schuimrubber bovenop de connectors? Dat mag best stuk.
Kun je anders dit ‘stofje’ even op de foto zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techmozz
Heb gisteren de 3 connectoren (de 3 onder elkaar) nog een losgekoppeld en opnieuw vastgezet, en nu werkt mijn touch screen terug zoals het moet.

Het is even wennen dat de home knop niet werkt, maar ik kan me eigenlijk wel uit de slag redden door te zoeken naar mijn apps, ipv naar het home menu te gaan.

Zal nog eens een foto posten, maar is dus eigenlijk de kabel van de home knop, die gebroken is.

Dus die kabel (zwarte stof), hangt samen met de andere 3, vast in feite aan de bovenkant van het scherm.

Zwarte stofjes (draadjes) hebben aan beide uiteinden dus die chipkes die in het moederbord moeten geplaatst worden.
Er zijn er dus zo 4 die vast moeten gemaakt worden, de 3 overige werken dus naar behoren.

[ Voor 17% gewijzigd door Techmozz op 11-01-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
Even een nieuwe kabel bestellen of anders even bij een locale telefoon reparaterur naar binnen lopen en vragen of ze je een homebutton kabel willen verkopen.
Die homebutton kabel loop van onderkant scherm achter de backplate naar boven dus als je een complete backplate kan scoren met goede kabel is het kwestie van die vervangen en dan zou het allemaal weer moeten werken. In de tussntijd kan je AssistiveTouch aanzetten voor een homeknop op je scherm —>> instellingen—>> toegankelijkheid—>>assistivetouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-04 19:40
Als je nog zo’n kabel zoekt, heb er genoeg liggen! Mag je zo van me overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het gaat waarschijnlijk om de iPhone 6 home button verlengkabel, Die op je scherm ligt onder het LCD schilt.
breed plat strookje.

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 12-01-2018 10:39 ]

Pagina: 1