Rust, cultuur en natuur in griekenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Standevriendin en ik willen beiden een vakantie naar de zon zonder een godsvermorgen kwijt te zijn en onze keuze is inmiddels gevallen op Griekenland. Beiden zijn we al een hele tijd niet op vakantie geweest en dat wordt dus weer een keer tijd. Nu zijn er een aantal topics geweest met een soortgelijke vraag, maar daar zat niet direct iets tussen wat mij of haar aansprak.

We zijn op zoek naar een B&B of een kleinschalig hotel / appartement ergens in Griekenland waar we toegang hebben tot een stukje strand, restaurantjes en genoeg cultuur en natuur om zodat we ons 8-11 dagen kunnen vermaken. Belangrijkste criteria is wel dat er meer grieken dan toeristen zijn. We hebben helemaal niets met zuipende britten, kotsende russen of een kroketje van Edje.

Onze eerste optie (en op aanraden van een Griekse collega) was het eiland Ikaria. Erg rustig, relaxte mensen en weinig toeristen. Maar zover ik heb kunnen zien zijn losse tickets al 1.000 euro pp volgens google en heb ik online ook geen reisbureaus gevonden die een vakantie daar aanbieden voor een redelijke prijs. Waarschijnlijk dat er daarom ook weinig toeristen zijn :p

Ons budget is max 600 euro voor de reis en logies en we willen eind mei of misschien begin juni daar verblijven. Deze periode is omdat we dan tijd hebben en door dat het er geen 35+ graden is, maar je wel in een korte broek kan lopen.
Ik ben benieuwd of iemand een advies heeft (of het nou een plek is waar je met veel plezier verbleven bent of een reisorganisatie die het kan regelen).

Wat we niet willen:
* Een 13 in een dozijn verblijfplaats
* Meer toeristen dan 'natives'
* Tourist traps en proppers
* Luxe

Wat we wel willen:
* Een rustiek verblijf
* Wijn, olijven en goed eten
* Kleinschalig
* Cultuur en natuur
* Strand en zee

Het hoeft overigens niet per se Griekenland te zijn. Portugal, Spanje, Italië, etc zijn zeker ook een optie, zolang het eten maar goed is en de temperatuur rond de 25. Alleen Turkije valt voor mij af wegens het regime.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vakantieplannen mogen in AZ :)

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 09-01-2018 21:47 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 19:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik zit hier snel even te denken aan bv Portugal,porto of faro of daar omheen , of bijvoorbeeld malta.
vliegen is dan 100-200 euro PP met losse tickets.

lanzarote kan ook erg rustig zijn indien juiste tijd,kan duurder zijn.

sicilie is ook goed te doen en wat behoorlijk rustig was toen ik er was net als Elba :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-06 16:06
Kefalonia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 12:26
Schrijf tickets niet te snel af: bijvoorbeeld SkyScanner geeft op een eerste zoekpoging al retourvluchten vanaf €340 pp. Ferry is misschien ook een leuke manier? Kost waarschijnlijk wat meer, maar scheelt je misschien ook een overnachting.

Is je budget €600 voor vlucht+verblijf per persoon of samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 17:11
Het eiland La Palma van de Canarische eilanden misschien? Minder qua cultuur, maar wel rustig en veel natuur. Voor sterrenkijkers het walhalla b.t.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
mrsar schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:49:
Ik zit hier snel even te denken aan bv Portugal,porto of faro of daar omheen , of bijvoorbeeld malta.
vliegen is dan 100-200 euro PP met losse tickets.

lanzarote kan ook erg rustig zijn indien juiste tijd,kan duurder zijn.

sicilie is ook goed te doen en wat behoorlijk rustig was toen ik er was net als Elba :)
Hmmm, klinkt interessant. Zeker Sicilie heeft aantrekkingskracht.
En waarom dan?
Joep schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:05:
Het eiland La Palma van de Canarische eilanden misschien? Minder qua cultuur, maar wel rustig en veel natuur. Voor sterrenkijkers het walhalla b.t.w.
Sterrenkijken is inderdaad geweldig. Het is al weer even geleden dat ik een echt heldere sterrennacht heb gezien.
sjroorda schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:03:
Schrijf tickets niet te snel af: bijvoorbeeld SkyScanner geeft op een eerste zoekpoging al retourvluchten vanaf €340 pp. Ferry is misschien ook een leuke manier? Kost waarschijnlijk wat meer, maar scheelt je misschien ook een overnachting.

Is je budget €600 voor vlucht+verblijf per persoon of samen?
Oh, dat ben ik nog vergeten te vertellen, maar 20+ uur reizen is een beetje too much voor een reis van 8 dagen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Standeman op 09-01-2018 22:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:46
Mallorca!

Ook echt een tip waard. Heb je naast de hoofdstad waanzinnig leuke karakteristieke dorpjes. Klimaat is top, natuur is mooi, stranden geweldig, relatief rustig eiland.

Valldemossa, Sóler, Port de Sóler, Port 'd Andratx, Alcudia .... er zijn daar hele leuke karakteristieke spaanse dorpjes. En ook de hoofdstad Palma is echt wel een leuke sfeervolle stad hoor.

Ben er zelf eerste 2 weken oktober geweest en hadden nog gemiddeld 25 graden. Ook een keer eind mei geweest was toen circa 25-30 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
...vergeet vooral niet bij airbnb te kijken. Veelal lage prijzen en je kan midden in een dorp eindigen zonder toeristen(en dus locals als buren).

