Type A stekker heeft een snoer met twee witte draden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cimi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-09-2020
Hoi,

Ik wil graag een type A stekker (apparaat uit Japan) vervangen met een Europese stekker. Deze stekker heb ik eraf geknipt en wil dat snoer met een kroonsteentje of krimpkous vastmaken aan een snoer van een ongeaarde stekker (ook geknipt gezien deze vastzit en niet kan worden open geschroefd).

Echter bestaat het snoer van het apparaat uit 2 dezelfde draden in de kleur wit.
Kan ik deze gewoon vastmaken aan de bruine en blauwe draad van de nieuwe stekker?

Alvast erg bedankt voor je tijd en tips!

Mvg,

Cimi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cimi
Excuses, mijn vraag had geplaatst moeten staan in "Modding, Mechanica & Elektronica".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Foto's helpen.

Maar Europese stekkers hebben geen + of -, omdat je de stekker gewoon om kan draaien. Je weet dus nooit welke de fase en welke de nul is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-06 18:38

Baggeraar

Wat een gebagger..

Pas op!

In japan gebruiken ze algemeen een 100Volt net, opletten dus als je je materiaal dus op 230V gaat zetten. Vergewis je er eerst van dat het materiaal compatibel is met ons stroomnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 01:28

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Dankzij het wonder dat wisselspanning heet kun je de stekker aansluiten zoals je wilt. Daardoor maakt het ook niet uit hoe je de stekker in het stopcontact steekt.
Mocht je te maken hebben met gelijkspanning, dan is het wel belangrijk dat je weet welke kans + is en welke - .

Let er wel op dat ze in Japan 100v hebben in plaats van 240v hier. Niet alle apparaten zijn gemaakt om om te kunnen gaan met 240v, dus let daar wel goed op.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Naast 100V kan het zijn dat 1 van de pennen van de stekker iets groter is dan de andere.. dat zou de fase pen zijn :?

maw.. als je stekker inderdaad een afwijkende pen heeft zou je het netjes kunnen doen door de draad die daar aan hoorde ( als je dat nog kan achterhalen ;)) aan de bruine te hangen

[ Voor 44% gewijzigd door SMSfreakie op 09-01-2018 22:23 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:33
SMSfreakie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:20:
Naast 100V kan het zijn dat 1 van de pennen van de stekker iets groter is dan de andere.. dat zou de fase pen zijn :?
Niet persee, wisselspannig betekend eigenlijk niet meer dan dat de fase en nul 50\60 maal per seconde omwisselen, dus zoals eerder gezegd : zolang het app kan worden aangesloten op 230 Volt maakt het niet uit welke pool op welke draad wordt aangesloten.

Apparaten die een gestabiliseerde voeding hebben zijn over het algemeen geschikt voor 100-240V, het typeplaatje kan hierover mer informatie verschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dragoncry schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Niet persee, wisselspannig betekend eigenlijk niet meer dan dat de fase en nul 50\60 maal per seconde omwisselen, dus zoals eerder gezegd : zolang het app kan worden aangesloten op 230 Volt maakt het niet uit welke pool op welke draad wordt aangesloten.

Apparaten die een gestabiliseerde voeding hebben zijn over het algemeen geschikt voor 100-240V, het typeplaatje kan hierover mer informatie verschaffen.
klopt.. alleen wij hebben met onze type C en F contactdozen gewoon het geluk dat ze ook omgekeerd passen :P

met type A B D E G en H contactdozen is dat moeilijker :P

wordt in februari weer leuk.. naar belgie met type E.. dus voor mn verlengsnoertje even goed opletten dat ik een type E compatible stekkertje er aan heb :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Cimi schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:15:
Excuses, mijn vraag had geplaatst moeten staan in "Modding, Mechanica & Elektronica".
Maak de volgende keer een TR aan :)
Move WVB->MME

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cimi
Room42 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:17:
Foto's helpen.

Maar Europese stekkers hebben geen + of -, omdat je de stekker gewoon om kan draaien. Je weet dus nooit welke de fase en welke de nul is.
Ok, het maakt dus niet uit en kan ik ze vastmaken aan elkaar, ongeacht de kleur?

