Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Tyrantix
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-10 17:34
Tweakers,

Na het assembleren van een nieuwe pc loop ik tegen het probleem aan dat ik geen beeld krijg bij het opstarten. Alle fans draaien en de componenten die licht zouden moeten geven geven licht.

De volgende componenten zijn gebruikt:
  • i5 7400 boxed (processor)
  • MSI GeForce GTX 1050 TI gaming X 4g (videokaart)
  • Crucial CT8G4DFD8213 (geheugen)
  • MSI B150A (moederbord)
  • Seagate HDD 3TB (opslag)
  • corsair CS650M (voeding)
  • In Win 503 (kast)
Ik heb het volgende geprobeerd:
  • http://www.tomshardware.c...-post-boot-video-problems(behalve het resetten van de BIOS)
  • Zonder GPU booten, zowel onboard als GPU ports geven "no signal". Monitor werkt prima met andere apparaten.
  • Voeding afkoppelen, powerbutton ingedrukt houden en weer opnieuw aansluiten.
  • RAM in verschillende slots plaatsen
  • CPU opnieuw geplaatst.
Opvallend genoeg geeft de ingebouwde troubleshooter geen problemen aan (leds die aangeven of er een probleem is met de CPU/RAM/GPU).

Iemand ideeen?

Beste antwoord (via Tyrantix op 14-02-2018 11:02)

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Grote kans dat het moederbord niet geüpdatet naar een bios versie die deze cpu serie ondersteund.

Daar kan je achterkomen door een eerdere generatie processor te plaatsen en dan de bios update uit te voeren, of je neemt contact op met de verkopende partij.

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heeft dat bord wel de juiste BIOS ?

Acties:
  • Beste antwoord

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Grote kans dat het moederbord niet geüpdatet naar een bios versie die deze cpu serie ondersteund.

Daar kan je achterkomen door een eerdere generatie processor te plaatsen en dan de bios update uit te voeren, of je neemt contact op met de verkopende partij.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

De 100 serie moederborden hebben lang niet allemaal een BIOS versie die ver genoeg geüpdatet is om met Kaby Lake processoren om te gaan. Je zal bij de verkopende partij moeten navragen of zij met een Skylake processor de BIOS kunnen updaten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Tyrantix
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-10 17:34
Dank voor de snelle reacties. Ik zal.contact opnemen met de leverancier voor meer info.

Verwijderd

En anders ff aansluiten via een dvi, HDMI wilt niet altijd werken gelijk pas na een aantal drivers.
Pagina: 1