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 14:25
Kijk ook eens naar zuid Kroatië. Is te rijden, met een tussenstop en voor 4 tientjes heb je een leuke Airbnb. Ik heb in trogir gezeten en dat was heel leuk. Split ligt om de hoek en de oude stad daar is prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu is het wel weer paar jaar geleden, maar zuidkant van Kreta is een wereld van verschil met de noordkant (zuipen, feesten, etc). Geen idee wat er afgelopen jaren veranderd is daar, maar van de 12 dagen dat ik in die onzin daarboven zat (net buiten chersonisos) ben ik er uiteindelijk 7 elke dag op en neer gaan rijden naar het zuiden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:26
Mallorca vind ik zelf ook erg leuk maar veel plaatsen ook erg toeristisch. Ik zou dan eerder Sicilië aanraden. Ook een heel leuk eiland met historie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 13:59
Ithaca!

Waarom? Ik ben meerdere keren in Griekenland geweest op verschillende plekken (Samos, karpathos, pillion, Kreta, kefalonia) en dit kleine eilandje had toch een bepaalde charme die meer indruk op me heeft gemaakt dan de rest.

Pro:
- Eerst vliegen, daarna nog met de boot. De grootste toeristenmassa neemt deze moeite niet en komt er dus ook niet.
- Vooral kleine taveernes waar Grieken ook zelf komen (vooral later op de avond).
- prachtige kleine strandjes en baaitjes, sommigen beter bereikbaar dan anderen. Een dagje een bootje huren is echt een aanrader.
- gevoelsmatig goedkoop. Ik kan dit niet 1:1 staven met andere plekken, autohuur was bijvoorbeeld goedkoper dan op samos.
- onder de toeristen zijn veel zeilers. Die komen vaak alleen aan land om ergens te eten. Overdag is het lekker rustig

Tegen:
- Diezelfde boot. Je bent langer onderweg.
- Auto/scooter huren is bijna een must, ik vind dit niet erg, maar zonder kom je nergens. Als je negens wilt komen is dat prima, maar persoonlijk ga ik daar niet voor op vakantie.

Ik heb niet gekeken naar de prijzen. Ik ben 3, bijna 4 jaar geleden geweest. Samen met vaders naar een last-minute gezocht die ons beiden aanstond en zo per toeval hier terecht gekomen. Mijn vader (hardcore Griekenland fanaat) is nog 2x terug gegaan. We hebben destijds geboekt bij Ross Holidays, vast niet de goedkoopste, wel een uitgebreid assortiment in Griekenland met, als ik je wensen zo lees, genoeg opties die best in je straatje zouden kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Kefalonia zijn we in September geweest. Zijn natuurlijk wel Engelsen, maar die ze je overal in Griekenland. Eilandje is leuk, klein, best wel groen en heeft leuke kleine strandjes. Is nog niet ontdekt door de grote toeristenmassa. Wij gingen naar de kleine plaatsjes. Een huurauto, is wel nodig, zonder lijkt me behoorlijk lastig. Alle dagen daar alleen maar genoten van de Griekse keuken. Bootje huren, strandje pakken waar niemand is. Kefalonia heeft zijn eigen "luchthaven". Ithaca is ook bereikbaar met de boot vanaf Kefalonia.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 10-01-2018 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Standeman, ik kan Kefalonia ook aanraden! Ben er een paar keer geweest. Voor 600 euro kun je een heel eind komen. Er is veel natuur, veel strandjes en lekker (betaalbaar) eten en geen massa toerisme. Ik heb zelf een keer naast het vliegveld gezeten en er landen 5 vliegtuigen per dag ofzo :) Heb veel middelandse zee eilanden gezien, maar nergens was het zo relaxed en nog net genoeg voorzieningen om het niet al te moeilijk te maken (goede huurauto's en rechtstreekse vlucht bijvoorbeeld) en het is de eerste keer dat ik ergens terug ben gegaan, normaal heb ik het na 1x wel gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door DeveloperNL op 10-01-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@Standeman Voor rust en cultuur is Sicilië een absolute aanrader. Voor natuur... Ik weet niet hoeveel natuur je in Griekenland (of Italië) verwacht, maar bij natuur denk ik eerder aan Ijsland of Canada :+ (ik zal wel verwend zijn). Rust en natuur kan je bv. zeker wel in Puglia (de hak van Italië) vinden, en ook wel wat cultuur. Accomodatie e.d. is ook heel goed betaalbaar - het zuiden van Italië (inclusief Sicilië) is armer dan het noorden en de Italianen gaan graag op vakantie in eigen land. Puglia is een plek waar heel veel Italianen naartoe trekken tijdens de zomervakantie bv.

Sicilië is een fantastische bestemming als je houdt van klassieke cultuur. Beter bewaarde Griekse tempels dan in Griekenland (Segesta, Selinunte, ...), Romeinse resten (Piazza Armerina!), heerlijk eten (ik word persoonlijk niet wild van de Griekse keuken), en Sicilië is zeker geen platgetreden pad. Daar vind je vaak alleen toeristen die écht uit interesse komen en niet omdat het bv. zonnekloppers zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Borromini schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:07:
@Standeman Voor rust en cultuur is Sicilië een absolute aanrader. Voor natuur... Ik weet niet hoeveel natuur je in Griekenland (of Italië) verwacht, maar bij natuur denk ik eerder aan Ijsland of Canada :+ (ik zal wel verwend zijn). Rust en natuur kan je bv. zeker wel in Puglia (de hak van Italië) vinden, en ook wel wat cultuur. Accomodatie e.d. is ook heel goed betaalbaar - het zuiden van Italië (inclusief Sicilië) is armer dan het noorden en de Italianen gaan graag op vakantie in eigen land. Puglia is een plek waar heel veel Italianen naartoe trekken tijdens de zomervakantie bv.

