Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• 1026053
  • Registratie: januari 2018
  • Niet online
Mijn vraag
...
Hallo iedereen!

Mijn vriend is nu al een aantal jaar bezig met producen van Goa/Psytrance ,
zelf ken ik er 0,0 over , maar , hij is al een tijdje bezig over een nieuwe laptop te kopen
omdat de pc waar hy nu op werkt enkel maar miserie is , dus wil ik hem als cadeau een nieuwe kopen.
Nu was mijn vraag , kan iemand mij mss een beetje helpen hierbij & wat raad geven mss?

Het enige dat ik weet is dat hij met Ableton werkt...

Ik had een laptop gevonden van het Merk Lenovo , iemand een idee of dit een goede zou zijn voor mee de producen.
(link hieronder voor degene die me willen helpen)
https://www.krefel.be/nl/...lus-128-gb-ssd-onyx-black

help this girl out pleeeeaseee!!!
...

Beste antwoord (via 1026053 op 10-01-2018 14:15)

• Emiel_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:07
Ableton is toch echt software, echter is wat meer informatie inderdaad welkom.

Om de TS alvast wat op weg te helpen:

Minimum system requirements (Ableton Live 10):
Windows 7, Windows 8 or Windows 10
64-bit Intel® or AMD multi-core processor. (Intel® Core™ i5 processor or faster recommended.)
4 GB RAM (8 GB or more recommended)
Please note that Live 10 is 64-bit only.

Wat extra informatie en tips omtrent de aanschaf van een nieuwe computer op de site van Ableton: klik

Alle reacties

• kweniston
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Ken het programma zelf niet, maar is het niet fijner werken met muziekprogramma's op een 24" computerscherm dan op een klein laptopschermpje? Of is mobiliteit van belang?

Verder, maak je post wat informatiever want er zijn duizend laptops waar je uit kan kiezen. Zoals beschreven in de handleiding:

1. Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:34
quote:
kweniston schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:00:
Ken het programma zelf niet, maar is het niet fijner werken met muziekprogramma's op een 24" computerscherm dan op een klein laptopschermpje? Of is mobiliteit van belang?

Verder, maak je post wat informatiever want er zijn duizend laptops waar je uit kan kiezen. Zoals beschreven in de handleiding:

1. Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid
De TS noemt dus ook geen programma's maar verschillende soorten muziek. Kan mij trouwens alleen maar bij jouw post aansluiten. Voor de TS: onderzoek welke programma's je vriend nu gebruikt en pas je post daarop aan, aangevuld met de antwoorden op de vragen die er al stonden toen je dit topic aanmaakte.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:07

64-bit Intel® or AMD multi-core processor. (Intel® Core™ i5 processor or faster recommended.)

Wat extra informatie en tips omtrent de aanschaf van een nieuwe computer op de site van Ableton: klik

• 1026053
  • Registratie: januari 2018
  • Niet online
quote:
Emiel_ schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:14:

Dankje! Hier heb ik al een beetje aan!
Ik zou ook heel graag meer informatie willen geven , maar zoals ik zei ik ken er echt 0,0 procent van. Wat mss voor sommige lastig kan zijn , sorry daarvoor! Daarom dat ik de vraag ook hier stel of er mensen mss even snel een beetje raad kunnen geven welke laptop erdoor kan & welke niet.

Bedankt al in ieder geval voor de nuttige reactie!

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:34
quote:
Kmmmy schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:18:
[...]

Dankje! Hier heb ik al een beetje aan!
Ik zou ook heel graag meer informatie willen geven , maar zoals ik zei ik ken er echt 0,0 procent van. Wat mss voor sommige lastig kan zijn , sorry daarvoor! Daarom dat ik de vraag ook hier stel of er mensen mss even snel een beetje raad kunnen geven welke laptop erdoor kan & welke niet.

Bedankt al in ieder geval voor de nuttige reactie!
Je weet toch in ieder geval wel hoeveel je ongeveer wilt uitgeven? Dat is namelijk al behoorlijk bepalend.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True