Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe Meltdown update Windows 8.1 voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blanka
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 29-03 16:20
Ik ben net wat aan het zoeken, maar kan nog niks vinden. Ik heb een surface Pro 1 die nagenoeg nooit op internet hangt en geen gevoelige data verwerkt. Gezien de recente berichtgeving over vertragen door de Meltdown patch sla ik deze graag over. Hoe doe ik dit?

Nog een vraag, waar ik wel wat over vind maar nog niet tevreden over ben: servicehost trekt vaak snel de batterij leeg. Die draait dan 30 min op 60% van een core, en dat kost veel accu, die is al niet al te best meer.
Tip die ik vind is met taakbeheer het proces geforceerd afsluiten, maar daarmee kun je 3-4x per uur hetzelfde doen. Hoe zet is servicehost in standje nooit automatisch starten?

Alle reacties

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-02 10:26
standje servershost kan je vinden via (windows+r en/of uitvoeren) en dan services.msc

daar staan processen/services die gestart worden op de achter grond.

Ook via deze services.msc kan je dus WIndows Update Server uitschakkelen
(echter betekent dat je dus geen updates meer binnen krijgt)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• blanka
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 29-03 16:20
Helemaal geen updates lijkt me niet wenselijk. Gaat puur om die meltdown vertraag patch.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:14

nelizmastr

Goed wies kapot

De patch voor Meltdown vertraagt je systeem niet. Alleen in specifieke workloads zoals virtualisatie.

Ook ben je verplicht de patch te installeren omdat je anders geen enkele beveiligingsupdate meer krijgt. W7, 8 en 10 hebben allemaal cumulatieve verzamelpakketten om de hoeveelheid losse updates te verminderen. Hier kom je niet meer omheen. Elke toekomstige beveiligingspatch zal dus ook de meltdown fix aan boord hebben.
quote:
Hoe zet is servicehost in standje nooit automatisch starten?
Windows Update service ook op handmatig zetten. De servicehost is verantwoordelijk voor o.a. Windows Update namelijk.

[Voor 18% gewijzigd door nelizmastr op 10-01-2018 14:49]

I reject your reality and substitute my own

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True