Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Best buy jan budgetgamePC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Best buy jan budgetgamePC aangeschaft, in elkaar geschroefd en aangesloten hij geeft alleen geen beeld.

Als ik de pc aanzet gaat powerlampje branden en de fan van de cpu draaien
Als ik een usb stick in het frontpanel steek gaat ledje op de stick ook branden.
Zo ver ik kan zien heb ik alles goed aangesloten.
Hoor geen errorpiepjes maar zie ook nergens een speakertje

DVI-D op het bord met verloopstukje naar HDMI - geen beeld
DVI-D van GPU met verloopstukje naar HDMI - geen beeld
HDMI van GPU geen beeld

(andere pc DVI-D van GPU met verloopstukje naar HDMI - geen probeem)

AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed
ASRock A320M-DGS
Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK
MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC

Heb het met en zonder GPU geprobeerd
Moederbord is nog niet geupdate maar volgens ASRock zou dit geen probleem mogen zijn
http://www.asrock.com/mb/AMD/A320M-DGS/#CPU

Heb alleen dit HDMI scherm of vga tot mijn beschikking.

Iemand nog suggesties?

Alvast bedankt

Alle reacties

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-11 12:19
Draaien de fans van de GPU? Zit de GPU goed in het slot van het moederbord? Is de GPU verbonden met alle powerkabels?

Verwijderd

Topicstarter
Ja gpu zit goed en de fan draait, nog een keer gekeken er zitten geen extra aansluitingen voor voeding op de kaart.

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 14:28
Heb hetzelfde gedrag al eens eerder gezien, toen werd het geheugen niet geaccepteerd door het moederbord in mijn situatie. Nieuwe besteld van de compatibility list en het probleem was opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Even nagekeken dit exacte type geheugen staat idd niet op de officiële ASRock lijst.
En Crucial heeft deze combi ook niet op de lijst...

Heb dit geheugen blind besteld omdat het hier als een goed bij elkaar gezocht systeem op de site staat >:)

Maar ook als het geheugen niet compatibel zou zijn zou ik toch enige video output moeten krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 14:40 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:14:
Even nagekeken dit exacte type geheugen staat idd niet op de officiële ASRock lijst.
En Crucial heeft deze combi ook niet op de lijst...

Heb dit geheugen blind besteld omdat het hier als een goed bij elkaar gezocht systeem op de site staat >:)

Maar ook als het geheugen niet compatibel zou zijn zou ik toch enige video output moeten krijgen?
Nee, als het geheugen niet wordt ondersteund denkt het systeem dat er geen geheugen in zit en zal er niet worden doorgestart, dus geen beeld ;)

De eerste boot van Ryzen kan even duren (paar minuutjes) op oudere BIOS versies, hoe lang heb je gewacht?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 15:04
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:42:
DVI-D op het bord met verloopstukje naar HDMI - geen beeld
DVI-D van GPU met verloopstukje naar HDMI - geen beeld
HDMI van GPU geen beeld
De video connectors op het moederbord gaan sowieso geen beeld geven, deze generatie Ryzen's heeft namelijk geen geintegreerde videokaart op de CPU zitten. (Die connectors zitten er voor wanneer de APU's uitkomen).
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:42:
(andere pc DVI-D van GPU met verloopstukje naar HDMI - geen probeem)
Heb je de videokaart nu al in een andere pc geprobeerd? Of is dit puur het scherm testen met dat verloop stukje?

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-11 18:08
Zit er een display-tje met een foutcode op?
De Ryzen's van nu kunnen geen videosignaal geven.

Verwijderd

Topicstarter
NowayIndustries schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:48:
[...]

De video connectors op het moederbord gaan sowieso geen beeld geven, deze generatie Ryzen's heeft namelijk geen geintegreerde videokaart op de CPU zitten. (Die connectors zitten er voor wanneer de APU's uitkomen).

ah had ik het toch goed gelezen

[...]

Heb je de videokaart nu al in een andere pc geprobeerd? Of is dit puur het scherm testen met dat verloop stukje?

Het laatste, ik heb helaas geen andere pc om de gpu in te testen

Verwijderd

Topicstarter
SilencMol schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:52:
Zit er een display-tje met een foutcode op?
De Ryzen's van nu kunnen geen videosignaal geven.
Display op de kast of moederbord? geen display aanwezig

• SilencMol
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:59:
[...]

