Geluidsdemping gedaan : Conclusie..........

Pagina: 1
Acties:

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 11:14
Okay nou k - l - a - a - r (eindelijk :Z ) nou vol verwachting kast dicht en de stekker erin .... en wat denk je ? Geen geluid meer zeker, nou m'n HD-tjes hoor ik inderdaad niet meer... maar sjonguh jonguh wat een pokke herrie zeg ! 3 nieuwe ventilators erin, omdat dat moet wegens "een goede lucht doorstroming" .... shit zeg ! Misschien werken 2 dingen nog, morgen sluit ik m'n model trein transformator (ja je leest het goed :P ) erop aan en een klein beetje minder volt voeren ofzo en anders die nieuwe ventilators eruit ! gaat dit niet goed de scheur ik al dat stomme noppenschuim er ook uit !! :(

Conclusie : Het zal vast wel werken maar stop er geen extra ventilators in... :'(

Ik laat morgen wel horen hoe het is gegaan ;(
(Ja ja binnenkort foto's)

Verwijderd

Welke fans heb je derin gedaan?
En veranderde de case temp ook nog?

Verwijderd

als je alles stil wilt neem je toch ook stille fans :? papst of panaflo

of water

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 11:14
Op donderdag 12 juli 2001 16:01 schreef PsyFlux het volgende:
Welke fans heb je derin gedaan?
En veranderde de case temp ook nog?
2 80 MM Cooler Master's
en 1 uit m'n oude voeding, deze is heel stil

Oja een stuk koeler dat wel maar jah vind je het vreemd ? met 3 extra stuks ...

Verwijderd

Dan ben je imho idd niet goed bezig... Lagere temperatuur = meer airflow = meer herrie... Natuurlijk kun je wel wat dingen optimaliseren zoals het gebruiken van rounded cables zodat de airflow derop vooruit gaat dezelfde hoeveelheid lawaai. Maar in het algemeen is het wel heel ongebruikelijk dat je temp erop vooruit gaat bij het stil maken van je PC :)

En verder zou ik nooit fans uit oude computerPSU's of goedkope zooi gebruiken, maar het gelijk goed aanpakken door Papst of Panaflo's (bij lager budget) te kopen. En natuurlijk moet je nog ervoor zorgen dat de lucht nerges langs kan suizen: dus roosters verwijderen enzo...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 12 juli 2001 16:48 schreef PsyFlux het volgende:
En verder zou ik nooit fans uit oude computerPSU's of goedkope zooi gebruiken, maar het gelijk goed aanpakken door Papst of Panaflo's (bij lager budget) te kopen.
Je zegt het net alsof die Panaflo's goedkoper zijn, maar wel mindere specs hebben.. Ik heb nog geen betere fans kunnen vinden qua specs..

Bovendien moet ik de eerste zaak in Nederland nog tegenkomen waar ze Panaflo fans verkopen.. Dan moet je ze dus in het buitenland (Duitsland/USA) bestellen en dat kost vaak een bulk verzendkosten..

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
noppenschuim werkt niet, wordt je kast alleen maar warmer van

...

nou oke
een beeetje dan, maar het scheelt imho dus echt geen ruk als je je kast volplakt met noppenschuim. je zal hem altijd blijven horen
het enige waar noppenschuim goed voor is is windgeruis dempen
zwaar geperst schuim/rubber dempt beter de geluiden van hd enzo

panaflo fans erin is een optie, beter nog is om die op 7 volt te laten draaien, dan hoor je die helemaal niet

alle kleine beetjes helpen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

die uit je voeding is wel stil maar heeft weinig kracht(ik nl. wel)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 17:28 schreef TripleM het volgende:
Je zegt het net alsof die Panaflo's goedkoper zijn, maar wel mindere specs hebben.. Ik heb nog geen betere fans kunnen vinden qua specs..
Als je de stilste 80mm fan ooit wilt hebben zul je toch echt een Papst 8412NGL moeten nemen (produceert slechts 12 dB(A) bij een airflow van 33 (m³/h) of 19,4 (CFM)).

Verder eens vergelijken met twee even stille fans:
• Panaflo FBA08A12L1A: 40,8 (m³/h) of 24 (CFM) bij 21 dB(A).
• Papst 8412NML: 45 (m³/h) of 26,5 (CFM) bij 21 dB(A).

Dan nog een vergelijk met de hard blazende fans met ongeveer evenveel airflow:
• Panaflo A08A12U1A: 79,8 (m³/h) of 46,9 (CFM) bij 38.2 dB(A).
• Papst: 79 (m³/h) of 46,5 (CFM) bij 37 dB(A).

En dit zijn gewoon de specs die beide fabrikanten zelf opgeven:
http://www.panasonic.com/industrial_oem/appliance/pdf/fba08a.pdf
http://www.papst.de/pdf_dat_e/s17gb.pdf

Nu moet ik toegeven dat dit ook een kwestie kan zijn van welke fabrikant liegt het hardste, of heeft de 'slimste' meetmethodes (vooral voor dB(A))? Maar ik heb op verschillende sites gelezen dat het geluid van de Papst fans toch als minder storend word ervaren.

En verder: is het de prijs waard? Ik vind van wel aangezien ik echt het beste van het beste wil hebben en daarvoor moet je nu eenmaal betalen...
Bovendien moet ik de eerste zaak in Nederland nog tegenkomen waar ze Panaflo fans verkopen.. Dan moet je ze dus in het buitenland (Duitsland/USA) bestellen en dat kost vaak een bulk verzendkosten..
Bij deze dan: www.comex-sales.com (reseller van www.aconto.de ) maar je kunt ze ook laten bestellen bij de meeste electronicawinkeltjes met een Papst catalogus. En de verzendkosten vanuit Duitsland vallen ook nog wel mee hoor! Meestal iets van 30DM en als je dan gelijk flink wat hardware vanuit het goedkopere Duitsland in 1 zending koopt ben je ongeveer gelijk/goedkoper uit.
Pagina: 1