Sicilië is een fantastische bestemming als je houdt van klassieke cultuur. Beter bewaarde Griekse tempels dan in Griekenland (Segesta, Selinunte, ...), Romeinse resten (Piazza Armerina!), heerlijk eten (ik word persoonlijk niet wild van de Griekse keuken), en Sicilië is zeker geen platgetreden pad. Daar vind je vaak alleen toeristen die écht uit interesse komen en niet omdat het bv. zonnekloppers zijn.
Het leuke van Kefalonia is dat je in de ochtend in de bergen kunt zitten en s'middags aan het strand en TS geeft aan een week te gaan en dan kun je ongeveer het hele eiland zien. Sicilie is de helft van Nederland en dan moet je best veel rijden in 9 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
DeveloperNL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:19:
[...]

Het leuke van Kefalonia is dat je in de ochtend in de bergen kunt zitten en s'middags aan het strand en TS geeft aan een week te gaan en dan kun je ongeveer het hele eiland zien. Sicilie is de helft van Nederland en dan moet je best veel rijden in 9 dagen.
Mocht de TS Sicilie interessant vliegen kan je een kant van het eiland kiezen. Je vliegt op Trapani/Palermo als je de westkant wilt zien en op Catania voor de oostkant. Het hele eiland is in een week niet te doen, maar een kant is een aanrader!

Zoals hierboven al gezegd een heerlijke combinatie van natuur, cultuur, strand en heerlijk eten. Aan de oostkant kan je o.a Catania (+Etna), Ragusa of Syracuse zien en daaromheen wat stranden en natuur. Aan de westkant heb je o.a Palermo, Trapani (+ Erice) en Agrigento. Zelf nooit op de griekse eilanden geweest, maar wel op alle andere genoemde locaties in dit topic. Op Sicilie vind je een geweldige combinatie van de door jouw gestelde eisen.

Mocht je (of iemand anders) meer tips willen, ben er afgelopen zomer 3 weken geweest :)

Edit: Zie dat Portugal ook een optie is. Dan is noord Portugal, rond Porto, ook een optie. Niet de drukte van het zuiden (Lissabon,Algarve), maar ook mooie stranden in combinatie met natuur en cultuur. Leuke steden (Porto, Braga en Guimaraes) gecombineerd met een prachtige natuur in het binnenland (waar de Port wijn vandaan komt :+ ). De locals zijn vriendelijk, geen massatoerisme en relatief goedkoop :)

[ Voor 14% gewijzigd door Koennnnnn op 10-01-2018 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waar in de voorjaar/zomer tegenwoordig ongeveer de helft van de mensen toerist is, wat de TS nu juist niet wil? Kefalonia is één van de meer toeristische eilanden van de Ionische groep (samen met Corfu en Zakynthos), en vooral bij Britten erg populair.

Prachtig eiland hoor (ben er ook al een keer geweest, paar jaar geleden), maar toeristen-arm is het er niet.

Denk toch dat je moet denken aan eilanden die je niet direct per vliegtuig kunt bereiken. Daar zul je dan minder toeristen aantreffen.

Helemaal toeristen-loos gaat hem niet worden in Griekenland, want overal zijn die er wel.

Je zou evt ook naar het zuiden van Kreta kunnen kijken. Noorden is behoorlijk toeristisch, maar het zuiden juist toaal niet. En je hebt dan toch toegang tot het noorden als je dat wil met alle faciliteiten.

Of minder gangbare eilandjes in de Noord-Aegische zee (Thasos, Samothraki, Limnos etc), daar is het ook nog iets minder toeristisch, hoewel je ze ook daar zult vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hier ook nog een Sicilie fan. Sowieso een heel groot fan van Italië (al moet je je afvragen of Sicilie echt Italië is :)).

Het heeft inderdaad de elementen die je zoekt, al ben je er zeker niet de enige toerist en in bijvoorbeeld Taormina of Syracuse vind ik, het zeker als er net een cruise schip aangelegd is, ook best richting wat massaler toerisme gaan. Zodra je daar iets vanaf gaat, wordt het al veel beter. De Etna is machtig en heel mooi voor een lange (evt begeleide) hike, er zijn schitterende dorpjes en het eten is echt onovertroffen.

Ik ben best wel een paar keer in Griekenland geweest (en zou er best nog heen willen), maar vind dat ze met name qua eten niet in de schaduw van Sicilie kunnen staan. Ook heb ik het idee dat het qua natuur wat minder hoogtepunten heeft (ook omdat je vaak aan een eiland gebonden zit. Kreta is daarentegen natuurlijk heel mooi, maar daar zul je nooit alleen zijn (maar goed, dat geldt voor heel veel plekken, ook Sicilie).