Display op de kast of moederbord? geen display aanwezig
Moederbord,
Off toppic: Hoe moet het systeem dan foutcode's geven? Als er geen display/ speaker opzit. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door SilencMol op 10-01-2018 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
@nelizmastr paar min gewacht, gebeurd niks
Het is de budgetgame pc geen fancy toestanden op het moederbord ;)

• SilencMol
Er zou een beeper om moeten zitten. Bron

ASRock A320M-DGS BIOS Beep Codes
BIOS Beep sound Description
1 short beep Memory Error
2 short beeps Memory parity check error
3 short beeps Basic memory 64K address check error
4 short beeps Real Time Clock malfunction
5 short beeps CPU error
6 short beeps Keyboard error
7 short beeps CPU interruption error
8 short beeps Graphic card error
9 short beeps Memory error
10 short beeps CMOS error
11 short beeps CPU cache memory malfunction
1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure
1 long, 8 short Display/Retrace test failed
two-tone siren Low CPU Fan speed, Voltage Level issue

[ Voor 5% gewijzigd door SilencMol op 10-01-2018 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
SilencMol schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:00:
[...]

Off toppic: Hoe moet het systeem dan foutcode's geven? Als er geen display/ speaker opzit. 8)7
Juist, het enige dat ik nu zeker weet is dat er spanning op het bord, de gpu, powerledje en de frontusb staat :+

• SilencMol
Wat @NowayIndustries heeft gezecht, probeer de videokaart eens in een andere computer te stoppen.
Als de videokaart goed doet is het waarschijnlijk ram of het moederbord.

[ Voor 27% gewijzigd door SilencMol op 10-01-2018 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
SilencMol schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:05:
Er zit toch geen speaker op het mobo zelf? zie ook niks dat op een speakertje lijkt
Kast lijkt ook geen speakertje te hebben, ik heb ook geen speakerkabeltje v/d kast op het mobo aangesloten

@SilencMol zoals ik al eerder zei, ik heb geen andere pc of gpu om dit te testen

Denk dat memory meest voor de hand ligt, eerst maar omruilen tegen iets van de officiële lijst.
Misschien handig als van de Best buy jan. budgetgame PC de lijst wordt aangepast naar wel compatibel geheugen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 16:24 ]

• NowayIndustries
Ook niet toevallig een andere videokaart om te testen? :P

Wat je zou kunnen proberen is zonder RAM op te laten starten, dan zou ie moeten gaan piepen
SilencMol schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:05:

ASRock A320M-DGS BIOS Beep Codes
BIOS Beep sound Description
1 short beep Memory Error
2 short beeps Memory parity check error
3 short beeps Basic memory 64K address check error
4 short beeps Real Time Clock malfunction
5 short beeps CPU error
6 short beeps Keyboard error
7 short beeps CPU interruption error
8 short beeps Graphic card error
9 short beeps Memory error
10 short beeps CMOS error
11 short beeps CPU cache memory malfunction
1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure
1 long, 8 short Display/Retrace test failed
two-tone siren Low CPU Fan speed, Voltage Level issue

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:17:
[...]
Er zit toch geen speaker op het mobo zelf? zie ook niks dat op een speakertje lijkt
Nee, die zul je zelf moeten regelen, vaak worden ze wel met een behuizing meegeleverd.

• NowayIndustries
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Kast lijkt ook geen speakertje te hebben, ik heb ook geen speakerkabeltje v/d kast op het mobo aangesloten
Pagina 28 van de manual van je moederbord:
Chassis Intrusion and
Speaker Header
(7-pi n SPK _ C I1)
(see p.6, 7, No. 14)

Please connect the
chassis intrusion and
the
chassis speaker
to this
header.
Meestal zien die dingen er ongeveer zo uit Afbeeldingslocatie: http://img.bhs4.com/8d/2/8d2064aaa80504b2674052686523f157d1eed2bd_large.jpg

Verwijderd

Topicstarter
@NowayIndustries Dat was een goeie ik had idd dat kleine losse speakertje over het hoofd gezien.
Ik had een speaker in de kast verwacht en gezocht.

Maar helaas krijg nog steeds geen errorbeeps ook niet als ik zonder geheugen probeer op te starten (?!)

