Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-09-2023
Mijn vraag
heb al een paar maanden de Trident z RGB c16 3000mhz.
zonder problemen kon ik de rgb aansturen via mystic light. tot vandaag.
ik deed mijn computer aan en alleen de bovenste 20% ging aan.
de licht effecten werken wel. maar er brand maar een klein stukje van de stick.
ik hoor wel vaker dat dit kan voorkomen maar nog nooit dat er een stuk vervalt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Case: NZXT S340 Black/Red
CPU: Intel Core i7-8700k @ 4,8gHz
GPU: MSI GeForce GTX 1080ti Lightning X
RAM: G.Skill Trident Z RGB 16GB
MBD: MSI Z370 Gaming Pro Carbon
CPU NZXT Kraken 62x
SSD: Samsung 750 256 GB
HDD1: WD Green 1 TB
HDD2: Toshiba 500 GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik denk / hoop dat het een software fout is. morgenavond ben ik weer in de gelegenheid om te testen. ik zal dan even proberen mystic light opnieuw te installeren. zijn er meerdere mensen met ideeën hierover of misschien wel ervaring hiermee. graag hoor ik het.

Edit:
Ik lees dat dit wel vaker voorkomt. dat de SPD corrupt is. nu weet ik niet precies wat er met mijne aan de hand is maar ik denk dat men beste gok nu is om alle rgb software te deinstalleren en xmp uit te zetten. mocht het nogsteeds niet werken kan ik misschien met Thaiphoon Burner de SPD weer correct maken.

Edit 2:
Ik denkd at ik het probleem heb gevonden. ik zag ergens een video over deze sticks dat de software van g.skill de ram in 5 delen opdeelt. ik had deze software gedownload maar wilde niet opstarten vanwege msi mysic light. die ik gebruik voor mijn moederbord, videokaart en 2 LED strips. Ongeveer 20% van mijn ram gaat maar aan. dit is dus 1/5de. ik ga vanavond dus de software van msi en g.skill verwjideren en die van g.skill opnieuw installeren. hiermee hoop ik dat ik 5/5 delen kan laten branden.

[ Voor 30% gewijzigd door Ticho2k op 10-01-2018 10:26 . Reden: mogelijke oplossing ]