Qua inspiratie vind ik Eliza was here nog steeds een prima touroperator, maar misschien zitten die al te veel tussen massatoerisme en verlaten gebieden in voor jou? Ik zie absoluut de charme van gebieden die bijna niet door toeristen ontdekt zijn, maar (cliché alert!) veel plekken zijn juist wat meer bezocht omdat ze de moeite waard zijn wellicht.

Qua natuur heeft Sicilie best wat te bieden (het ene deel meer dan het andere) en het is veel te groot om in 10 dagen helemaal te zien, dus mocht het een serieuze optie zijn, denk dan goed na waar je wilt zitten. Heel grofweg zou ik zeggen dat het noordoosten (rond de Etna) heel interessant is, vooral door de Etna. De dorpjes zijn iets levendiger, Catania is erg leuk (bijv de vismarkt) voor een ochtend/dag maar ik denk dat dit, met de stranden in het noorden, wel het meest toeristisch is. Het noorden en de westkust biedt mooie stranden en de streetfood van Palermo is natuurlijk legendarisch, terwijl het binnenland (Agrigento, Enna) heel veel historie te bieden heeft. Het diepe zuiden biedt in mijn ogen alledrie, maar meer op een allround niveau.

Voor een 1e keer is het Zuiden misschien wel erg leuk, een dagje naar het tropische strand van Calemosche, een dagje flamingo’s en andere vogels kijken in Vendicari, een dagje klimmen en klauteren bij Cavagrande, de barokke stadjes (Noto, maar bijvoorbeeld ook Scicli), de verlaten stranden bij Santa Maria di Focallo, de beste vis van t eiland eten bij Il Tonno Rosso, de grotwoningen van Ispica en zo langzamerhand zijn je vakantiedagen weer om. Etna is ook te doen voor een dagtrip, terwijl Ortygia ook echt leuk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 11:15
Noord kant van Corfu :) mooi groen en niet zo druk, zeker buiten het hoogseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 17:01
Toen ik je verhaal zag dacht ik ook meteen aan kefalonia.
Wij zijn er vorig jaar heen geweest en zaten aan de kant waar geen/weinig toerisme was, plaatsje Agia Effimia. Voordeel is dat het er heerlijk rustig was en je voornamelijk alleen grieken tegen komt. Nadeel is dan wel weer dat je eigenlijk een auto/scooter moet huren wil je wat meer van het eiland zien, maar dat heeft ook zo weer zn charmes. Kan je dit appartement Klik van harte aanbevelen, vriendelijke mensen die er alles aan doen om je een fijne en zorgeloze vakantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21

vhal

ಠ_ಠ

wildhagen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 04:52:
[...]

Waar in de voorjaar/zomer tegenwoordig ongeveer de helft van de mensen toerist is, wat de TS nu juist niet wil? Kefalonia is één van de meer toeristische eilanden van de Ionische groep (samen met Corfu en Zakynthos), en vooral bij Britten erg populair.

Prachtig eiland hoor (ben er ook al een keer geweest, paar jaar geleden), maar toeristen-arm is het er niet.

Denk toch dat je moet denken aan eilanden die je niet direct per vliegtuig kunt bereiken. Daar zul je dan minder toeristen aantreffen.

Helemaal toeristen-loos gaat hem niet worden in Griekenland, want overal zijn die er wel.

Je zou evt ook naar het zuiden van Kreta kunnen kijken. Noorden is behoorlijk toeristisch, maar het zuiden juist toaal niet. En je hebt dan toch toegang tot het noorden als je dat wil met alle faciliteiten.

Of minder gangbare eilandjes in de Noord-Aegische zee (Thasos, Samothraki, Limnos etc), daar is het ook nog iets minder toeristisch, hoewel je ze ook daar zult vinden.
Toeristen vind je overal, de Engelsen op Kefalonia zitten veelal in Skala, die plek zou ik ook vermijden :X Zou dan eerder naar het schiereiland gaan, Lixouri en omgeving. Daar is het een stuk rustiger.

Anders zou je kunnen gaan eilandhoppen op Skiathos, Skopelos en (Home) Alonnisos al is op het laatste eiland geen reet te doen.

Wil je echt rust dan zal je toch naar het vaste land moeten in het binnenland.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-06 11:46
SinergyX schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:54:
Nu is het wel weer paar jaar geleden, maar zuidkant van Kreta is een wereld van verschil met de noordkant (zuipen, feesten, etc). Geen idee wat er afgelopen jaren veranderd is daar, maar van de 12 dagen dat ik in die onzin daarboven zat (net buiten chersonisos) ben ik er uiteindelijk 7 elke dag op en neer gaan rijden naar het zuiden.
Ben daar zelf in oktober geweest met mn vriendin. We zijn beide begin 20 dus een feestje in Cherso vonden we natuurlijk niet erg, maar we wouden meer van Kreta zien. Met een huurauto (cabrio :*)) het halve eiland afgereden. Het is daar echt prachtig, vooral de zuidkant is inderdaad heel mooi en er zijn genoeg plekken die niet overlopen van de touristen. Aanrader, zeker weten!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:29
Voor Griekenland zou ik je de Peloponnesos aanraden. Het is er rustig, nog authentiek, mooie natuur (zowel kiezel- als zandstrand als bergen) en de mensen zijn er vriendelijk. Wij zijn 4 jaar terug in Agios Nikolaos geweest met ons gezinnetje (ouders en 2 kleine kinderen) en heerlijk genoten. Vlakbij waren mooie zandstranden (bij Stoupa), maar we hebben ook heerlijke tochten in de bergen en naar allerlei oude cultuur gemaakt.
Je moet wel een auto erbij huren, De afstanden zijn niet super groot, maar het is bijvoorbeeld vanuit het vliegveld van Kalamata een uur rijden naar Agios Nikolaos/Stoupa. Wel door schitterend gebied overigens.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01

Technomania

Huiskamer verslaafde.