Verwijderd

NowayIndustries schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:24:
Meestal zien die dingen er ongeveer zo uit [afbeelding]
Na al die tijd dat je ze hebt gehoord is het leuk om eens te zien hoe ze eruit zien.
Hoe groot zijn die dingen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo groot als een oordopje

• NowayIndustries
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:42:
@NowayIndustries Dat was een goeie ik had idd dat kleine losse speakertje over het hoofd gezien.
Ik had een speaker in de kast verwacht en gezocht.

Maar helaas krijg nog steeds geen errorbeeps ook niet als ik zonder geheugen probeer op te starten (?!)
Je kunt het nog proberen met RAM erin (wel de juiste slots uiteraard ;) ), en dan nog even de GPU eruit en er opnieuw in (wellicht nog even blazen in de pci slot?).

Verder zou ik zo snel niet weten wat je hierna nog kunt testen, ook al staat de memory niet op de QVL zou ik toch minstens verwachten dat hij werkt (al dan op een lage geheugen snelheid). Het enige wat overblijft is om een lokale computerboer (of mede tweaker) met een GPU/ryzen processor te vinden zodat je kunt testen welke van de 3 je moet vervangen. (Je kan dan misschien ook nog even ander ram proberen?)

edit: als echte laatste check kun je nog de CMOS resetten door het batterijtje los te maken (en de CLEAR_CMOS jumper te gebruiken) en de stroom er volledig af te halen voor een paar minuten

[ Voor 9% gewijzigd door NowayIndustries op 10-01-2018 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tot die conclusie was ik inmiddels ook gekomen.

Lokale computerboer die dit soort dingen doet, bestaan die nog in Amsterdam en omstreken?
Zal morgen met Azerty.nl contact opnemen maar van alles tig keer heen en weersturen lijkt mij ook wat omslachtig.

Tot zover iedereen die meegedacht heeft, dank!

Verwijderd

Ik denk dat winkels zoals Paradigit en MyCom (als die nog bestaat) dit ook wel doen. Maar je kan het zelf waarschijnlijk wel oplossen. Aangezien het om low level hardware gaat veronderstel ik dat je een 1080p-monitor erop aan wil sluiten? Bij een hogere resolutie zou het aan de kabel kunnen liggen, bij 1080p zou dit niet het geval moeten zijn. Weet jij zeker dat je de grafische kaart goed in de socket hebt geplaatst (goed aangeduwd en een klik gehoord?) en dat je de kabel in de connector van de grafische kaart en niet in die van het moederbord hebt gestopt?
Je kan gemakkelijk testen of dat de grafische kaart het doet door die in een andere PC te plaatsen. Voor de RAM zou je eventueel kunnen testen met 1 latje en dit eventueel op verschillende posities.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 17:05 ]

• NowayIndustries
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:02:
Tot die conclusie was ik inmiddels ook gekomen.

Lokale computerboer die dit soort dingen doet, bestaan die nog in Amsterdam en omstreken?
Zal morgen met Azerty.nl contact opnemen maar van alles tig keer heen en weersturen lijkt mij ook wat omslachtig.

Tot zover iedereen die meegedacht heeft, dank!
Ze zullen vast bestaan, maar dan moet je vast goed zoeken ;) Alvast succes

(had je mijn edit nog gezien, de CMOS reset is misschien toch nog de heilige graal)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:03:
Ik denk dat winkels zoals Paradigit en MyCom (als die nog bestaat) dit ook wel doen. Maar je kan het zelf waarschijnlijk wel oplossen. Aangezien het om low level hardware gaat veronderstel ik dat je een 1080p-monitor erop aan wil sluiten? Bij een hogere resolutie zou het aan de kabel kunnen liggen, bij 1080p zou dit niet het geval moeten zijn. Weet jij zeker dat je de grafische kaart goed in de socket hebt geplaatst (goed aangeduwd en een klik gehoord?) en dat je de kabel in de connector van de grafische kaart en niet in die van het moederbord hebt gestopt?
Je kan gemakkelijk testen of dat de grafische kaart het doet door die in een andere PC te plaatsen. Voor de RAM zou je eventueel kunnen testen met 1 latje en dit eventueel op verschillende posities.
ja 1080p scherm, alles zit op zijn plek
maakt niet uit wat ik met ram doe (hier/daar geen) krijg geen errorbeeps

CMOS ook gecleared, batterij verwijderd en terug geplaatst niks
Pagina: 1