Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een nieuwe iPhone X. Het terugzetten van de instellingen en dergelijke ging prima. Alleen whatsapp niet. Had voordat ik mijn nieuwe iphone ging installeren nog een reservekopie gemaakt (hierin stond ook whatsapp aan) Maar nu moet het terugzetten vd reservekopie, heb ik mijn chat geschiedenis en dergelijke niet meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tot 3 maal toe een nieuwe reservekopie gemaakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
In android moet je in de whatsapp app zelf de backup instellen van berichten en media. Wellicht is dit bij de iPhone ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In WhatsApp staat automatisch reservekopie maken ook aan. En gisteren voordat ik overging ook nog eens extra gedaan, en met installeren van de nieuwe telefoon vraagt die op whatsapp ook ‘Instellen vanaf reservekopie’ Dus daarvoor gekozen, maar alsnog niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:43:
In WhatsApp staat automatisch reservekopie maken ook aan. En gisteren voordat ik overging ook nog eens extra gedaan, en met installeren van de nieuwe telefoon vraagt die op whatsapp ook ‘Instellen vanaf reservekopie’ Dus daarvoor gekozen, maar alsnog niks.
Je methode is dus je hele telefoon herstellen?
Zo ja, probeer dan eens op je X om WhatsApp te verwijderen en te herinstalleren; dan probeert ie de backup van WhatsApp zelf op iCloud aan te roepen in plaats van die ingebakken in de reservekopie van je complete toestel.

Je herstelt toch wel met hetzelfde telefoonnummer he...? Anders kan je de backup sowieso niet herstellen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik ook geprobeerd. Blijf alleen tegen hetzelfde aanlopen elke keer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja dat is wel heel raar, heb toch een pebkac idee. :P
Hoe staan je instellingen in WhatsApp zelf nou precies en wat zegt ie als je een reservekopie maakt in WhatsApp? Heb je voldoende iCloud ruimte?
Wat zegt WhatsApp bij het herstellen, en wat gebeurt er vervolgens precies? (Details!)

Als je t echt niet voor elkaar krijgt kan je nog software als BackupTrans WhatsApp iPhone-iPhone overwegen. Die kan het tussen de devices overzetten. De software is duur, zit kut in elkaar; maar t werkt wel. Als last resort, zou eerst eens kijken waarom die backup niet goed gemaakt wordt of waarom die niet wilt herstellen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:11:
Hoihoi,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een nieuwe iPhone X. Het terugzetten van de instellingen en dergelijke ging prima. Alleen whatsapp niet. Had voordat ik mijn nieuwe iphone ging installeren nog een reservekopie gemaakt (hierin stond ook whatsapp aan) Maar nu moet het terugzetten vd reservekopie, heb ik mijn chat geschiedenis en dergelijke niet meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tot 3 maal toe een nieuwe reservekopie gemaakt.
Het zou gewoon via de reservekopie van de iPhone zelf moeten lukken. Laatst onder garantie een nieuwe iPhone gekregen, en daar werkte het prima zonder problemen. Alleen de gedownloade mediabestanden binnen de Whatsapp-chats neemt 'ie niet mee, maar dat is ook logisch (en gewenst).

Ik zou dus even kijken of je instellen bij 'Reservekopie' onder de instellingen van de iPhone wel goed staan... vanaf welke iPhone en iOS versie kom je? Had je alles daarop bijgewerkt/geüpdate enzo?
Pagina: 1