4 jaar geleden voor het laatst geweest in het na seizoen. Zeker geen grote toeristenmassa's en lekker rustig.

De andere eilanden geen ervaring mee.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Sleehond schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:44:
Mallorca!

Ook echt een tip waard. Heb je naast de hoofdstad waanzinnig leuke karakteristieke dorpjes. Klimaat is top, natuur is mooi, stranden geweldig, relatief rustig eiland.

Valldemossa, Sóler, Port de Sóler, Port 'd Andratx, Alcudia .... er zijn daar hele leuke karakteristieke spaanse dorpjes. En ook de hoofdstad Palma is echt wel een leuke sfeervolle stad hoor.

Ben er zelf eerste 2 weken oktober geweest en hadden nog gemiddeld 25 graden. Ook een keer eind mei geweest was toen circa 25-30 graden.
+1 Mallorca is een prachtig eiland waar ook voor de rustzoeker prima vakantie te vieren is :)

* Stacheldraht heeft een heel fijne wandelvakantie op Mallorca gehouden met als vast vertrekpunt een mooie hacienda op het platteland.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06 11:54
nocalimero schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:56:
Voor Griekenland zou ik je de Peloponnesos aanraden. Het is er rustig, nog authentiek, mooie natuur (zowel kiezel- als zandstrand als bergen) en de mensen zijn er vriendelijk. Wij zijn 4 jaar terug in Agios Nikolaos geweest met ons gezinnetje (ouders en 2 kleine kinderen) en heerlijk genoten. Vlakbij waren mooie zandstranden (bij Stoupa), maar we hebben ook heerlijke tochten in de bergen en naar allerlei oude cultuur gemaakt.
Je moet wel een auto erbij huren, De afstanden zijn niet super groot, maar het is bijvoorbeeld vanuit het vliegveld van Kalamata een uur rijden naar Agios Nikolaos/Stoupa. Wel door schitterend gebied overigens.
Helemaal mee eens! Wij zijn in Stoupa geweest en nog nooit zo tot rust gekomen :). Daarnaast zijn wij ook op Samos, Kreta, Corfu geweest.

Wij hebben toen inderdaad ook een auto gehuurd voor Olympia / Monemvasia / Mystras geweest.

Waar wij toen zijn geweest (volledig georganiseerd met vlucht en transfer) kost eind mei 700 euro voor 8 dagen. Met wat zoeken moet het denk ik wel lukken voor je budget. Toen (2011) kostte 4 dagen autohuur 175 euro volledig verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:00
Zoals hierboven al een keer benoemd: Noord Portugal. En dan niet Porto want dan zit je nog steeds tussen de toeristen, maar bijvoorbeeld Povoa de Varzim. De enige toeristen die daar komen zijn Portugezen (en spanjaarden) zelf. Verder kan je er goed een appartementje huren (homeaway.com).

Voordelen:
- goedkoop (zowel reis er naar toe, als openbaar vervoer daar, als eten/drinken)
- 'niet standaard bestemming'
- genoeg te doen in omgeving (dagje Porto natuurlijk voor cultuur)
- lekker eten, maar je moet er wel tegen kunnen als je opeens iets krijgt wat voor de Portugezen een lekkernij is, en voor jou 1 en al graad, of varkenshoef/bloed/oor... (tip: als je eet wat ze op tafel zetten als je gaat zitten, betaal je er voor!)
- natuurlijk olijven en (groene) wijn
- zon (en niet te warm ivm oceaan)

nadelen:
- Portugezen spreken geen engels?
- Oceaan - dus minder warm water

Prijs: met ryan air 160 euro retour vanaf eindhoven met 2 personen, appartementje 9 nachten 360 euro + paar euro voor metro van Porto naar Povoa = 530 euro. (op basis van 13-6 tot 22-6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Findail schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:29:
Zoals hierboven al een keer benoemd: Noord Portugal. En dan niet Porto want dan zit je nog steeds tussen de toeristen, maar bijvoorbeeld Povoa de Varzim. De enige toeristen die daar komen zijn Portugezen (en spanjaarden) zelf. Verder kan je er goed een appartementje huren (homeaway.com).

Voordelen:
- goedkoop (zowel reis er naar toe, als openbaar vervoer daar, als eten/drinken)
- 'niet standaard bestemming'
- genoeg te doen in omgeving (dagje Porto natuurlijk voor cultuur)
- lekker eten, maar je moet er wel tegen kunnen als je opeens iets krijgt wat voor de Portugezen een lekkernij is, en voor jou 1 en al graad, of varkenshoef/bloed/oor... (tip: als je eet wat ze op tafel zetten als je gaat zitten, betaal je er voor!)
- natuurlijk olijven en (groene) wijn
- zon (en niet te warm ivm oceaan)

nadelen:
- Oceaan - dus minder warm water

Prijs: met ryan air 160 euro retour vanaf eindhoven met 2 personen, appartementje 9 nachten 360 euro + paar euro voor metro van Porto naar Povoa = 530 euro. (op basis van 13-6 tot 22-6)
Hier ben ik het wel mee eens, maar ik begreep dat zee/strand ook belangrijk was voor TS. Dan is Noord Portugal niet de meest interessante bestemming.

