Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo Tweakers,

Ik ben aangekomen bij het laatste onderdeel van mijn capaciteiten test. Alleen ik ben vastgelopen bij de oefenvragen van de Scales FX test (deductive logical test). Kan iemand mij aub uitleggen wat precies de bedoeling is van deze test, of mij kan verwijzen naar dergelijke literatuur. Ik kan niks op het internet vinden. Hulp wordt erg gewaardeerd! Voor meer informatie.

Groeten,

Dylan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImaPseudonym
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 05:16
Het lijkt me de bedoeling om de werking van het blokje met het vraagteken te onderzoeken.

Dus, wat er gebeurt: de werking van een component wordt voor je uitgelegd in het panel linksboven. Daar krijg je voor dat component te zien gegeven alle mogelijke combinaties van input. Vervolgens moet je 'onderzoek' doen aan de combinatie van het bekende component met een onbekend component. Het lijkt me dat het panel 'onderzoeken' interactief is. Dus je mag daar zelf de input bepalen. Vervolgens gaat je ingestelde input door het bekende component heen (en je weet dus wat die voor output geeft), en gaat dan door het onbekende component heen en geeft daar een nieuwe output.

Voor jou de taak om te onderzoeken wat, voor elke mogelijke inputcombinatie, de output van het onbekende component is. In het laatste panel, 'vaststellen', staan alle mogelijke inputcombinaties voor het onbekende component en daarbij geef je dus voor elke input aan wat de output gaat zijn.

Workflow die ik zou volgen:
-Stel de input voor het bekende component zo in dat het als output zwart-zwart geeft. De output die in het panel 'onderzoek' staat is nu de output van het onbekende component voor de input zwart-zwart.
-Stel de input voor het bekende component zo in dat het zwart-wit geeft. De output....
-Stel de input voor het bekende component zo in dat het wit-zwart geeft. ...
-............................. wit-wit ..........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

In de onderste tekst staat het toch duidelijk uitgelegd? Het onderdeel, een vierkantje, een ster of een vraagteken heeft impact op de input (de aan/uit-combinaties). De vraag die jij moet beantwoorden, en dat kan door het uit te proberen in het onderzoeken-gedeelte, is wat het vraagteken voor impact heeft op de aan/uit-combinaties.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Oppervlakkig bekeken lijkt het vraagteken een logisch component wat AND, OR, XOR of NOT doet. Je moet dus bepalen welke het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Klik nu op de output velden om de stand te wijzigen naar AAN of UIT om te zien wat het doet
Lijkt me dus vrij duidelijk. Klik overal op om te zien wat het doet (zowel de antwoorden, als wat er reeds is ingevuld in de test), en vul dan de puzzel in met het component dat de puzzel oplost zodat de input-output klopt.
Het is dus een interactieve test, als je vergeet de uitleg te lezen dan wordt het inderdaad heel erg lastig op te lossen.

[ Voor 15% gewijzigd door Xanaroth op 10-01-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Allemaal hartelijk dank voor jullie uitleg! Het is me gelukt ;) Welliswaar niet alle vragen niet kunnen maken binnen de afgesproken tijd (volgens de test is dat normaal gesproken ook niet mogelijk). Heb 12/15 kunnen maken binnen 15 minuten!

Dank!
@admin mag een slotje.
Pagina: 1