Hopelijk werkt deze link met een foto van Dropbox
Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/2/AAAeihaLZdQOvNXWqcKUbdgbsjmIjvRQcdJc17vo5fZ-pQ/12/222640963/png/32x32/1/_/1/2/IMG_20180109_214554.png/EPL8pacBGM1CIAcoBw/VxhA1iYMujDEBsPxAxSy_EAVws3NFU1LP8n7Xk5mkI8?preserve_transparency=1&size=1280x960&size_mode=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja dat kan.
Type a kun je ook omdraaien. Maar let inderdaad op op de juiste spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cimi
Booberella schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:20:
Dankzij het wonder dat wisselspanning heet kun je de stekker aansluiten zoals je wilt. Daardoor maakt het ook niet uit hoe je de stekker in het stopcontact steekt.
Mocht je te maken hebben met gelijkspanning, dan is het wel belangrijk dat je weet welke kans + is en welke - .

Let er wel op dat ze in Japan 100v hebben in plaats van 240v hier. Niet alle apparaten zijn gemaakt om om te kunnen gaan met 240v, dus let daar wel goed op.
Dit het enige wat ik kon vinden over het merk Weishang wat op de stekker zelf staat.
http://productspec.ul.com...ment.php?id=ELBZ7.E332067

Het is overigens de eerste-> WS 202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cimi
defiant schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:30:
[...]

[mbr]Maak de volgende keer een TR aan :)
Move WVB->MME[/mbr]
Dankje! Doe ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Cimi schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:41:
[...]

Dit het enige wat ik kon vinden over het merk Weishang wat op de stekker zelf staat.
http://productspec.ul.com...ment.php?id=ELBZ7.E332067

Het is overigens de eerste-> WS 202
Staat er ook iets op het apparaat zelf? Grote kans dat het daar staat als het apparaat een ander voltage ondersteunt, en soms zit er een schuifje die je om moet zetten.

Om wat voor apparaat gaat het, als ik vragen mag?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 21:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[...]

Eehm nee. Tenminste: de eerste helft klopt niet.

De fase wisselt tussen plus en min, de nul is gewoon nul. Maarrrr onze apparaten zijn er (op een uitzondering na) prima voor geschikt om de fase en nul om te wisselen.

Wikipedia: Wisselspanning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cimi
Booberella schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:11:
[...]

Staat er ook iets op het apparaat zelf? Grote kans dat het daar staat als het apparaat een ander voltage ondersteunt, en soms zit er een schuifje die je om moet zetten.

Om wat voor apparaat gaat het, als ik vragen mag?
Het is besteld via Aliexpress, verpakt en verstuurd in noppenfolie met daar omheen een zakje gewikkeld in tape. Dus zonder omschrijving en de verpakking van het product zelf. Aheum... maar goed ook _/-\o_ :$

Inhoud is denk ik niet zo belangrijk, want hij doet het nu! oOo
Ik heb gisteravond de verkoper via de chat gesproken en had hij me bevestigd dat er op 'het apparaat' 220V zit.

Laat ik het anders maar houden op een elektrische tandenborstel... O-)

Thanks allen voor het advies en meedenken! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Cimi schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:43:
[...]

Het is besteld via Aliexpress, verpakt en verstuurd in noppenfolie met daar omheen een zakje gewikkeld in tape. Dus zonder omschrijving en de verpakking van het product zelf. Aheum... maar goed ook _/-\o_ :$

Inhoud is denk ik niet zo belangrijk, want hij doet het nu! oOo
Ik heb gisteravond de verkoper via de chat gesproken en had hij me bevestigd dat er op 'het apparaat' 220V zit.

Laat ik het anders maar houden op een elektrische tandenborstel... O-)

Thanks allen voor het advies en meedenken! d:)b
Veel plezier met je euhm... tandenborstel ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 21:10

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Booberella er bestaan opzet stukjes die van een elektrische tandenborstel een vibrator maken :Y

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 23:59

TNW

[...]

Gestabiliseerd is elke fatsoenlijke gelijkspanningsvoeding. Wat je bedoelt is een schakelende voeding, welke bijna altijd 100-240V aankunnen.

Weblog | Straling!

Pagina: 1