Zoals ik al eerder aangaf is de Peloponnesos een goede optie. Zon en zee, maar zeker niet toeristisch. Ook Sicilië is een aanrader. Ook daar heb ik een tijd geleden een heerlijke vakantie gehad. Heb toen niet echt stranden bezocht, maar het is een erg interessant en mooi eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Bedankt voor alle tips! Dat gaat nog flinke moeite kosten om een keuze te maken :p

Het belangrijkste wat ik er nu uit haal is een auto huren! Zonder zit je gewoon vast of je moet alles op scooters doen (ben geen ervaren rijder, wel mijn motorrijbewijs), maar dan liever een auto. het is natuurlijk juist leuk om een heel eiland te verkennen.

Grootste kanshebbers zijn nu:

Kefalonia / Ithaka / Zuid Cyprus
Sicilië
Noord Portugal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:00
Dat is waar, er zijn mooie stranden in het noorden van Portugal, echter met koud water, en zelfs bij Povoa de Varzim met rotsen. Iets noordelijker zijn er geen rotsen maar ja, nog steeds koud water.

Nu ik er over nadenk, ik denk dat ik zelf weer daarheen ga dit jaar... :9

Succes met kiezen!

[ Voor 20% gewijzigd door Findail op 10-01-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Wij huren altijd een auto. We nemen dan een appartement oid in een klein rustig plaatsje, waar je 's avonds wel keuze hebt om uit eten te gaan bij diverse restaurants (loopafstand, kun je nog een paar drankjes doen) Liefst met een klein haventje. Dan overdag allerlei dingen doen/bezoeken, strandje pakken, dorpje bekijken, lekker lunchen etc. bevalt goed.

@Standeman Succes, en laat wel even weten wat het gaat worden:)

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 10-01-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
Findail schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:29:

nadelen:
Even hierop ingaan, de Portugezen spreken aardig engels. Niet vergelijkbaar met Nederland, maar stuk beter dan op andere locaties die hier besproken zijn (Spanje, Sicilie). Daarnaast zijn de mensen erg vriendelijk en kom je er, eventueel met gebaren, altijd wel uit.
nocalimero schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens, maar ik begreep dat zee/strand ook belangrijk was voor TS. Dan is Noord Portugal niet de meest interessante bestemming.
De stranden in Noord-Portugal zijn niet zo mooi als in bijvoorbeeld Algarve, al zijn er mooie stranden en is het er veel rustiger. Daarnaast biedt deze regio een combinatie van cultuur,natuur en culinair. In tegenstelling tot de Algarve die, imho, alleen maar prachtige stranden te bieden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ons oog begint nu te vallen op Sicilië en dan specifiek op Cefalu*. Appartementjes zijn goedkoop te vinden via Airbnb en een vlucht is minder dan 300 euro. Maar we kijken nog naar andere stadjes / dorpjes.

edit:

*fixed

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 10-01-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 01:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Cefalu*

Ik raad ook Kefalonia aan. Veel minder toeristisch dan andere Griekse eilanden en een prachtige natuur, iets wat op andere Griekse eilanden behoorlijk tegen kan vallen (bijv. op Kos groeit geen fuck). Bergen, schiereilanden en veel verschillende soorten stranden te vinden. Genoeg kleine dorpjes om rust te vinden. Ben er 1x voor werk geweest en 1x prive en allebei de keren waren fantastisch. Wil graag nog eens terug in de toekomst.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat wij altijd doen is
* Huisje via Airbnb
* Auto huren
* Vliegtickets via Skyscanner

Zeker als je niet vastzit aan bepaalde data loont het om een beetje te schuiven met data.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Koennnnnn schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Even hierop ingaan, de Portugezen spreken aardig engels. Niet vergelijkbaar met Nederland, maar stuk beter dan op andere locaties die hier besproken zijn (Spanje, Sicilie). Daarnaast zijn de mensen erg vriendelijk en kom je er, eventueel met gebaren, altijd wel uit.

[...]

De stranden in Noord-Portugal zijn niet zo mooi als in bijvoorbeeld Algarve, al zijn er mooie stranden en is het er veel rustiger. Daarnaast biedt deze regio een combinatie van cultuur,natuur en culinair. In tegenstelling tot de Algarve die, imho, alleen maar prachtige stranden te bieden heeft.
Redelijk mee eens. Ik denk dat er zeker plekken in de Agarve zijn (uiterste westen en juist tegen de Spaanse grens, rond Tavira) waar er meer dan alleen van de stranden te genieten valt. Maar het is er zeker meer toeristisch dan Noord Portugal.

Verder geldt voor de meeste Portugezen dat ze (net als de Grieken in de Peloponnesos) erg vriendelijk zijn en dat je er voor zeer schappelijke prijzen een heel leuke vakantie kunt vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Standeman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:28:
Ons oog begint nu te vallen op Sicilië en dan specifiek op Cefalu*. Appartementjes zijn goedkoop te vinden via Airbnb en een vlucht is minder dan 300 euro. Maar we kijken nog naar andere stadjes / dorpjes.

edit:

*fixed
Goede keus :). Juni kan overigens al goed warm zijn, dat is wel iets om rekening mee te houden. Met Cefalu heb je volgens mij wel een iets toeristischer gedeelte te pakken, maar met een auto ben je zo mobiel dat je binnen no time daar geen last (if any) van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
ZieMaar! schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:43:
[...]

