inaccessible boot device Acer laptop Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mijn laptop (Acer Aspire E5-774-56C0) kon vanavond niet afsluiten.
Nadat ik een aantal keer geprobeerd had de laptop uit te schakelen ging deze uit en sprong daarna gelijk weer aan.
Toen heb ik de aan/uit knop ingedrukt en is toen wel uit gegaan.
Ik controleerde daarna wel of deze weer aan ging omdat ik er niet gerust over was.
Ik kreeg gelijk deze melding 'inaccessible boot device' en daarna een blauw scherm met ' :( uw computer heeft een probleem en word opnieuw opgestart'
De laptop gaat uit maar word niet opnieuw opgestart.
Ik kan ook niet in het bios komen en 10 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden werkt ook niet.
Omdat Windows al op de laptop stond heb ik dus geen recovery dvd of Windows dvd.
Het enige USB stickje wat ik heb is 512mb dus daar heb ik ook niet veel aan.
De accu eruit halen lukt ook niet omdat deze is ingebouwd.
Wat kan ik nu nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom kom je niet in de BIOS? Is dat ooit wel gelukt?
en 10 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden werkt ook niet.
Omdat Windows al op de laptop stond heb ik dus geen recovery dvd of Windows dvd.
Tegenwoordig staat dat gewoon op een partitie op de schijf. Maar je kunt ook booten van DVD/USB:
Het enige USB stickje wat ik heb is 512mb dus daar heb ik ook niet veel aan.
Windows is ook nog steeds van USB te booten. En anders even die paar eurotjes voor een USB-stick neerleggen? Komt vast nog wel eens van pas.
De accu eruit halen lukt ook niet omdat deze is ingebouwd.
Kan wel degelijk, je moet alleen wat meer schroefjes loshalen. YouTube: Разборка Acer E5 774...
Wat kan ik nu nog doen?
Kortom, doe wat meer onderzoek naar de aard van het probleem.

Je kunt eens proberen met een kleine Linux-distributie die op je 512MB stick past, of je erachter kunt komen of de disk nog in orde is.

Mijn eerste test zou zijn de bekende bootrec /RebuildBcd, bootrec /fixMbr en bootrec /fixboot uit te voeren via een Windows bootdisk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb nog nooit in het bios hoeven zijn, maar de laptop werkt niet op de toetsen die ik indruk, oa F8 F11, DEL etc.

Het nadeel van een partitie op de schijf is dat is in deze situatie er niet bij kunt komen en hier dus speciaal extra hardware/software voor moet aanschaffen.

Als ik de laptop open maak vervalt mijn garantie dan niet? Hij is nog maar een half jaar oud.

Hoe kom ik aan een Windows boot disk? Ik kan nu natuurlijk ook geen dvdtjes branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
0108daniel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:15:
Ik heb nog nooit in het bios hoeven zijn, maar de laptop werkt niet op de toetsen die ik indruk, oa F8 F11, DEL etc.
Dan zul je de handleiding even moeten raadplegen.
Het nadeel van een partitie op de schijf is dat is in deze situatie er niet bij kunt komen en hier dus speciaal extra hardware/software voor moet aanschaffen.
Hier kan ik echt geen touw aan vastknopen.
Als ik de laptop open maak vervalt mijn garantie dan niet? Hij is nog maar een half jaar oud.
Verwacht ik niet, als je het kundig doet. Je kunt even kijken of er geen zegeltje zit of van die lijm in de schroefjes.
Hoe kom ik aan een Windows boot disk? Ik kan nu natuurlijk ook geen dvdtjes branden.
Misschien bij een vriend(in), kennissen of buren?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
De accu is eruit en met de adapter erin nog een keer geprobeerd, zonder resultaat.
Als ik het Acer logo te zien krijgt gaat onder het logo de ronde bolletjes draaien.
Daarna stopt de ventilator en krijg ik dus een blauw scherm.
Bij het Acer logo kan ik niet in het bios komen met de bijbehorende toetsen.

Als ik een USB stick koop en die erin stop, ziet hij dat dan gelijk of moet ik sowieso eerst nog wat aanpassingen in het bios?

[ Voor 17% gewijzigd door 0108daniel op 10-01-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 18:00
0108daniel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:15:

Of testen met een USB Bootable stick en kijken of je het kan fixen en anders aanmelden bij Acer.
Als je apparaat binnen 6 maanden kapot gaat, dan heb gewoon garantie om dit te laten fixen. Let wel op dat je hem dan langere tijd kwijt bent.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Vraag me niet hoe maar ik kon de optie kiezen om de pc op te schonen.
Echter krijg ik daarna deze melding ' er is meer vrije ruimte nodig op het station waar Windows is geïnstalleerd. Maak ruimte vrij en probeer het nog een keer'
Hoe kan ik de pc opschonen als ik Windows en veilige modus niet kan inkomen?
Windows opnieuw installeren of opschonen werkt nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 18:00
0108daniel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:04:
Vraag me niet hoe maar ik kon de optie kiezen om de pc op te schonen.
Echter krijg ik daarna deze melding ' er is meer vrije ruimte nodig op het station waar Windows is geïnstalleerd. Maak ruimte vrij en probeer het nog een keer'
Hoe kan ik de pc opschonen als ik Windows en veilige modus niet kan inkomen?
Windows opnieuw installeren of opschonen werkt nu dus niet.
Via bootable USB kan je in recovery console komen. Daar kan je dan Command Prompt openen.

Via command prompt kan je dan overtollige bestanden verwijderen en kijken of je zo meer ruimte vrij kan maken.

zie https://www.sevenforums.c...elete-command-prompt.html vanaf punt 4!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Hij geeft aan dat mijn Windows is geïnstalleerd als letter X:\
Ik moet thuis ergens een Windows XP CD hebben liggen, ik kan eens kijken of ik dat kan installeren op Windows 10 op de 2e HD drive.

[ Voor 52% gewijzigd door 0108daniel op 10-01-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
0108daniel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:52:

Bij het Acer logo kan ik niet in het bios komen met de bijbehorende toetsen.
Dan ben je al te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb het eindelijk op eigen houtje opgelost.
Eerst met de ultimate boot cd via USB het probleem proberen op te lossen en dat ging helaas niet.
Toen Windows erop proberen te zetten en dat lukte ook niet omdat mijn partities GPT waren.
Dit in het bios laten cleanen en toen is het eindelijk gelukt!
Gelukkig is mijn 2e schijf die erin zit behouden waar alles op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
"Op eigen houtje" Die is mooi! _O-

Maar goed, fijn voor je dat het gelukt is en dat je er meteen ook wat van geleerd hebt is helemaal mooi meegenomen. d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 13-01-2018 02:20 ]

Pagina: 1