Ik heb een klein probleempje met mijn FreeNAS en Windows Shares die ik heb ingesteld.
Het werkt een beetje half. Ik heb een PC met Windows 10 Pro en als ik daar via de verkenner naar \\*mijnfreenasip* ga dan zie ik daar alle 3 de shares. 2 hiervan zijn password protected en 1 is Guess Accesible.
Zo wil ik het graag hebben. Echter als ik via mijn laptop probeer te navigeren naar \\*mijnfreenasip dan krijg ik een inlogvenster met de melding 'wrong username or password' Dit terwijl het de eerste keer is dat ik verbinding maak en nog geen referenties zijn opgegeven.
Referentiebeheer is leeg
als ik ook maar iets invul bij de username en op enter druk dan kom ik erin.
Netwerk staat op particulier en bestanden delen staan ingeschakeld. Voor zover ik kan zien dezelfde instellingen als op mijn PC.
Ik heb het volgende geprobeerd
Windows machines meerdere malen gereboot.
Via net user * /delete eventuele gecachte referenties verwijderd (was sws leeg)
FreeNAS gereboot
Shares opnieuw aangemaakt
FreeNAS is local master.
Iemand ideeën?
Het werkt een beetje half. Ik heb een PC met Windows 10 Pro en als ik daar via de verkenner naar \\*mijnfreenasip* ga dan zie ik daar alle 3 de shares. 2 hiervan zijn password protected en 1 is Guess Accesible.
Zo wil ik het graag hebben. Echter als ik via mijn laptop probeer te navigeren naar \\*mijnfreenasip dan krijg ik een inlogvenster met de melding 'wrong username or password' Dit terwijl het de eerste keer is dat ik verbinding maak en nog geen referenties zijn opgegeven.
Referentiebeheer is leeg
als ik ook maar iets invul bij de username en op enter druk dan kom ik erin.
Netwerk staat op particulier en bestanden delen staan ingeschakeld. Voor zover ik kan zien dezelfde instellingen als op mijn PC.
Ik heb het volgende geprobeerd
Windows machines meerdere malen gereboot.
Via net user * /delete eventuele gecachte referenties verwijderd (was sws leeg)
FreeNAS gereboot
Shares opnieuw aangemaakt
FreeNAS is local master.
Iemand ideeën?