Goede keus :). Juni kan overigens al goed warm zijn, dat is wel iets om rekening mee te houden. Met Cefalu heb je volgens mij wel een iets toeristischer gedeelte te pakken, maar met een auto ben je zo mobiel dat je binnen no time daar geen last (if any) van hebt.
In eerste instantie had ik nog niet eens over een auto nagedacht, maar sinds dit topic heb ik wel door dat een auto bijna een must is wil je een eiland een beetje leren kennen.

Het is inderdaad aardig toeristisch. Daarom ben ik nog aan het kijken naar de wat kleinere dorpjes daar in de buurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 10-01-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou Kefalonia juist afraden. Sure, het is een rustig eiland, maar bij de aardbevingen van de laatste jaren is eigenlijk het meeste wat er nog aan oud spul was aan gort gegaan. Zonde, maar het is niet anders. Toen ik er in 2009 was was het nog ok, nu moet je het helaas niet meer doen als je ook nog cultuur wilt opsnuiven,

Ik ben zelfverkondigd griekenlandfan (nu een keer of 15 geweest ofzo, de meeste bekende en wat onbekendere eilanden heb ik wel 1 of meerdere keren gehad) en het is prima mogelijk om heel erg goed te zitten zonder lallende jeugd of toeristen. Wat jij wilt is het Griekenland van de Grieken en dat snap ik heel goed :)

Aantal tips:
- Tasos. Hoogst gelegen eiland, vliegen op vasteland en dan anderhalf uur boot. Niet te groot, nog redelijk authentiek te noemen. Wij zaten zelf hier: https://www.zoover.nl/gri...tos/makedonia/appartement Klein dorpje, wel het meest toeristische maar stelt alsnog geen drol voor. Je ziet wat Bulgaren van het vasteland er vakantie vieren en af en toe een verdwaalde Hollander, that's it.

- Griekse vasteland tegenover Tasos moet ook heel mooi zijn, begint men het toerisme ook pas net te ontdekken.

- Westelijk Kreta. kreta ga ik je niet uitleggen, maar Westen is heel erg mooi :) Wil je nog minder toeristisch, ga dan in het zuiden zitten en je ziet er echt geen kip.

- Lefkas. Ook lekker rustig maar voldoende faciliteiten. vasteland verkennen is er makkelijk door de brug ;)

- Rhodos. beetje afhankelijk van waar je zit maar prima rustige accomodatie te vinden.

Kijk ook even op Elizawashere ofzo, staan vaak hele mooie onontgonnen begieden op :)

Mocht je persoonlijke vragen hebben: shoot :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
nocalimero schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:32:
[...]

Redelijk mee eens. Ik denk dat er zeker plekken in de Agarve zijn (uiterste westen en juist tegen de Spaanse grens, rond Tavira) waar er meer dan alleen van de stranden te genieten valt. Maar het is er zeker meer toeristisch dan Noord Portugal.

Verder geldt voor de meeste Portugezen dat ze (net als de Grieken in de Peloponnesos) erg vriendelijk zijn en dat je er voor zeer schappelijke prijzen een heel leuke vakantie kunt vieren.
Zelf vond ik Tavira en omgeving erg tegenvallen. Afgelopen oktober in de Algarve geweest en ook het westelijke gedeelte (rondom Tavira) meegepakt, maar zowel de stad zelf als de omgeving vond ik niet heel spannend. Dan vond ik het westelijkere gedeelte mooier.

Maar voordat we te ver off-topic gaan, was er het idee om voor verschillende gebieden/landen een topic aan te maken? Zou hier eventueel wel aan mee willen helpen :)
Standeman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:45:
[...]

In eerste instantie had ik nog niet eens over een auto nagedacht, maar sinds dit topic heb ik wel door dat een auto bijna een must is wil je een eiland een beetje leren kennen.

Het is inderdaad aardig toeristisch. Daarom ben ik nog aan het kijken naar de wat kleinere dorpjes daar in de buurt.
Op Sicilie is een auto wel handig. Zeker als je meer de rustige en afgelegen plekken wil bezoeken waar je niet met een bus kunt komen. Zelf afgelopen zomer met het OV gereisd, maar daardoor ben je minder flexibel (en moet je geduldig zijn, het blijft zuid-europa ;) ). Cefalu zelf is net 1 van de meest toeristische dorpen van het eiland. Ook zit je net ver weg van wat mooie plekken in het oosten (rondom Catania) en westen (rondom Trapani). Maar als je die niet wilt bezoeken en de natuur in het noorden wilt zien + stranden zit je daar in de buurt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:13
Ik kan Kefalonia ook zeker aanraden. 2 jaar geleden geweest, wij zaten toen wel op het schiereiland daar is het niet zo toeristisch. Wel heb je een auto nodig om het eiland te kunnen verkennen. Wij zaten destijds in Volidiera Guesthouse, een heel mooi kleinschalig hotel (denk zon 10 kamers). Destijds zaten er alleen Nederlanders maar dat vonden wij juist wel leuk.
Erg veel mooie stranden op het eiland, qua oude griekse cultuur is er op kefalonia wat minder te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Standeman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:44:
Bedankt voor alle tips! Dat gaat nog flinke moeite kosten om een keuze te maken :p

Het belangrijkste wat ik er nu uit haal is een auto huren! Zonder zit je gewoon vast of je moet alles op scooters doen (ben geen ervaren rijder, wel mijn motorrijbewijs), maar dan liever een auto. het is natuurlijk juist leuk om een heel eiland te verkennen.

