Laptop om te producen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Mijn vriend is nu al een aantal jaar bezig met producen van Goa/Psytrance ,
zelf ken ik er 0,0 procent over , maar , hij is al een tijdje bezig over een nieuwe laptop te kopen
omdat de pc waar hy nu op werkt enkel maar miserie is , dus wil ik hem als cadeau een nieuwe kopen.
Nu was mijn vraag , kan iemand mij mss een beetje helpen hierbij & wat raad geven mss?

Het enige dat ik weet is dat hij met Ableton werkt...

Ik had een laptop gevonden van het Merk Lenovo , iemand een idee of dit een goede zou zijn voor mee de producen.
(link hieronder voor degene die me willen helpen)
https://www.krefel.be/nl/...lus-128-gb-ssd-onyx-black

help this girl out pleeeeaseee!!!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkopje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03 19:06
De ideale computer is erg persoonlijk, als hij altijd op zijn plekje blijft en meer randapperatuur aan hangt heb je mischien meer aan een vaste computer, mijn moeder is erg blij met een zotac nano, die is kleiner dan een laptop, maar je moet er nog wel een toetsenbord en scherm in pluggen. Lenovo's zijn best aardig. De IdeaPad die je hebt uitgezocht is met 15" niet echt klein en de processor is genoeg voor Ableton requirement, die heeft geen stevige eisen. De laptop heeft een AMD E2-9000 processor, deze gaat denk ik niet zo warm worden, maar is ook geen snelheidswonder. De opslag met een 128 GB SSD is misschien aan de kleine kant. Dat hangt af hoe zuinig met ruimte omspringt en alles netjes opruimt, je kunt geheugen en ssd's later makkelijk vervangen.

Ik denk dat dit het model is wat je hebt uitgezocht
pricewatch: Lenovo IdeaPad 320-15AST (80XV00LGMB, Azerty toetsenbord)

Persoonlijk zou ik een kleiner scherm (14") uitzoeken met een hogere resolutie (1920x1200), met een Intel i3 met 8GB geheugen en 256GB SSD. Met de pricewatch kom ik dan uit op deze filters. Dat zijn ook de parameters voor de laptop van mijn vrouw en dat heeft nog geen klachten opgeleverd.

categorie: Laptops

Misschien kun je je berichtje verhuizen naar "laptop aankoopadvies", daar zitten meer tweakers klaar met waardevolle pointers
Laptop Aankoopadvies

Verder ben je een toffe vriendin. Ik krijg nooit een laptop =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Ik zou een groter scherm nemen. En zo hoog mogelijk qua resolutie. In Ableton wil je zoveel mogelijk werkveld.

Verder geen i3, maar minstens een i5, gezien de recommended specs.

8 minimaal of 16gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57

DirtyBird

Praktiserend denker

Zoals @slaapkopje zegt, het is vrij persoonlijk. Als hij een beetje geeky is denk ik dat je hem een groot plezier doet door hem mee te laten beslissen. Niet zo leuk natuurlijk want dan heb je niet echt wat te geven :p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 17:55
met een Macbook Pro zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 23:31
vj_slof schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:55:
met een Macbook Pro zit je altijd goed.
Voor 600 Euro? 8)7 (Wellicht 2de hands, maar zal zeker niet de recenste zijn)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 17:55
niks mis met 2e hands. ik treed al sinds 2010 op een oudje van eind 2008 op. Voor Ableton prima te doen. zelfs nog gewoon een C2D. Voor visuals een ander oudje uit 2010 met i5. Werken alletwee nog super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiance2012
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 22:24
Word er met een externe geluidskaart gewerkt ?
Pagina: 1