Toon posts:

Horizontale lijnen ------------------------

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik vraag me af of het normaal is dat ik met mijn Asus V6600deluxe last heb van verspringen van het beeld.
Dit gebeurd bijv. wanneer ik in Q3 voor een muur ga staan en heen en weer ga lopen (strafe). De muur voor me vertoond dan horizonale lijnen en het lijkt of het beeld dan op sommige delen verspringt.

VOLGEN JULLIE HET NOG :)

Vooral bij het 3Dmark 2000 (in de stad) is dit heel erg.
Mijn monitor staat op een refresh rate van 85hz.

celeron 366@366 (krijg het niet voor elkaar)
128MB
Opti 16 3Dsoundcard
Hot661/p motherboard.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken.

Alvast bedankt!

Mazzel,

Baptist

Verwijderd

check ff of je bij display props-> settings-> advanced-> advanced-> Direct3D/OpenGL "turn off V-SYNC waiting" UIT hebt staan......zoniet dan uitzetten.
dit moet het voor het grootste deel verhelpen.

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

mmm komt bekend voor ik heb precies hetzelfde probleem :( :( :(. Ik heb alles geprobeerd qua drivers dan. Ik heb een Creative Gayforce SDRAM.

Moet je monitor niet minimale Hertzen voldoen ??? minimaal 85 ofzo

Ridge

www.tradealliance.nl

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hmmm die refreshrate maakt niet echt uit, alhoewel hoger wel beter is...
Ik heb wel eens met m'n G400 3Dmark op de TV-out gekeken (= 50 Hz) en dat ging zonder strepen gewoon vloeiend...
Heeft het niet iets met double/tripple buffering te maken ofzo??

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Nee het probleem zit hem gewoon in het feit dat er bij het opbouwen van het beeld er niet gewacht wordt totdat de monitor ook zijn beeld heeft opgebouwd. De strepen die je zit komen doordat het beeld af en toe halverwege een nieuwe frame door je monitor opnieuw wordt opgebouwd.
Als de monitor en de videokaart precies synchroon lopen, dan krijg je een 'vloeiend' effect waarbij je het beeld kan 'volgen' zonder dat je trillingen ziet.
Het beste voorbeeld dat ik kan geven is Sonic en Mario, oftewel 2D sidescrollers. Deze lopen precies 50 beelden per seconde, hetzelfde dus als je teevee waardoor het vloeiend lijkt.
Natuurlijk kan je videokaart nooit altijd precies synchroon lopen aan de beeldopbouw van je monitor. Daarom wordt er, indien de videokaart nog niet klaar is, gewoon nog een extra keertje op de monitor gewacht totdat de videokaart wel klaar is.
Door dit wachten kan het wel zijn dat je minder frames per seconde krijgt, daarom wordt vsync bij benchmarks altijd uitgezet.

Ik hoop dat ik de boel een beetje heb opgehelderd? Ik loop vandaag namelijk ook niet helemaal in sync :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Tof dat jullie het een stuk opgehelderd hebben. Toch blijf ik het vaag vinden dat dit mogelijk is.

Ik heb het gevoel dat deze 'lijnen' vaker onder OpenGL dan onder Direct3D voorkomen.
Kan het er ook aan liggen dat ik een wat oudere monitor heb die officiel maar 60hz aan kan? Ik heb hem op 85hz gezet en het lijkt wel te werken.

;)Thanx

Verwijderd

heeft niets met je monitor, noch je refreshrate te maken.

bovenstaande verhaal van budi klopt, alleen had ik dit een paar replies eerder al aangegeven dacht ik.....niet geholpen?
Pagina: 1