Grootste kanshebbers zijn nu:

Kefalonia / Ithaka / Zuid Cyprus
Sicilië
Noord Portugal
Andere optie in zelfde buurt:

Albanie.
+ goedkoop
+ heerlijke cuisine
+ veel cultuur (zowel hedendaags als Ottomaans als Grieks/Illyrisch)
+ bloedmooie stranden, soms met Griekse ruines op snorkeldiepte
+ nauwelijks toeristen
+ unieke ervaring
+/- zelfde hete rotweer als Griekenland (maar zeker niet erger)
- minder toeristische infrastructuur dan GR/PT

Ben zelf in 2005 in Durres en Tirane geweest en zou graag nog een keer terug willen. Transavia vliegt rechtstreeks van Schiphol op Tirane, een retourtje eind juni kost momenteel EUR 75, dus redelijk binnen budget :+

Vooral in het zuiden langs de kust (Sarande, Himare) heb je echt mooie stukken:
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/yourdailylife.nl/wp-content/uploads/2017/07/egzon-bytyqi-310185.jpg?resize=1000%2C600
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/yourdailylife.nl/wp-content/uploads/2017/07/Schermafbeelding-2017-07-30-om-22.16.17.jpg?w=511

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 06-06 19:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Kroatie was ik trouwens nog vergeten :) ook erg goed te doen rond die tijd

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Ik denk dat het meest toeristische stuk op Sicilie in juni ook nog wel meevalt op zich, maar zeker in dorpjes erom heen zit je prima. Als je wat googled op autohuur en autorijden op Sicilie dan schrik je wellicht. Mijn ervaring was dat het allemaal heel erg meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:04:
[...]

Andere optie in zelfde buurt:

Albanie.
+ goedkoop
+ heerlijke cuisine
+ veel cultuur (zowel hedendaags als Ottomaans als Grieks/Illyrisch)
+ bloedmooie stranden, soms met Griekse ruines op snorkeldiepte
+ nauwelijks toeristen
+ unieke ervaring
+/- zelfde hete rotweer als Griekenland (maar zeker niet erger)
- minder toeristische infrastructuur dan GR/PT

Ben zelf in 2005 in Durres en Tirane geweest en zou graag nog een keer terug willen. Transavia vliegt rechtstreeks van Schiphol op Durres, een retourtje eind juni kost momenteel EUR 75, dus redelijk binnen budget :+

Vooral in het zuiden langs de kust (Sarande, Himare) heb je echt mooie stukken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Klinkt ook als een gave locatie. Deze gaat op het ToGo lijstje, want ik geloof dat Standevriendin al verknocht is aan Sicilie en ik steeds minder te vertellen krijg. :+
ZieMaar! schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:39:
[...]

Ik denk dat het meest toeristische stuk op Sicilie in juni ook nog wel meevalt op zich, maar zeker in dorpjes erom heen zit je prima. Als je wat googled op autohuur en autorijden op Sicilie dan schrik je wellicht. Mijn ervaring was dat het allemaal heel erg meevalt.
Wat ik zo snel heb gezien is dat een fiat 500 (het moet wel in stijl :p) minder dan 20 euro per dag kost. Dus dat is imo wel goed te doen.

[ Voor 53% gewijzigd door Standeman op 10-01-2018 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik bedoelde meer qua rijstijl en het feit dat de enige miafioso die je tegenkomt bij de autoverhuur bedrijven werken :).

Wij hebben ook een keer een fiat 500 Cabrio gehad op Sicilie, dat was echt leuk en praktisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Wij hebben zelf oa. in Monreale gelogeerd (B&B Casa Rossa), dichter bij Palermo. Heel aangename B&B en de kathedraal van Monreale is sowieso een cultureel hoogtepunt. De fusie van Scandinavisch/Keltische, Romaanse en Arabische invloeden is prachtig. Zoveel gebrek aan pretentie dat de kathedraal aan de buitenkant heeft, zoveel pracht heeft hij aan de binnenkant.
Standeman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Klinkt ook als een gave locatie. Deze gaat op het ToGo lijstje, want ik geloof dat Standevriendin al verknocht is aan Sicilie en ik steeds minder te vertellen krijg. :+
Ze heeft duidelijk smaak 8)

Mocht het Sicilië worden en mochten jullie een route uitstippelen, probeer dan zeker Piazza Armerina mee te pikken. Romeinse villa (Villa del Casale) die onder een modderstroom werd bedolven en pas halverwege de 20e (!) eeuw werd opgegraven. Dat heeft ze behoed van te grote sloop- en plunderwerken, en als je er rondloopt zou je denken dat er een stel Duitsers op loos gegaan is: ik heb nog nooit kunsthistorisch patrimonium gezien in Italië dat met zoveel zorg en liefde omringd werd. Ronduit indrukwekkend (en ik heb al wat gezien in Italië...).

[ Voor 49% gewijzigd door Borromini op 10-01-2018 19:56 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1